מרציאנו: "אפשר רק להרוויח מהקמפיין הזה. מת כבר לשחק מול קהל"

אופיר מרציאנו | Craig Williamson/SNS Group via Getty Images

שוער היברניאן והנבחרת התייצב יחד עם סאן מנחם לשיחה לקראת פתיחת מוקדמות המונדיאל: "לפנינו משחקים ענקיים ואותי זה לוקח למקום שאני יודע שעליי להוכיח", הוסיף מגן מכבי חיפה. וגם: ההנחיות לבחירות ולסדר פסח

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל התכנסה אמש (ראשון) בבית מלון בתל אביב ולמעשה אז החלה רשמית בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2022, שייצא לדרך רשמית ביום חמישי באצטדיון בלומפילד נגד דנמרק. בנבחרת ממתינים עדיין לארבעה שחקנים – מנור סלומון, ג'ואל אבו חנה, מואנס דאבורו ניר ביטון – שיגיעו ויצטרפו במהלך הערב, לפני ואחרי אימון הפתיחה שייערך בבית הנבחרות בשפיים.

מחר, יום הבחירות, יקבלו שחקני הנבחרת הזדמנות לצאת ולהצביע בקלפיות אליהן הוזמנו, אבל יחויבו לשוב עד ל-12:15, מועד האסיפה שיקיים המאמן וילי רוטנשטיינר בבית המלון. העובדה שהקלפיות של חלק מהשחקנים מרוחקות – זו של חאתם אלחמיד נמצאת בכפר מנדא וזו של לואי טאהא נמצאת בעראבה – עלולה לגרום להם לוותר על ההזדמנות. כל שחקני הנבחרת – כולל אלה שלא מחוסנים ולא מצוידים בתו ירוק – יקבלו אישור לצאת מהקפסולה ולהצביע.

אגב, במוצאי שבת, ערב המשחק השני בחלון הנוכחי מול סקוטלנד (יום ראשון, 21:45 בבלומפילד), יחגגו השחקנים את סדר הפסח. בנבחרת קיבלו תפריטים מיוחדים מתזונאית ויימנעו מצריכת בקר, כיאה ליום לפני משחק. גם יין יותר רק לצרכי הקידוש ובשלב המתקדם בסדר ישתמשו השחקנים במיץ תירוש. המועמדים לנהל את הסדר: איתן טיבי, אייל גולסה ושון וייסמן. זו לא הפעם הראשונה שהשחקנים יחגגו חג ביחד – כולל חלקם שהם מוסלמים – והם עשו זאת בראש השנה וביום כיפור באוסטריה. 

וייסמן. ינהל את סדר פסח? | Alejandro Rios/DeFodi Images via Getty Images

וילי רוטנשטיינר והשחקנים עלו לכר הדשא בבית הנבחרות בשפיים הערב וערכו אימון ראשון, ממנו נעדרו הליגיונרים ששיחקו אתמול, שערכו אימון שחרור בבית המלון בתל אביב. מואנס דאבור צפוי לנחות רק לקראת חצות בטיסה ישירה מגרמניה. היום נערכה אסיפה ראשונה עם המאמן האוסטרי ומחר בבוקר תתקיים אסיפת וידאו שבה יושם דגש על נבחרת דנמרק.

בשעות הבוקר התייצבו לראיונות קצרים השוער אופיר מרציאנו שהגיע מסקוטלנד ומגן מכבי חיפה סאן מנחם – שניים שאמורים לפתוח בהרכב בהמשך השבוע ואם לא יהיו התפתחויות אז גם נגד סקוטלנד בראשון הבא ובמולדובה ביום רביעי הבא.

אופיר מרציאנו אמור להמשיך בין הקורות גם בקמפיין הנוכחי ועל כך אמר הבוקר: "גם כשקשה ואומרים לך שאין סיכוי, אתה עדיין קם כל בוקר ורוצה להגיע להישגים – זה מה שצריך להניע אותנו בקמפיין. בסופו של דבר עלינו להסתכל על כל אימון וכל משחק ולהתייחס אליו, כי אנחנו יודעים את המציאות והוגרלנו לבית לא קל. לפנינו אתגר גדול מאוד, אבל אם נגיע בגישה שיש רק מה להרוויח כדי ללמוד ולהשתפר אז אין לדעת מה יהיה, אולי יהיו תוצאות חיוביות".

על כך שישחקו לעיני 5,000 צופים: "אישית אני מאוד מתרגש, כי בסקוטלנד כבר שנה משחקים ללא קהל וכל היה גם במשחקי הנבחרת הקודמים. כדורגל בלי קהל זה לא אותו משחק, האנרגיות והתגובות זה משהו אחר לגמרי ואני כבר לא יכול לחכות לשחק מול קהל. מת לעלות למגרש ולפגוש את הקהל בבלומפילד".

אופיר מרציאנו | מאור אלקסלסי

אם יש יתרון בכך שישראל חזרה לחיים בזכות מבצע החיסונים, בזמן שבמדינות אחרות שחקנים נדבקים: "זה דבר מדהים, כי אתמול הגעתי לפה וראיתי שהכל רגיל – בבריטניה עדיין הכל סגור – אבל אנחנו לא משחקים כדורגל במסעדות או בחופים, לא יודע כמה השפעה תהיה על זה. יעזור לנו מאוד שיהיה קהל, אבל המשחק הוא אותו משחק".

לאחר מכן גם מגן מכבי חיפה סאן מנחם התייצב בעמדת הראיונות וסיפר על כך שהוא צפוי לפתוח בהרכב לאור היותו המגן השמאלי היחיד הטבעי בסגל: "זה לא נותן לי ביטחון יתר, אלא אני לוקח את הסיטואציה למקום חיובי. אני שמח מאוד שנוצר מצב כזה (שהוא בתמונת ההרכב, ר.ע) ואני אנסה להוכיח. אני מתרגש מאוד להיות כאן ואני חושב שכל יחד חולם להגיע לנבחרת ולהיות פקטור משמעותי, אז זה מרגש ואני מקווה לקחת את זה למקום החיובי ואציג יכולת הכי טובה שאני יכול".

אם הוא יוכל לצאת לליגה בכירה יותר דרך הנבחרת: "אלה משחקים ענקיים נגד נבחרות שהן מהטופ העולמי והם בוחנים אותך גם בתור שחקן כדי לראות איפה אתה עומד ברמה הכי גבוהה".

סאן מנחם | מאור אלקסלסי

המטרות שהציב רוטנשטיינר להתקדם בדירוג העולמי: "אנחנו רוצים להגיע מוכנים בפן המקצועי ובפן המנטלי ואני מקווה שבעזרת השם זה מה שיהיה. בקמפיינים הקודמים היו לנו טעויות פה ושם בחלק האחורי, אבל משחק ההגנה מתחיל מהלחוץ ונגמר מהשוער ואני חושב שאם כולנו יחד נעבוד כמו שצריך וכולם יתנו את מאת האחוזים, אז לא נדבר על כך שההגנה עשתה טעות כי כולם ייראו כמו שצריך ויעזרו אחד לשני".

על פערי האיכות מול דנמרק וסקוטלנד: "לא יודע אם זה מה שיכריע את המאבקים, אבל ברור שיש פערים. כמו כל דבר, יש סיטואציות שאנשים כביכול יותר טובים ואתה צריך לדעת להגיב להם – אותי זה לוקח למקומות שאני יודע שעליי להוכיח שאין פערים כמו שהם נראים. יש לנו שלושה משחקים מול נבחרות חזקות ואנחנו מקווים לאסוף כמה שיותר נקודות".

עוד באותו נושא: אופיר מרציאנו, סאן מנחם

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי