רוטנשטיינר הסביר מדוע רפאלוב ואצילי לא זומנו, על הרוש: "החלטה קשה"

אריאל הרוש
אריאל הרוש | אודי ציטיאט

מאמן הנבחרת הציג את עוזריו החדשים במסיבת עיתונאים לקראת פתיחת קמפיין מוקדמות מונדיאל 2022: "רוצים לנצח את דנמרק". וגם: זימוני הבכורה, השוערים שנבחרו, שחקני ההגנה הפצועים ומשה פרץ

(גודל טקסט)

וילי רוטנשטיינר פרסם הבוקר (חמישי) את סגל נבחרת ישראל לקראת פתיחת קמפיין מוקדמות מונדיאל 2022, שייצא לדרך ביום חמישי עם שלושה משחקים תוך שישה ימים (דנמרק וסקוטלנד בבלומפילד, מולדובה בקישנב) ולאחר מכן ערך המאמן אוסטרי, לצד עוזריו החדשים מרקו בלבול ורופרט מרקו, מסיבת עיתונאים חגיגית בה ספר על ההכנות, המטרות וכן הזימונים, כשליאור רפאלוב שוב נותר בחוץ ואילו אור בלוריאן, מוחמד כנעאן וליאל עבדו זומנו לראשונה. כזכור, בבית הישראלי משחקות גם אוסטריה ואיי פארו.

רוטנשטיינר: "לפני שאציג את הצוות החדש ונדבר על הקמפיין שיוצא לדרך, הרשו לי לומר מספר מילים: אני רוצה להודות לאלון חזן על היותו עוזר המאמן שתמך באנדי הרצוג וגם בי. אני רוצה לומר לו תודה רבה (בעברית) על שיתוף הפעולה והעבודה האיכותית שהוא עשה למען נבחרת ישראל. אני גם רוצה להודות לכל המחלקות בהתאחדות לכדורגל ולניר לוין, אני רוצה להודות לו על עבודתו ועל כל מה שלמדתי ממנו במהלך שהותי בישראל. אני רוצה לאחל לו מכל הלב בהצלחה בעתיד".

בלבול: "התגעגעתי מאוד, גם למסיבות העיתונאים וגם להרגיש את הדשא. זאת זכות מאות גדולה להיות בנבחרת ישראל, מבחינתי זו שליחות ואני רואה בזה גם חלק מרכזי בהתפתחות שלי בכדורגל. קיבלתי את הטלפון מווילי לבוא לעבוד איתו וישר אמרתי כן. היו לי המון שעות של שיחות איתו על כדורגל, איך מקדמים את הכדורגל הישראלי, איך משפרים את השחקנים שלנו ואת הנבחרות וכשעבדתי כמאמן הנבחרת הצעירה היה לי שיתוף פעולה מצוין איתו. אני מקווה שנצליח יחד בקמפיין ושמח לחזור לטופ של הכדורגל הישראלי".

רופרט מרקו, וילי רוטנשטיינר, מרקו בלבול
רופרט מרקו, וילי רוטנשטיינר, מרקו בלבול | מסך

רופרט מרקו: "פגשתי בשלושת הימים האחרונים אנשים רבים מההתאחדות ומהכדורגל הישראלי וזה משמח אותי, אני מאוד נרגש וגאה על כך שניתנה לי ההזדמנות לעבוד עם שחקנים איכותיים ועם וילי ומרקו שאני מעריך אותם מאוד".

רוטנשטיינר פתח ואמר לקראת הקמפיין: "אנחנו רוצים להתקדם בדירוג פיפ"א, זו המטרה. אנחנו חושבים ממשחק למשחק, ממוקדים כולנו רק באתגר נגד דנמרק ורוצים לנצח את המשחק הקרוב בבלומפילד. כמובן שאנחנו רוצים להתפתח ולהתקדם בכל אספקט על המגרש ונעבוד על כך באימונים, בתקווה שנמשיך להתקדם כפי שעשינו בשנים האחרונות. אני חושב שעשינו עבודה מצוינת, במיוחד בליגת האומות והנתונים גם הראו לנו שאנחנו בדרך הנכונה. יש לנו שחקנים איכותיים ובכוונתי לדבר על השחקנים האיכותיים שיש לנו בנבחרת ולא על שחקני היריבה, כי המטרה שלי היא נבחרת ישראל. אני משוכנע שאנחנו נוכל לעמוד במטרות, אבל יהיה הכרחי שנעשה את כל המוטל עלינו באימונים, מחוץ אליהם ובמשחקים".

על סגל הנבחרת הצעיר וזימוני הבכורה: "הגישה והעבודה הקשה היא זו שתשאיר אותם בנבחרת, כי אחרת זה יהיה זימון חד פעמי. הם קיבלו הזדמנות נהדרת ומבחינתי מדובר בשלושה שחקנים כישרוניים מאוד (בלוריאן, כנעאן ועבדה). אם הם יבינו מה אנחנו עושים, הם יוכלו ללמוד המון ולהפוך לשחקנים מובילים בכדורגל הישראלי. השילוב בין שחקנים צעירים ו-ותיקים היה לנו מאוד חשוב בסגל שלנו שמורכב מ-26 משחקים. אני יודע שההתאחדות והמדינה עובדות קשה כדי שנוכל למלא את האצטדיון בכמה שיותר אנשים וזו תהיה הצלחה גדולה מאוד אם נוכל להכניס עשרת אלפים צופים לאור המצב עם נגיף קורונה בכל רחבי אירופה. רצינו לתת הזדמנות לשחקנים צעירים להתקדם, לצבור ניסיון בינלאומי וכמובן שלאף שחקן אין מקום בטוח – אם אחד הצעירים יעשה עבודה טובה ויהיה איכותי יותר, הוא ישחק".

ליאל עבדה | מאור אלקסלסי

הבחירה בשלושת השוערים: "זו הייתה החלטה קשה, כי אני מאוד מכבד את אריאל הרוש שתמיד היה חלק מאיתנו, אבל החלטנו שאחרי תקופה כה ארוכה שהוא לא שיחק צריך לשנות. הוא חלק מאיתנו וכך גם יואב ג'ראפי שהיה מצוין במ.ס אשדוד. הם חמשת השוערים בסגל הרחב שלנו וכעת אופיר מרציאנו, בוריס קליימן ואיתמר ניצן יהיו איתנו".

שחקני ההגנה שזומנו: "אור בלוריאן הוא שחקן צעיר ומוכשר מאוד. אני גם רוצה לציין ששוחתי בימים האחרונים עם אוראל דגני וניר ביטון ואני מקווה שהם יהיו בסדר כי הם לא כשירים לגמרי, הם מרגישים שהם יכולים להיות חלק מהסגל. ביטון שיחק במשחק ידידות ואנחנו יודעים שלקחנו סיכון איתם, אבל החלטנו לקחת אותם".

על טאלב טוואטחה: "הוא עבר אולטרהסאונד ואם יתגלו בו בעיות אז הוא לא יוכל להיות איתנו, אבל אחרת הוא יהיה חלק מהסגל ואני מאוד רוצה אותו איתנו".

ליאור רפאלוב
ליאור רפאלוב | BSR Agency / Contributor

על שחקני הקישור וההתקפה: "אני חושב שזה כבוד גדול עבור כנעאן ועבדה להצטרף אלינו, אבל זו גם אחריות גדולה. אושחח איתם על כך והדרך שלי ושל כולנו לקמפיין הקרוב היא לשלב בין שחקנים ותיקים וצעירים".

על אי זימונם של עומר אצילי ודור מיכה: "אנחנו מתמקדים רק ביכולת השחקנים על המגרש. עומר אצילי משחק מצוין במכבי חיפה, אבל אלו ההחלטות שקיבלנו בשלב זה".

השארת רפאלוב מחוץ לסגל: "ליאור רפאלוב הוא שחקן מעולה ואני מאוד מעריך אותו, צפיתי בו גם משחק אחר משחק בבלגיה וגם בליגה האירופית, אבל אני לא משנה את החלטתי. אני אחראי לאיזון בנבחרת ובמצב הקיים יש לנו שחקני טופ כמו ערן זהבי, מואנס דאבור ושון וייסמן ואני מחויב גם לשחקנים הישראלים. החלטנו לא לזמן שחקן ברמתו כדי להושיב אותו על הספסל ולהעניק לו רק כמה דקות. אמרתי זאת בעבר, שוחחתי עם ליאור רפאלוב וזו הייתה שיחה מכבדת והמצב ברור וידוע לכל".

עומר אצילי | מאור אלקסלסי

שחקני מכבי חיפה שזומנו: "זה יתרון שיש לנו את בלבול בצוות, כי הוא מכיר את כל השחקנים בתור מאמן שאימן את חלקם במכבי חיפה וגם ניתח את יתר השחקנים כמאמן שהתמודד מולם. נטע לביא, חזיזה, אבו פאני וטוואטחה כבר היו בסגל, אבל גם למכבי תל אביב ומועדונים אחרים יש נציגות בנבחרת וניסינו לאזן כדי לבנות את הסגל הטוב ביותר".

ההתנגשות בין הדרבי להופעה של פרץ: "מעולם לא אמרתי דבר נגד משה פרץ, שהוא גם זמר מצוין. מעולם לא דיברתי נגדו. אני ביקשתי שיהיה לנו עוד יום אימון לקראת דנמרק וזו אחריות שלי. זה חיסרון ששחקנים שמשחקים כל כך הרבה פעמים, שלוש פעמים בשבוע, לא יזכו ליום מנוחה נוסף. מעולם לא דיברתי נגד המופע או נגד הזמר ואני אשמח שיימצא פתרון שיספק את כולם, אבל אני מרוכז אך ורק בנבחרת ישראל".

כאמור, הקמפיין ייצא לדרך ביום חמישי מול דנמרק ויסתיים בנובמבר 2021 – כשנה לפני פתיחת גביע העולם בקטאר, שיחל ב-21 בנובמבר 2022. כל נבחרת שתסיים ראשונה בביתה – תעפיל למונדיאל. עשר הסגניות תתמודדנה עם שתי הנבחרות אשר השיגו את המאזן הטוב ביותר בליגת האומות ולא הצליחו לסיים בשני המקומות הראשונים בבתים של מוקדמות המונדיאל. 12 הנבחרות הללו יתמודדו בפלייאוף על בסך הכל שלושה כרטיסים נוספים לטורניר הגמר.

סגל נבחרת ישראל
סגל נבחרת ישראל | ההתאחדות לכדורגל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי