חשש מתופעות לוואי: הלגיונרים לא יחוסנו נגד קורונה

נבחרת ישראל
נבחרת ישראל | ברני ארדוב

בהתאחדות בחנו אפשרות לחסן את השחקנים שמגיעים מחו"ל לפני המפגשים נגד דנמרק וסקוטלנד, אולם רק שחקן אחד יקבל את החיסון בסופו של דבר. וגם: וייסמן בסגל, הקרב על אפודת השוער והאם רפאלוב יזומן?

(גודל טקסט)

בנבחרת ישראל ויתרו על האפשרות לחסן את הלגיונרים שמיועדים להגיע לקראת שלושת משחקיה של הנבחרת בחלון המשחקים הקרוב של מוקדמות מונדיאל 2022.

בשבוע הבא ייצא לדרך הקמפיין בראשות וילי רוטנשטיינר, כבר ביום חמישי (25.3) תתארח נבחרת דנמרק בבלומפילד, שלושה ימים אחר כך סקוטלנד תפגוש את ישראל בבלומפילד וב-31.3 תתארח ישראל במולדובה, אולם הוחלט לוותר על חיסון הלגיונרים וזאת לאור החשש שתופעות לוואי ישפיעו עליהם לקראת המשחקים.

שני לגיונרים חוסנו עד כה במסגרת קבוצותיהם בחו"ל וחלקם נדבק בקורונה. גם העובדה כי אופ"א אינה מכירה בחיסונים, תחייב בכל מקרה את השחקנים לערוך בדיקות לפני המשחקים וגם המחוסנים לא יוכלו לעזוב את הקפסולה אליה ייכנסו ביום ראשון הבאה וממנה ייצאו כעבור 10 ימים. רק שחקן אחד, ניר ביטון מסלטיק, קיבל אישור לאחר לשוב לסקוטלנד, על מנת שיוכל לקבל בישראל חיסון. עם זאת, הכוונה של ראשי הנבחרת היא לחסן את השחקנים בסוף מאי לקראת חלון משחקי הידידות ביוני, מול מונטנגרו ובפורטוגל.

ניר ביטון | Gettyimages

ההקפדה על קפסולה יצרה מצב אבסורדי לפיו התקשורת המסקרת את הנבחרת לא תבוא כמעט במגע עם הנבחרת ותסקר אותה באמצעות הזום. אפילו צוות 'כאן', שישלח למולדובה לשדר את המשחק, לא יורשה להצטרף לטיסה החכורה של הנבחרת, על פי הוראות אופ"א.

הקורונה תשפיע גם על הגעת הנבחרות האורחות לארץ. דנמרק למשל תגיע לארץ כבר ביום שני, שלושה ימים לפני המשחק, שכן הרשויות בדנמרק מחייבות – גם שחקנים – בבידוד עם הכניסה למדינה, ואילו סקוטלנד תגיע בלילה שלפני המשחק בבלומפילד ותקיים את האימון המסכם בגלזגו.

ראשי הנבחרת שיגרו כבר לפני חודש לקבוצות של למעלה מ-20 לגיונרים בקשות לשחרור וקבלת נוהלי בידוד, כשהבעיה הרגילה צפויה עם גדי קינדה, שסורב לשחרור פעמיים בתחילת העונה וההערכה כי גם הפעם לא ייכלל בסגל.

מאמן הנבחרת, וילי רוטנשטיינר, יפרסם ביום חמישי בבוקר את הסגל שלו לקראת שלושת המשחקים, כאשר הבעיה שמטרידה אותו הכי הרבה היא כושרו של ניר ביטון שמיועד להיות אחד משלושת הבלמים במשחק מול דנמרק (לצד איתן טיבי וחאתם עבד אלחמיד). ביטון מתאושש מפציעה, חזר להתאמן וייכלל בסגל, אבל כשירותו תיקבע רק במחנה האימונים לקראת המשחק. אם ליאור רפאלוב ייכלל בסגל הוא מועמד רציני לפתוח לצד ערן זהבי בהתקפה, על חשבון מואנס דאבור, דיא סבע או שון וייסמן. גם הקפטן, ביברס נאתכו צפוי לפתוח את הקמפיין הנוכחי ומועמד כמעט בטוח להרכב הראשון לצד דור פרץ ומנור סולומון, בקישור.

ליאור רפאלוב | ROMAN HACKL/BELGA MAG/AFP via Getty Images

עוד שאלה שנותרה פתוחה היא מי יהיו שני השוערים לצידו של אופיר מרציאנו בסגל, והשניים ייקבעו מבין איתמר ניצן, יואב ג'ראפי ואריאל הרוש שלא משחק באופן קבוע. בוריס קליימן, המשחק קבוע בליגה היוונית, לא נראה כרגע בתמונה. מי שכצפוי נכלל בסגל הוא חלוץ ויאדוליד שון וייסמן ועל כך בישרה היום קבוצתו ברשתות החברתיות.

נכון לעכשיו רק 1,500 צופים יורשו להיכנס למשחקים מול דנמרק וסקוטלנד, אבל ההתאחדות במגעים עם משרד הבריאות ומשרד הספורט ושם מאמינים כי המספר יגדל ל-3,000. טרם הוחלט איך יימכרו הכרטיסים, בין אם בעדיפות למנויי עבר או מכירה חופשית באינטרנט בשיטת "כל הקודם זוכה".   

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי