תיקו נגד דנמרק הוא בגדר סנסציה? היעדים שהציבו בנבחרת ישראל

וילי רוטנשטיינר, מנור סולומון | אודי ציטיאט

קמפיין מוקדמות גביע העולם 2022 ייצא לדרך נגד המדורגת מספר 1 בבית ולנוכח היסטוריה עגומה למדי, המטרות של רוטנשטיינר הוגדרו בהתאם. וגם: אין חיוביים לקורונה, ההרכב המסתמן והדרך לפתור את בעיית הלחץ הדני

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל תעלה מחר בערב (חמישי, 19:00 בבלומפילד) למשחק מול דנמרק, המדורגת 1 בבית הקדם עולמי וזאת כשהרקורד שלה מול מדורגות 1 בבתים מוקדמים הוא עגום למדי.

אם הניצחון על צרפת בפארק דה פראנס ב-1993 הוא ניצחון החוץ היחיד של ישראל בעידן האירופי על יריבה עדיפה ממנה, הרי שבארץ אין לה אפילו ניצחון אחד על הנבחרת הבכירה בבית. גם הניצחון על בולגריה, לפני 27 שנה, במוקדמות יורו 96', במשחק הפתיחה, היה אמנם ניצחון על הנבחרת הרביעית במונדיאל 94', אבל בבית המוקדם היא הייתה מדורגת שנייה אחרי רוסיה ומול הרוסים שמטה הנבחרת ניצחון בדקות האחרונות.

למעשה, בשלושת הקמפיינים האחרונים הפסידה הנבחרת בבית מול הנבחרת המדורגת ראשונה – בלגיה במוקדמות יורו 2016, ספרד במוקדמות מונדיאל 2018 ופולין במוקדמות יורו 2020. התיקו האחרון שהשיגה ישראל מול נבחרת טופ עולמי הייתה מול פורטוגל לפני שמונה שנים וגם שם שמטה הנבחרת ניצחון ב-3:3.

הפיחות במעמד של ישראל מביא שחקנים בשיחות פנימיות לדבר על כך שתיקו מול הדנים תהיה תוצאה סנסציונית, וכי המבחן שלהם יהיה לשמר את ניצחונות הבית שהשיגו מול אוסטריה וסקוטלנד – שתי הנבחרות הבכירות הנוספות בבית – בקמפיינים האחרונים. בנבחרת הציבו יעד של שבע נקודות משלושת המשחקים בחלון הנוכחי כיעד מוצלח שמעבר לציפיות, 5-6 נקודות כיעד ריאלי ו-0 עד 3 ככישלון שיהפוך את המשך הדרך במוקדמות, עד נובמבר, לסיוט.

5-6 נקודות מהגדולות הן יעד ריאלי? זהבי, נאתכו, פרץ ו-וייסמן | אודי ציטיאט

המאמן, וילי רוטנשטיינר, ימשיך לשמר את המערך ואת ההרכב המסורתי שלו במשחק מחר, למעט השינוי המתחייב: סאן מנחם במקום טאלב טוואטחה הפצוע. חאתם אלחמיד וניר ביטון ינסו במהירות שלהם לתת מענה למתפרצות וכך גם במצבים הנייחים שמהם רוטנשטיינר חושש מאוד. גם הלחץ הדני בשליש האמצעי אמור להיפתר בהנעת הכדור שאליה יצטרף ניר ביטון, שיעבה במידת הצורך את הקישור האחורי כדי לתת גמישות למערך.

רוטנשטיינר מצפה מדור פרץ להצטרף להתקפות המעבר ולהיכנס במרווחים שאמור לייצר ערן זהבי בנסיגה שלו לקו ה-30. גם לאלי דסה יהיה משקל חשוב ובכל מקרה ההוראה תהיה שכל ווינג-בק שיעלה, השני יישאר על קו החיבור בין מחצית המגרש לקו האורך – עמדת המוצא שלו – ולא יצטרף למהלך. מנור סולומון אמור לתגבר את האגף השמאלי, בגלל חוסר הניסיון של סאן מנחם.

הנבחרת ערכה היום אסיפה טקטית ובערב תערוך את האימון המסכם באצטדיון בלומפילד, כשבין לבין הגיעו תוצאות בדיקות הקורונה של הצוות וכל השחקנים וכולן חזרו שליליות.

פרץ. צריך לנצל את התנועה של זהבי | אודי ציטיאט

בנושא אחר, לאוהדים שיגיעו מחר למשחק תחכה מזכרת יפה. 5,000 מסיכות ממותגות: 'ישראל – דנמרק' יחולקו מחר בבלומפילד לצוות המלווה את נבחרת ישראל ולקהל האוהדים. את המסכות המיוחדות יחלקו נציגי חברת הציוד הרפואי 'שיאון מדיקל' משדרות, שהיא יצרנית ציוד המיגון הרפואי המוביל והגדולה בישראל, ומעודדת את הנבחרת. בשיאון מדיקל ובהתאחדות לכדורגל משוכנעים כי הקהל בבלומפילד יעטה את המסיכות, ויוכיח משמעת, שמצדיקה את המשך פתיחת המשחקים עבור האוהדים והאוהדות.

המסכות למשחק ישראל-דנמרק | יחצ

הרכב משוער: אופיר מרציאנו; חאתם עבד אלחמיד, איתן טיבי, ניר ביטון; אלי דסה, ביברס נאתכו, דור פרץ, מנור סולומון, סאן מנחם; ערן זהבי, מואנס דאבור

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי