רופרט מרקו, בן חיים והמנהל הטכני: הצוות החדש של נבחרת ישראל

שחקני נבחרת ישראל חוגגים | אודי ציטיאט

הכוורת של רוטנשטיינר: העוזר האוסטרי החדש כבר החל בעבודה ויתמקד ביריבות ובליגיונרים לצד עוזר ישראלי. חזן יאמן את הצעירה. בלם בית"ר עשוי להתמנות למאמן הגנה, יילה חוס ההולנדי ישמש כמנהל הטכני?

(גודל טקסט)

בעןד 22 ימים נבחרת ישראל תתחיל קמפיין חדש תחת המאמן הלאומי וילי רוטנשטיינר, כאשר תארח ב-25 בצרץ את דנמרק במסגרת מוקדמות מונדיאל 2022. שלושה ימים לאחר מכן, תגיע לארץ נבחרת סקוטלנד, וב-31 במרץ הכחולים-לבנים יפגשו את מולדובה בחוץ. בינתיים, בהתאחדות לכדורגל ובנבחרת מנסים להשלים במהרה את הצוות המקצועי שיעבוד לצד רוטנשטיינר, ובנוסף למנות מנהל טכני לכדורגל הישראלי.

רוטנשטיינר קיבל אישור למנות שני עוזרי מאמן לצדו, אחד ישראלי ואחד זר. בנוגע לעוזר הישראלי, המאמן האוסטרי יקבל החלטה בימים הקרובים ומעוניין לצרף אליו שחקן עבר עם שם גדול, אחרי שאליניב ברדה דחה בנימוס את פנייתו. בנוסף, בימים הקרובים יתמנה רשמית לתפקיד רופרט מרקו האוסטרי, אשר החל כבר בעבודתו ויגיע לישראל בתוך פרק זמן קצר עם עבודת הכנה על נבחרת דנמרק, היריבה הראשונה בקמפיין הקרוב. מרקו בן ה-57 שימש כמאמן נבחרת הנוער של אוסטריה בעבר וכשחקן שיחק בין השאר בשטורם גראץ ואוסטריה וינה.

חלוקת העבודה בין העוזרים אמורה להיות כזו: האוסטרי יתמקד בהכרת היריבות אותם תפגוש נבחרות ישראל ויעקוב אחר ליגיונרים. העוזר הישראלי יתמקד בכדורגל הישראלי ובשחקנים המשחקים בליגת העל. מלבדם, רוטנשטיינר מעוניין לצרף שני מאמנים ישראלים, אחד שיעבוד עם שחקני ההגנה והשני עם שחקני הקישור וההתקפי.

רופרט מרקו | Pier Marco Tacca/Getty Images
וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

שמו של טל בן חיים, בלם בית"ר ירושלים, עלה כמועמד אפשרי לתפקיד מאמן ההגנה. ערן שדו ימשיך כמאמן הכושר, קלאוס לינדנברגר כמאמן השוערים. אלון חזן יעזוב את תפקיד עוזר המאמן ויתמנה למאמן הנבחרת הצעירה על חשבונו של ניר לוין, שכבר עזב את ההתאחדות לכדורגל.

כאמור, גם נושא המנהל הטכני הבא אמור להיסגר בקרוב מועמד. המועמד הומביל לתפקיד אותו מילא רוטנשטיינר לפני שהתמנה למאמן הנבחרת הבוגרת הוא יילה חוס. ההולנדי בן ה-50 מוכר לאנשי ההתאחדות לכדורגל והרצה כאן בעבר בקורסי פרו שונים. חוס בעל ניסיון בתפקיד דומה בנבחרות צעירות בהולנד, אימן בעבר את נבחרת אסטוניה ועבד בעבר בין השאר בפ.ס.וו איינדהובן.

יצוין כי החוזה של המנהל הטכני יהיה למשך שנתיים. כל ההסכמים החדשים בנבחרת יהיו עד לסיום קמפיין מוקדמות המונדיאל בנובמבר השנה, ותהיה המשכיות כאשר יוחלט על עתידו של רוטנשטיינר כמאמן הלאומי. האוסטרי ימשיך לזמן לסגל את ביברס נאתכו, שימשיך כמובן לשמש כקפטן נבחרת ישראל.

טל בן חיים | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי