נאתכו: "העיסוק בגיל מוגזם. אני מקבל כבוד מהשחקנים ומהצוות"

ביברס נאתכו | שלומי גבאי

הקפטן הבהיר לקראת משחק פתיחת מוקדמות המונדיאל נגד דנמרק: "אם לא הייתי חושב שאני יכול לתרום - לא הייתי כאן. ברור שהם פייבוריטים אך ניתן הכל". וילי: "ניסיתי להכין את השחקנים, הם רוצים לשפר את ההגנה"

(גודל טקסט)

הנמכת ציפיות, הורדת לחץ, והמשך ישיר של קמפיין ליגת האומות שהיה בסתיו: זה הנרטיב של נבחרת ישראל לקראת פתיחת מוקדמות מונדיאל 2022 מחר (חמישי, 19:00) בבלומפילד, מול הנבחרת החזקה בבית המוקדם – דנמרק. בנבחרת מעידים כי הלחץ שיש על המאמן וילי רוטנשטיינר גרם לו במהלך שלושת ימי ההכנה, להשתמש בזמן הפנוי כדי להוסיף אימונים מתודיים, והרצאות טקטיות.

"הוא חפר לנו השבוע יותר מהרגיל", העידו שחקנים. המגמה, כפי שהוא הודה בכך אתמול, היא לנסות ולעמוד על דגשים במשחק ההכנה, הכנה למצבים נייחים, למשחק מעבר מהיר, כדי להימנע ככל שאפשר מספיגת שערים מיותרים.מה שעמד לרוטנשטיינר מול העיניים היה צמד המשחקים מול צ'כיה בליגת האומות, שם התברר כי מול נבחרות ברמה גבוהה, הנבחרת לא מצליחה לצאת מהלחץ שמופעל עליה.

רגע לפני שריקת הפתיחה נגד דנמרק, הנבחרת ערכה את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק לצדו המאמן רוטנשטיינר ישב גם הקפטן ביברס נאתכו, שהיה הראשון לדבר: "זה משחק ראשון בקמפיין ודווקא נגד הנבחרת שהיא אולי החזקה בבית וזו שמדורגת הכי גבוה. ברור לכולם שהם הפייבוריטים אך נעשה את המקסימום כדי להוציא נקודות מהמשחק הזה".

צפו בנאתכו מדבר:

מה הדבר השונה שצריך לעשות: "אנחנו יודעים מה צריך – לנצח יותר משחקים. כמובן שזה לא פשוט. מחר אנחנו משחקים נגד הנבחרת החזקה בבית ויש עוד אחרות, שהן לא פחות טובות מאיתנו. בית קל זה לא. נבוא ממשחק למשחק ורצון לנצח בכל משחק. נצטרך לעשות את הדברים בצורה כמעט מושלמת כי זה אתגר מאוד לנצח את דנמרק. מקווה שנוכל לעשות את זה".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1039272

האם מרגיש שהוא מסוגל לתרום לנבחרת והעיסוק בו: "לגבי ההרכב ומי ישחק, זה רק המאמן קובע. שום דבר לא מפריע לי. דיברתי עם המאמן והכל מקובל עליי ועל המאמן. מה שחשוב זה לא נאתכו או שחקן אחר, אלא רק הנבחרת שתהיה טובה ותצליח. לא הייתי פה אם לא הייתי חושב שאני יכול לתרום. בישראל מגזימים עם עניין הגיל. אפשר לראות בעולם, שני השחקנים הטובים בעולם תראו באיזה גיל הם. לכו ל-NBA ותראו מי השחקן הטוב ביותר ואיזה גיל הוא. אני מקבל המון כבוד מהשחקנים בנבחרת".

האם הקמפיין הזה יהיה שונה: "בטוח שאפשר, אבל אני לא יודע אם זה יקרה. כולנו יודעים את הבעיות שיש בכדורגל הישראלי וזה לא משהו מהיום למחר. יש דברים שצריך לעשות עוד מהגילאים הצעירים. אנחנו מגיעים לקמפיין כדי להוציא כמה שיותר נקודות. אם יהיה משהו גדול להשיג, אנחנו נטרוף את זה".

על החוזק של דנמרק: "שיחקתי בעבר נגד שחקנים ברמה הזו. כמובן שכריסטיאן אריקסן שחקן ענק ובמיוחד בנבחרת שלו. מגיע לו את כל הכבוד שמגיע, אבל מחר נצטרך לעשות את המקסימום כדי לעצור אתוטו ואת החברים שלו. יש לנו התכנית שלנו ואנחנו מקווים שהיא תעבוד"

ביברס נאתכו
ביברס נאתכו | ברני ארדוב

המאמן רוטנשטיינר דיבר על ההגנה: ""ניסיתי לשפר את ההגנה, גם דרך סרטוני וידאו. המשמעת של השחקנים מצוינת, הם אמרו לי שיש להם הרבה מוטיבציה ורואים שהם מתעניינים בכל דבר. אנחנו מנסים להשתמש בזמן שיש לנו בהתכנסות הקבוצתיות כדי לדבר על הטקטיקה שלנו. לקחתי את כולם וניסינו לנצל את הזמן כדי להתכונן הכי טוב שאפשר מהבחינה הזאת. עלינו לדעת בכל דבר במשחק, גם אם זה בניית המשחק או התקפה – איך אנחנו משחקים. אני לא יכול לדבר על תכנית המשחק שלי למחר".

צפו בוילי מדבר:

מי יענוד את סרט הקפטן כשנאתכו בחוץ: "קיבלנו החלטה בעניין הזה, אבל זה לא נושא לשיחה. לישראל יש הרבה מנהיגים".

האיכות של השחקנים: "אני חושב שלא צריך לדבר על האיכות של כל שחקן כבודד, בכדורגל המודרני צריך להיות מאורגן על המגרש. השחקנים לא נמצאים בכל חלק במגרש".

דנמרק: "יש מוטיבציה גדולה לשחק מול נבחרת שמדורגת במקום ה-12 בעולם. זו בהחלט תהיה הפתעה אם נצליח להוציא נקודות מדנמרק. ניתחנו את הדנים בכל האספקטים של המשחק. אנחנו צריכים לדעת בדיוק איך לצאת קדימה נגדם. איך לעצור כוכבים כמו אריקסן ובריית'וויט? אנחנו מודעים לאיכויות שלהם, אבל אנחנו מוכנים לאתגר הזה"

וילי רוטנשטיינר | שלומי גבאי
וילי רוטנשטיינר | שלומי גבאי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי