מנור סולומון: "אקח אחריות אם צריך, אני מרגיש מוכן"

מנור סולומון מאוכזב | מאור אלקסלסי

הקשר לקראת ישראל-דנמרק: "לא מלחיץ אותי להנהיג, תמיד חלמתי להוביל בנבחרת". שחקנים מתוסכלים: "אותם שחקנים פותחים כל הזמן. 9 מתוך 10 שחקני שדה ממשיכים בהרכב מהקמפיין הקודם. רוטנשטיינר חייב לרענן"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל תחל ביום חמישי את דרכה במוקדמות מונדיאל 2022, כאשר תארח בבלומפילד את דנמרק. שלושה ימים לאחר מכן, ביום ראשון, הכחולים-לבנים יארחו את סקוטלנד, וברביעי הבא יתמודדו בחוץ מול מולדובה.

כמה מהשחקנים שלא נמצאים בתכניות ההרכב של המאמן וילי רוטנשטיינר לקראת המשחק הקרוב הביעו חשש מכך שהאוסטרי לא יבצע רוטציה רחבה בשלושת המשחקים הקרובים, למרות סמיכותם והעומס שעלול להיווצר. החשש, מבחינתם, הוא שרוטנשטיינר יילך עם אותם 11 בכל מהלך שבוע המשחקים העמוס.

השחקנים שיתפו את דעותיהם עם גורמים מקצועיים במועדוני הצמרת בישראל והדבר גורם למורת רוח בקרבם. אחד מהם אמר היום (שלישי): "מתוך 10 שחקני שדה, תשעה ממשיכים לפתוח מהקמפיין הקודם. העשירי, סאן מנחם, ישחק כי טאלב טוואטחה פצוע. חייבים לחלק את הכוחות. שחקנים שישחקו ברציפות יחזרו מותשים לפלייאוף, ואלה שיקבלו פירורים יחזרו ממורמרים. יש 23 שחקנים שמתלבשים, חמישה חילופים וזה קמפיין חדש. רוטנשטיינר חייב לרענן".

וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר | ברני ארדוב

בשעות הערב התייצב מנור סולומון למסיבת עיתונאים לקראת המשחק בחמישי ודיבר על הרצון להציג את היכולת המעולה שלו בשחטאר דונייצק גם במדי הנבחרת: "כיף להיות פה ולהגיע לארץ, חיכיתי לזה הרבה זמן ועכשיו כשיהיה קהל זה יהיה מאוד מרגש. אנחנו מחכים לראות את כולם. ברור שאני רוצה להביא את היכולות שלי לנבחרת, אני חושב שהראיתי את זה בקמפיין האחרון. אני רוצה תמיד להשתפר ולהוסיף לנבחרת כמה שאני יכול, וכמובן לעזור כדי שנוכל לצבור נקודות ולנצח משחקים".

מה הוא שיפר בבעיטה שלו: "אני עובד על הדברים ומנסה להשתפר בכל התחומים. הסיומת והבעיטה הן משהו שאני עובד עליו. צריך לזכור שאני בן 21 אז אני עדיין משתפר ואני מאמין שזה יקרה גם בזה. אני חושב שזו תוצאה של גיל, ניסיון ועבודה".

האם זה הקמפיין שבו ייקח פיקוד על הנבחרת: "אני תמיד רוצה לעזור לנבחרת, לתרום את כל מה שאני יכול כדי שנצליח. כמובן שככל שעובר הזמן ואני צובר יותר ניסיון, אולי אני גם יותר משמעותי בנבחרת. אני חושב שהייתי מאוד משמעותי בקמפיין האחרון ואני רוצה להמשיך כך, אם צריך לקחת אחריות אני אקח אחריות ואעשה הכל כדי שהנבחרת תצליח ושנשיג את המטרות שלנו".

מנור סולומון | אודי ציטיאט

יחסי הכוחות בבית: "אנחנו יודעים שהסיכויים לא גבוהים ושנמצאות בבית הזה נבחרות יותר חזקות מאיתנו על הנייר, אבל הראינו בקמפיין האחרון שכששיחקנו נגד נבחרות מאוד חזקות, הסתכלנו לכולן בלבן של העיניים. זו המטרה גם עכשיו, אנחנו מסתכלים על המשחק הקרוב מול דנמרק ולא על האחרים. ננסה להוציא נקודות ולנצח, לא תראו אותנו מרחיקים כדורים ומסתגרים, נבוא לנסות לשחק כדורגל. ברור שדנמרק יותר איכותית מאיתנו, אבל אני חושב שיש לנו נבחרת חזקה והראינו את זה כבר. ננסה להראות את זה גם ביום חמישי".

הצורך להתחיל להנהיג כשזהבי אולי בקמפיין אחרון: "זה לא מלחיץ אותי. אני מאוד אוהב את זה וכל החיים שלי, אמנם לא ברמת נבחרת או בבוגרים, אבל תמיד הייתי צריך להוביל ולהיות משמעותי. תמיד חלמתי להיות כזה בנבחרת ואני שמח שהגיע הרגע הזה. אני מוכן לקחת אחריות ולעשות הכל כדי לעזור לנבחרת. אם יש ממך ציפיות זה אומר שמחזיקים ממך ואתה שחקן טוב. אנסה להביא את כל האיכויות שלי".

במהלך הבוקר העמידה ההתאחדות לכדורגל מוניות לרשות שחקנים שרצו להצביע בבחירות לכנסת ה-24 בקלפיות השונות. רק שלושה מהכדורגלנים לא ניצלו את הזכות: חמודי כנעאן, בוריס קליימן וליאל עבדה. השחקנים הספיקו להגיע לאסיפת הווידאו שערך רוטנשטיינר והערב ערכה הנבחרת אימון טקטי אחד מתוך השניים שיתקיימו בבלומפילד לפני המשחק.

כצפוי, וילי רוטנשטיינר תרגל מערך של שלושה בלמים. הספק לגבי ניר ביטון הוסר והוא יפתח לצד איתן טיבי וחאתם עבד אלחמיד, כאשר באגפים ישחקו אלי דסה וסאן מנחם. בקישור יעלו ביברס נאתכו, דור פרץ ומנור סולומון את החלק הקדמי יאיישו ערן זהבי ומואנס דאבור. במהלך האימון הועברו גופיות גם לאייל גולסה ולנטע לביא שמיועדים להחליף, במקרה הצורך, את נאתכו ופרץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי