רשמית: וילי רוטנשטיינר ממשיך כמאמן נבחרת ישראל

וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

האוסטרי נשאר על הקווים וימשיך במקביל לפעול גם באגף ההדרכה. כמו כן, יסייע למנהל הטכני החדש אשר ימונה. חתם על חוזה עד סוף 2021/22 הכולל מענק העפלה למונדיאל ומענקים על התקדמות שלבים במונדיאל

(גודל טקסט)

זה רשמי: וילי רוטנשטיינר נשאר מאמן נבחרת ישראל. הנהלת ההתאחדות לכדורגל אישרה את המלצת ועדת האיתור למנות את האוסטרי לתפקיד. רוטנשטיינר ימשיך לפעול גם באגף ההדרכה ויסייע ככל הנדרש למנהל הטכני החדש, כאשר זה ימונה. שני חברי הנהלה הצביעו נגד המינוי, כל האחרים בעד.

חוזהו יהיה עד סוף עונת 2021/22 ויכלול מענקי העפלה לשלב פלייאוף המונדיאל והעפלה למונדיאל (300 אלף יורו סך הכל). כמו כן ישנם סעיפי בונוס קצת משונים על שלבים שונים במונדיאל, אם וכאשר הנבחרת תעפיל אליהם.

"זה מאוד מרגש עבורי להיות מאמן נבחרת לאומית של מדינה. זה כבוד גדול ואחריות גדולה", אמר רוטנשטיינר. "כשהשחקנים הטובים ביותר שלנו אומרים שהעבודה שלי הייתה טובה ושהם מרגישים טוב איתי ורוצים שאשאר זה מחמיא. אני יודע בדיוק מה עשיתי ואני חייב להגיד שהיתי מרוצה מההופעה מול סקוטלנד. כמובן שהעובדה שלא העפלנו לגמר הייתה מאכזבת".

שחקני נבחרת ישראל | אודי ציטיאט

"אם מדברים על מטרות ברמת התוצאות, לסיים במקום הראשון או השני מבחינתי זה לא הדבר הכי חשוב. כמובן שאנחנו רוצים להעפיל מטורניר מוקדמות, אבל הדבר החשוב ביותר עבורי זה התהליך עם הנבחרת ואמרתי את זה בסתיו האחרון. לדעתי הנבחרת עשתה התקדמות ולדעתי זה הדבר הכי חשוב עבור הנבחרת זה לעלות בדירוג העולמי של פיפ"א, לשחק טוב יותר ולהגיע קרוב יותר לנקודת ציון בינלאומית".

"זה שאין קהל ביתי זה חיסרון אדיר. מנגד, במשחקי חוץ זה יתרון, אבל אם האצטדיון בחיפה מלא האוהדים הישראלים נותנים כוח. יש לנו תקווה עם החיסון שנחזור לחיים נורמליים".

"הייתי קצת מופתע מעצמי. הייתי מאמן מעל 10 שנים ונהניתי מזה, אבל עיקר התעסוקה שלי בכדורגל הייתה כמנהל מקצועי מעל 20 שנה, אחד הוותיקים באירופה שעושים את זה. הופתעתי מכמה שנהניתי במשחקים ובאימונים. מחבינתי זה לא היה קשה להחליט להישאר. אמרתי שאם ועדת האיתור תבחר שאמשיך כמנהל מקצועי אהיה מרוצה מההחלטה הזו. אם הם יחליטו שהם מכבדים את העבודה שעשיתי כמאמן גם זה נהדר ויגרום לי למוטיבציה גבוהה. כל חברי הוועדה החליטו שהם רוצים שאשאר, גם שינו זוארץ איחל לי את כל ההצלחה".

וילי רוטנשטיינר | אודי ציטיאט

"ההחלטה התקבלה ובשבילי מדובר באתגר גדול. יש לי מוטיבציה גדולה וכבוד גדול להיות המאמן הלאומי של הנבחרת. אני נוסע כעת הביתה לאוסטריה לחגוג את חג המולד והשנה החדשה ואני רוצה לאחל לכל תושבי המדינה ובמיוחד לאוהדי הנבחרת חג מולד שמח ושנה טובה, בריאה ובטוחה. אני מאחל לחולים שיחלימו במהרה. יש לי בקשה אחת: תנו לנבחרת הלאומית את ההזדמנות. שני המשחקים הראשונים בקמפיין המוקדמות הם בבית נגד דנמרק וסקוטלנד, אבל אנחנו מרגישים את התמיכה שלכם גם כשאתם צופים בטלוויזיה. ביחד אנחנו יכולים להביא הצלחה לכדורגל הישראלי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי