חילופי דברים בין אלי אוחנה למורן מאירי במהלך ישיבת הנהלת ההתאחדות

אלי אוחנה
אלי אוחנה | אבשלום ששוני

היועץ המשפטי של מכבי תל אביב העביר ביקורת על אורך התהליך וכן על שינוי התפקוד של רוטנשטיינר, יו"ר בית"ר השיב: "אתם הבאתם את ואן לוון לנוער ומיניתם אותו למאמן". וגם: החוזה של חוס

(גודל טקסט)

כצפוי, הנהלת ההתאחדות לכדורגל אישרה היום (חמישי) פה אחד את מינויו של יילה חוס למנהל הטכני של הנבחרות הצעירות ואחראי פיתוח הכדורגל. כמו כן אושר פה אחד מינויו של אלון חזן למאמן הנבחרת הצעירה. במקביל לעבודתו כמאמן הנבחרת הבוגרת של ישראל, וילי רוטנשטיינר ימשיך לשמש כמרכז והאחראי על קורס הפרו. בנוסף, אושר מינויו של יוסי שרעבי למנכ"ל ההתאחדות.

באשר לחוס, ההולנדי חתם לשלוש שנים ולספורט1 נודע כי הוא ירוויח 1.5 מיליון ש"ח לעונה, כאשר להתאחדות יש אופציה להפסיק את ההתקשרות אחרי שנתיים ובהתראה מוקדמת של ארבעה חודשים מראש. כמו כן, ישנה אופציה להאריך את ההתקשרות לשנה רביעית. במקרה כזה, שכרו של חוס ישודרג ב-10%.

יילה חוס נהנה מרקורד מקצועי מרשים כמנהל טכני, ומביא עמו ניסיון רב הן בעבודתו בהתאחדויות והן בקבוצות. הוא היה המנהל הטכני של הנבחרות הצעירות בהולנד ואחראי על פיתוח הכישרונות בין השנים 2013-2017, אימן את נבחרת אסטוניה והיה המנהל הטכני באקדמיה של פ.ס.וו איינדהובן, צסק"א מוסקבה ואנז'י מחצ'קלה. חוס יסיים בתקופה הקרובה את עבודתו הנוכחית באוטרכט ההולנדית אליה הצטרף ב-2018.

יילה חוס | האתר הרשמי של אנז'י מחצ'קלה

במהלך ישיבת הנהלת ההתאחדות שנערכה היום נרשמו חילופי דברים בין יו"ר בית"ר ירושלים אלי אוחנה לבין היועץ המשפטי של מכבי תל אביב עו"ד מורן מאירי, שהעביר ביקורת על אורך התהליך ועל הפיכתו של רוטנשטיינר ממנהל טכני למאמן הנבחרת.

מאירי אמר: "אין לי ביקורת על התהליך, אלא על אורך הזמן" ופנה ישירות לאוחנה: "אתה בטח תשב בעוד שנתיים שוב בוועדת האיתור למינוי מנהל טכני. למה שהרכבת תרד מהפסים?". אוחנה השיב: "מותר לאנשים לשנות את דעתם לאורך תהליך ארוך טווח, אתה מתעלם ממגפת הקורונה. במכבי תל אביב הבאתם את פטריק ואן לוון לעבוד בנוער והפכתם אותו למאמן".

בנושא אחר, הנהלת ההתאחדות לכדורגל דנה בהמלצות המתגבשות של המועצה הלאומית לספורט למבחני התמיכה החדשים, לפיהן חלקו של ענף הכדורגל שהיה 32% מסך ההקצבות יצומצם לאחוז בלתי נתפס (15%), שפירושו מכת מוות למועדונים רבים, בעיקר בליגות החובבניות, נוער וילדים.

בישיבה הציגו היו"ר אורן חסון והמנכ"ל רתם קמר את העיוות בהמלצות המתגבשות ואת הסכנה הקיומית לענף. לאור התבחינים האחרונים מ-2014, חלקו של הכדורגל ירד והגיע ל-47 מיליון שקל כאשר מרבית האיגודים האחרים נהנו מעלייה בתקציב. כל זה כפועל יוצא לתבחינים לא מידתיים שפוגעים בענף, דוגמת גידול במספר הספורטאים. ההתאחדות פועלת להגדלת מספר המשתתפים, אבל בהעדר השקעה מצד המדינה בתשתיות נמנעת בכל עונה האפשרות מאלפי ילדים להצטרף לענף. על פי סימולציות, חלקו של הכדורגל מסך הקופה יפחת ל-40 מיליון שקל בעוד שלאורך השנים סך הכספים גדל מ-160 ל-250.

ברק יצחקי, מורן מאירי
ברק יצחקי, מורן מאירי | אודי ציטיאט, וינה


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי