מטרות הנבחרת והאפשרות שבניון יצטרף: רוטנשטיינר וחסון במסע"ת

וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

כחודש לאחר שהוכרז כמאמן הנבחרת, האוסטרי התייצב יחד עם יו"ר ההתאחדות לשיחה על התוכניות לקראת קמפיין מוקדמות המונדיאל. וגם: סוגיית מיכה ואצילי, חזרת רפאלוב, מינוי מנהל טכני ותהליך העברות הבעלות בבית"ר

(גודל טקסט)

חודש לאחר שההתאחדות לכדורגל אישרה רשמית את המשך דרכו של וילי רוטנשטיינר בנבחרת ישראל, מעתה על תקן המאמן הלאומי במקום תפקיד המנהל הטכני אותו מילא בכמעט שלוש השנים האחרונות, האוסטרי שב בשבוע שעבר מחופשה והתייצב הבוקר (שני) למסיבת עיתונאים ראשונה כמאמן הקבוע של הנבחרת.

רוטנשטיינר פתח ואמר: "אני שמח שהכדורגל חזר. ראיתי משחקים טובים וזה חשוב לנו מאוד לקראת המשחקים במרץ שהליגה נערכת. אני גם רוצה לומר שזה כבוד גדול להיות מאמן נבחרת ישראל. לפנינו מספר מטרות ואני רוצה לציין אותן", אמר המאמן הלאומי החדש ופירט בהרחבה על שבע מטרות שונות לכהונתו.

"המטרה הראשונה היא תדמית הנבחרת ישראל, והיא צריכה להיות מוצלחת – צריך לראות נבחרת שנלחמת ולא מוותרת לעולם", הצהיר רוטנשטיינר, "הנבחרת היא כרטיס הביקור של הכדורגל הישראלי. המטרה השנייה היא שנשתפר בדירוג של פיפ"א (87 כיום, א.ג) ונעפיל לדרג 3 במוקדמות היורו. המטרה השלישית היא שנשתפר כנבחרת אחרי שעשינו צעדים טובים במשחקים נגד פולין, צ'כיה, סקוטלנד וסלובקיה – בשלב הבא אנחנו רוצים להשתפר בייחוד בהגנה, במשחק העבר וגם להבקיע יותר שערים ולשחק באינטנסיביות".

עוד אמר רוטנשטיינר על המטרות שלו לקמפיין הקרוב: "לפנינו יריבות חזקות מאוד כמו דנמרק, אוסטריה וסקוטלנד וכמובן גם שתי נבחרות שבדירוג פיפ"א נמצאות אחרינו, אבל מה שחשוב לי הוא שבכל פעם נתמקד רק באתגר הבא – כעת מדובר בדנמרק, בתקווה שנשיג נקודות. המטרה החמישית היא שכולנו נאמין בכדורגל הישראלי, בשחקנים הישראליים, ביכולות של הכדורגלן הישראלי. אנחנו גם צריכים לדעת לסייע לשחקני הנבחרת כדי לקדם אותם ברמה הבינלאומית ולשלב שחקנים נוספים וצעירים. המטרה השישית היא הצד המנטלי והמטרה האחרונה היא לקרב את הנבחרת לתושבים ולדאוג שביום אחרי הקורונה הקהל יגיע למגרשים. אם נעמוד במטרות שהצבתי כאן, גם הקהל יגיע לתמוך בנו באצטדיון".

וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

על כך שליאור רפאלוב לא זומן למשחקים האחרונים: "אני רוצה לברך את רפאלוב על הישגו האדיר (שחקן העונה בבלגיה, א.ג) ועל יכולתו הגבוהה. אני תמיד מנסה לזמן את השחקנים הטובים ביותר למשחק הבא והדלת פתוחה בפני כולם, זו האחריות שלי ושל הצוות שלי. תאמינו לי שאין שום בעיה ביני לבין ליאור".

האם אלון חזן יישאר בנבחרת ומעמדו של ביברס נאתכו בנבחרת: "יש לי צוות מקצועי ברמה גבוהה ואמשיך איתו, אבל שינויים ייתכנו ואם ההתאחדות תחליט למנות אותו לנבחרת הצעירה, אני אבין. אנחנו נראה בשבועות הבאים. לגבי ביברס, הוא הקפטן שלנו והייתה לי שיחה טובה איתו. הוא משחק בקבוצה ברמה גבוהה, הוא הקפטן שלנו והכל ייקבע על פי ההופעות שלו וזה לא אפשרי בינואר לדבר על הסגל שיהיה במרץ, אבל הוא אחד המנהיגים שלנו".

אורן חסון שוחח עם התקשורת עוד לפני רוטנשטיינר ואמר: "הסיטואציה מאוד לא פשוטה, מכל הבחינות – כלילית, לוגיסטית ומקצועית. זו שנה שחתמנו בה על שיתופי פעולה אזוריים עם איחוד האמירויות וגם פתחנו בשיחות עם מרוקו, במטרה לקדם את מעמדה של ישראל ולקיים שיתופי פעולה שיסייעו גם מבחינה ספורטיבית".

על מינויו של רוטנשטיינר: "הקמנו את ועדת האיתור בשיאו של משבר הקורונה וכשהיו המון סימני שאלה ועננה גדולה אם בכלל ניתן יהיה לקיים פעילות בינלאומית. המטרה הראשונה הייתה להעפיל ליורו דרך הפלייאוף, מה שלצערי לא הצלחנו כי הפסדנו בפנדלים, והמטרה השנייה הייתה להישאר בדרג ב' – והצלחנו במשימה למרות שפגשנו נבחרות שעל פי דירוג פיפ"א נמצאות 40-50 מקומות מעלינו. התלבטנו אם להשאיר את רוטנשטיינר כמנהל הטכני או שיהיה המאמן ובסופו של דבר החלטנו שווילי יאמן את נבחרת ישראל, אחרי שבתחילת הדרך הוא לקח על עצמו את התפקיד באופן זמני".

אורן חסון | ההתאחדות לכדורגל

חסון גם סיפר על שינויים שצפויים, בדגש על מנהל טכני: "אנחנו עובדים יחד עם ועדת האיתור כדי למלא את תפקיד המנהל הטכני וכל תפקידי המאמנים בנבחרות השונות. לפנינו משימות די רבות ואני רוצה לומר שלא רק שאנחנו לא מאבדים את הדרך, אלא שלפנינו דרך ברורה מאוד, 'הדרך הישראלית' שהוביל וילי רוטנשטיינר. אנחנו עומדים מאחורי הדרך הזו וכל מי שייכנס להתאחדות, בין אם מאמנים ובוודאי המנהל הטכני יאמצו את הדרך שבנינו ואני בטוח שתשרת אותנו בשנים הקרובות. בשבועות הקרובים נמנה מאמן טכני ישראלי שיהיה אחראי על הנבחרות הצעירות".

מועמדות יוסי בניון לתפקיד המנהל הטכני, על אף שנטען כי הוא מעוניין להיות מעורב גם בנבחרת הבוגרת: "אני מזמין אתכם לבוא לבית הנבחרות ולראות את הפעילות הרבה שיש למאמן הטכני, המשימות מאוד רבות ועליו להתעסק בנבחרת מגיל 21 ומטה, בעוד מאמן הנבחרת הבוגרת מתעסק באימון הנבחרת. יש לנו את הזכות והפריווילגיה שמאמן הנבחרת יוכל לסייע, אבל ההחלטה היא ברורה – המנהל הטכני מתעסק בנבחרת הצעירה ומטה. ההחלטה שלנו היא לעשות הפרדה".

אם היו חילוקי דעות בינו לבין רוטנשטיינר: "הנבחרת שיחקה כדורגל טוב מאוד מול יריבות מצוינות וזו בראש ובראשונה הסיבה שהוא מונה למאמן הנבחרת. מהיום הראשון אני מעריך אותו מאוד והמחלוקת שהייתה בינינו היא כספית כתוצאה מנגיף קורונה, כפי שכל הקבוצות ביקשו לקצץ – כך גם אני ביקשתי ממנו והגענו להבנה. הוא הוכיח את עצמו כמאמן נבחרת וגם בהתוויית 'הדרך הישראלית'.

אורן חסון | ההתאחדות לכדורגל

אם דור מיכה ועומר אצילי יכולים לחזור לנבחרת ישראל: "אני כרגע לא יודע מהן תכניות המאמן וגם לא נדרשנו לסוגיה הזו, אבל אם המאמן יחליט לזמן אותם אז אנחנו נלמד את פרטי האירוע. אני מכיר רק את מה שהופיע בתקשורת ולא שופט בעניין הזה. אם וכאשר נידרש, נבדוק".

ההחלטה למנות מאמן לאומי לפני שנבחר מנהל טכני: "כדי לקדם את השחקן הישראלי צריך להשקיע במחלקות ילדים ונוער ואם ניתן להם את ההשקעה הנדרשת, אני בטוח שהתוצאות יגיעו. רמת ההשקעה כיום היא מאוד גדולה והרכבת נוסעת, אבל אין ספק שאנחנו צריכים למנות מאמן טכני וההחלטה לא תתקבל בצורה חפוזה. אני יכול לאשר ששוחחתי עם יוסי בניון, אבל לצערי הדבר לא הסתייע. יש לא מעט מועמדים ישראלים טובים, אבל הם צריכים להבין שהם לא מגיעים לאמן וזה גם משהו שנרצה לוודא עם המועמדים, אדם שרואה לנכון להמשיך את הדרך ולקבל הכשרה שנספק לו כדי לייעד את התפקיד בשנים הבאות. גם לא חוששים להביא מישהו פחות מנוסה".

יוסי בניון
בניון. "שוחחנו, אבל זה לא הסתייע" | דני מרון

חסון גם התבקש להתייחס לאירועי בית"ר ירושלים: "קודם כל אבהיר שאני לא חבר בוועדה לזכויות ניהול. אני כן יכול לומר שאנחנו לא נתפשר בכל הקשור לקריטריונים הנוגעים להעברת הזכויות. לא אכנס לפרטים, אבל אני יכול לומר בצורה הכי ברורה שכדי להיות בעלים של קבוצת כדורגל צריך למלא אחר כל הוראות התקנון".

חזרה אפשרית של ליגה א' שמושבתת בשבועות האחרונים: "גם אני וגם מנכ"ל ההתאחדות במאמצים יום יומיים מול משרד הבריאות והספורט על מנת להשיב את הפעילות כמה שיותר מהר".

הנבחרת תחל בעוד חודשיים בדיוק את קמפיין משחקי מוקדמות מונדיאל 2022, שייצא לדרך עם שני משחקי בית מול דנמרק וסקוטלנד, משחקים שייערכו באצטדיון בלומפילד ב-25.3 וב-28.3 בהתאמה, ועוד באותו שבוע גם תתארח אצל מולדובה (31.3). רוטנשטיינר, מצדו, מקווה לקיים מספר אימונים ראשונים כבר בעוד חודש, מתוך הבנה שבעקבות התפשטות נגיף קורונה כלל לא ברור מתי יזכה לאמן סגל מלא, כולל לגיונרים, ושעליו לנסות לצפות מקרוב בכמה שיותר. נבחרת ישראל הוגרלה למוקדמות מונדיאל 2022 עם דנמרק, סקוטלנד, אוסטריה, מולדובה ואיי פארו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי