רוטנשטיינר בראיון: "ההחלטה לאמן את ישראל נעשתה בשבילי"

וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

רגע לפני שקמפיין מוקדמות מונדיאל 2022 יוצא לדרך, באתר "laola1" ערכו שיחה מקיפה עם המנהל הטכני לשעבר שעשה הסבה ושודרג לעמדת המאמן: "את השינויים שעשיתי ייקח זמן לראות. הציפיות כאן גבוהות"

(גודל טקסט)

לא רק בישראל עוקבים מקרוב אחר הנבחרת לקראת פתיחתו של קמפיין מוקדמות מונדיאל 2022, אלא גם אצל יריבתנו בבית – אוסטריה. לקראת המשחק הערב של הכחולים-לבנים בבלומפילד נגד דנמרק (חמישי, 17:00) שיהיה הראשון של וילי רוטנשטיינר כמאמן ראשי במוקדמות גביע העולם, נערך איתו ראיון מקיף באתר האוסטרי laola1.

רוטנשטיינר היה המנהל הטכני של נבחרות אוסטריה במשך שנים ארוכות ואם באוסטריה עקבו אחר ישראל בעבר בזכות מינויו של אנדי הרצוג, מסמלי הנבחרת האוסטרית, גם עתה אנחנו עם האוסטרים בבית ושוב מי שעומד בראש הוא איש מקצוע אוסטרי – וכזה שזוכה לפתוח לראשונה בקריירה קפיין כמאמן נבחרת בוגרת.

"אחרי יותר מ-20 שנה כמנהל טכני, עלה הרעיון שאמשיך לאמן את נבחרת ישראל לאור ההצלחה בליגת האומות. זה יותר מאתגר, מעורר יותר מוטיבציה – זה לא שלא נהניתי בתפקיד הקודם, זו לא הסיבה לשינוי, אבל הוא פשוט קרה", הצהיר רוטנשטיינר בראיון.

"הופתעתי בקיץ שעבר כאשר ראשי ההתאחדות חשבו שאני צריך להפוך למאמן הראשי באופן קבוע. בוועדת האיתור יש אנשים בכירים וביניהם יו"ר ההתאחדות ושחקני עבר. אחרי ליגת האומות, שלושה הצביעו בעדי ורק אחד רצה שאשאר מנהל טכני – אבל ארבעתם רצו שאמשיך וזה מאוד שימח אותי. זו החלטה שנעשתה בשבילי, אבל אהבתי אותה".

ווילי רוטנשטיינר
ווילי רוטנשטיינר | אודי ציטיאט

כשנשאל רוטנשטיינר אם תפקיד המנהל הטכני הוא היסטוריה, השיב: "המבנה השתנה מעט, אבל מינו מנהל טכני הולנדי (יילה חוס) שיהיה אחראי על הנבחרות הצעירות ואני אחראי על הבוגרת. אני חושב שזה טוב".

אם שינויים שביצע כמנהל טכני יסייעו לו עתה בנבחרת הבוגרת: "בשנתיים וחצי בנינו אקדמיה לילדים בני 11 עד 15, שינינו את תכנית האימונים, עשינו לא מעט דברים שלא תהיה להם השפעה בזמן הקרוב. ניתן יהיה לראות שיפור, אבל זה ייקח זמן – גם באוסטריה לקח בין חמש ל-10 שנים".

אם הוא לחוץ מהציפיות בישראל: "הציפיות כאן גבוהות, אבל ישראל במקום ה-87 בעולם ואנחנו משחקים מול סקוטלנד, אוסטריה ודנמרק שמדורגות בטופ 50, טופ 30 וטופ 15. זה לא ריאלי מנקודת מבט כזו, אבל אנחנו תמיד רוצים לנצח ונאמין באפשרות הזו בכל משחק כי אחרת אין סיבה לשחק. אנחנו גם נזדקק למעט מזל, כי אנחנו לא נוכל לסבול מפציעות – אין לי את הפריווילגיה שיש לאוסטריה או לדנמרק לזמן ארבעה בלמים מהפרמיירליג או מהבונדסליגה".

על מואנס דאבור שון וייסמן: "הם היו חלוצים מובילים בליגה האוסטרית והתקדמו לליגה בכירה. שניהם הוכיחו שהם יודעים להבקיע וזה לא פשוט לשחקנים מישראל להשתלב בליגות כאלה. אני מרוצה משון, אני חושב שהוא התאים את עצמו היטב והוא משחק בהרכב וכובש. למואנס יש תחרות קשה בהופנהיים עם שישה או שבעה חלוצים וזה נכון שהוא כעת מתקשה לתפוס מקום בהרכב".

על ערן זהבי: "אחרי שהייתה לו פרשה עם סרט הקפטן, הוא הושעה על ידי ההתאחדות ואני ואנדי הרצוג החזרנו אותו. עכשיו הוא שוב כוכב בישראל והוא מתפתח כשחקן וכבן אדם – אחד שתמיד לפני הכל עובד קשה וזה משתלם לו. הוא מודל לחיקוי לצעירים שרוצים להשיג משהו".

ערן זהבי. "עכשיו הוא כוכב" | TF-Images/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי