"תפקיד המנהל המקצועי הולם את רוטנשטיינר"

וילי רוטנשיינטר | דני מרון

מאמן נבחרת ישראל בעבר, אלישע לוי, התייחס לאוסטרי שימשיך על הקווים במוקדמות מונדיאל 2022: "אני מניח שחסון היה מרוצה ממנו, יש לו ידע, אבל צריך להחליט מי מאמן ומי מנהל טכני ולא לערבב בגלל אילוצים"

(גודל טקסט)

תסריט כזה היה נשמע דמיוני בהתחלה אך וילי רוטנשטיינר יוכרז בקרוב כמאמנה של נבחרת ישראל גם במוקדמות מונדיאל 2022. האוסטרי שהגיע תחילה כמנהל מקצועי, ימשיך על הקווים. הרבה גבות הורמו לאור המהלך. מי שנדרש לסוגייה הוא אלישע לוי שפוטר בתחילת השנה מבני יהודה וכזכור אימן בנבחרת ישראל במוקדמות מונדיאל 2018 בקמפיין הקשה בו הוגרלה הנבחרת יחד עם ספרד ואיטליה. מאמן העבר התראיין בתוכנית הספורט של רדיו 103FM וטען שדרך המינוי הייתה לא רצינית.

לוי אמר על וילי רוטנשטיינר: "מההיכרות שלי איתו מדובר באיש מרשים שיש לו ידע, הוא בא כמנהל טכני והתפקיד הזה הולם אותו ואת כישוריו, העניינים התפתחו כמו שהתפתחו ואני מסתמך על מה שקראתי והוא עמד ביעד שלו – להשאיר את הנבחרת בדרג ב'. אני מניח שאורן חסון מרוצה ממנו".

וילי כמאמן: "מאמן לא שוכח לאמן, זה כמו לרכוב על אופניים, צריך לתת לו לעבוד. צריך להחליט מי מאמן, מי מנהל טכני ולא בגלל אילוצים כאלה ואחרים לעשות בלאגן". האם וילי קבע סטנדרטים שאף מאמן ישראלי לא היה יכול לעמוד בהם ולכן נבחר: "הסטנדרטים הם מעטפת וזהו-זה. צריך להיות מקצוען ולהציב סטנדרטים, זה לא מותרות, גם אם בקמפיין קשה להעפיל. בזמנו כשהייתי מאמן הנבחרת התקציב היה נמוך יותר ברמת אנשי המקצוע. זה היה היה קמפיין פיננסי".

וילי רוטנשטיינר, ערן זהבי
וילי רוטנשטיינר וערן זהבי | לירון מולדובן

האם לתחושתו הנבחרת הייתה חסרה מנהל טכני בעבר: "אני חושב שצריך, הלוואי וזה היה קורה גם ברמת הקבוצות אבל לצערנו זה לא קורה. מנהל טכני יכול לתרום. לנו אין סבלנות ואנחנו צריכים לייצר אותה. עלינו ליצור תכנית ואקדמיות כי אחרת לא נתקדם. לא סתם אנחנו 50 שנה לא מגיעים לשום מקום. אנחנו לא סבלניים מספיק לתהליך כזה. אצלנו 'תהליך' זו מילת גנאי. בכל מקום שהתקדמו הלכו לתהליך במודע.

עוד אמר בנושא: "כאן מאמן נבחן ברמת תוצאות בלבד, משבת לשבת, גם ברמת הליגה וגם ברמת הנבחרת. וזה לא משנה מי ייאמן אם לא נשנה את זה – אנחנו לא נתקדם.

הליקויים במגרשים והתשתיות: "אני אתן דוגמא שתמחיש את הכל. כשאני באתי למכבי חיפה ב-2008, מזמן כבר הבנתי מיעקב שחר – לפני הכל צריך תשתיות. הוא לא חיכה שייתנו לו, הוא עבד בכפר גלים עם פנימיות. לי אין אינטרס הרי. זאת הדרך. אם נמשיך לדבר – לא נתקדם לאף מקום".

אלישע לוי
אלישע לוי | אתר רשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי