"למדנו מרוטנשטיינר – מנהל טכני נמשך טבעית לנבחרת הבוגרת"

וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

שלומי ברזל, ראש מערך ההסברה של ההתאחדות, התראיין ל-103FM והתייחס לאיש הבא שימונה למנהל הטכני: "אני חושב שזר יהיה יותר טוב מאחרים". וגם: הפרופיל של המנהל הטכני הבא והמחלוקת בין חסון לרוטנשטיינר

(גודל טקסט)

ההתאחדות לכדורגל מחפשת את המנהל הטכני הבא של הנבחרות הצעירות. אחרי שווילי רוטנשטיינר עזב את התפקיד והפך בלעדית למאמן נבחרת ישראל, יו"ר ההתאחדות אורן חסון קיבל החלטה למנות מנהל טכני חדש שיתעסק אך ורק בנבחרות הצעירות, ללא נגיעה בנבחרת הבוגרת. ראש מערך ההסברה של ההתאחדות, שלומי ברזל, התראיין הערב (שני) לתכנית הספורט של 103FM ושפך אור על החיפושים לתפקיד, האם יהיה זה זר או ישראלי, ואף התייחס לעבודתו של האוסטרי.

האזינו לראיון המלא

האם המנהל הטכני הבא יהיה ישראלי או זר: "אורן חסון אמר במסיבת העיתונאים האחרונה היא העדיפות היא למנהל טכני ישראלי. ככל שנחליט שיש אפשרות טובה יותר וריאלית מעבר לים, אנחנו לא פוסלים. אנחנו מאוד מרוצים מהבחירה האחרונה של הההתאחדות למנות מנהל טכני זר, רוטנשטיינר. אורן חסון קיבל החלטה ביוני 2020 שהמנהל הטכני הבא של ההתאחדות לכדורגל יעסוק אך ורק בנבחרות הצעירות".

אי ההתקדמות בעידן רוטנשטיינר: "מוקדם מדי לשפוט אותו על השנתיים האחרונות. אני רוצה להסביר דבר אחד. אפשר לבחון הצלחה בנבחרת רק אם היא העפילה או לא העפילה לטורניר כזה ואחד, אבל צריך לבחון איך הנבחרות התנהלו. הן התנהלו שונה מאשר העבר, חד משמעית. מערכות הארגון השתנו, ההתנהלות השתנתה. האם כל הנבחרות הצליחו? לא, אבל לא צריך לשפוט את כל התהליך הזה על נבחרת כזו או אחרת. זה לא הוגן בעיניי".

אורן חסון | ההתאחדות לכדורגל

מה ההשפעה שלהמנהל הטכני שיגיע על הנבחרת הבוגרת: "לא אמורה להיות לו שום נגיעה בנבחרת הבוגרת. הייתה תקופה אחת בלבד של שלושה חודשים שבה הוחלט שרוטנשטיינר יהיה במקביל מנהל טכני ומאמן נבחרת ישראל. אנחנו רואים לנכון לבצע הפרדה מוחלטת בין הנבחרת הבוגרת לבין הנבחרות הצעירות. ההתאחדות מפעילה 11 נבחרות, לא רק את הבוגרת. יש לנו אקדמיה ומרכזי מצוינות, זה מה שאמור לעשות המנהל הטכני. כשהייתה מחלוקת בין אורן חסון לורוטשיינר היא הייתה על שני סעיפים – הפחתת שכר בגלל הקורונה, והדבר השני היא שחסון אמר לרווילי שהוא רוצה מנהל טכני שמתעסק רק בנבחרות הצעירות".

המועמדים לתפקיד המנהל הטכני: "אני לא מכיר את רשימת המועמדים עד כדי כך. המקרה של רוטנשטיינר היה יוצא דופן אבל למדנו ממנו דבר אחד – כשאתה נותן למנהל טכני אחריות על כל הנבחרות, באופן טבעי הוא יימשך יותר לנבחרת הבוגרת. לכן הוחלט להביא מנהל טכני רק לנבחרות הצעירות. המקרה של וילי הוא חד פעמי. הוא מנהל הטכני הראשון בתולדות ההתאחדות לכדורגל שקיבל מנדט לעבוד בכל הנבחרות. בשלב מסוים אורן חסון הסתכל על זה ואמר שלטעמו הוא קצת יותר מדי בבוגרת. בפרופיל שהוועדה בנתה לגבי האדם שהיא מחפשת היא דיברה בפירוש על שחקן עבר ומישהו שהיה מאמן. הכדורגל הישראלי הצמיח המון אנשים מוכשרים בתחום האימון ואפילו בתחום של הניהול הטכני, למרות שהוא קצת יותר בתולי אצלנו. אני חושב שאם נביא מנהל טכני זר הוא יהיה יותר טוב מכל האחרים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי