בנבחרת דרוכים: "מבחינתו הטורניר מתחיל מול הסקוטים". אבו חנא יסופסל

אחרי ההפסד לדנמרק, רוטנשטיינר מתכנן מספר שינויים לקראת המשחק הביתי בבלומפילד. ארד, טאהא או פרץ עשויים להחליף את בלם זוריה במרכז ההגנה, כיאל מועמד לפתוח בקישור. גורם בנבחרת הודה: "קיימת אכזבה מווייסמן"

(גודל טקסט)

"מול דנמרק – למרות שהיו טעויות קריטיות – לקחנו בחשבון הפסד, ולכן הטורניר מבחינתנו מתחיל מחר מול הסקוטים". כך אמר בסוף השבוע גורם בנבחרת ישראל, לקראת משחקה השני של הנבחרת במסגרת מוקדמות מונדיאל 2022, מחר (ראשון, 21:45) מול סקוטלנד.

בנבחרת זוכרים כי בשני משחקי הבית של הנבחרת מול הסקוטים, בשני טורנירי ליגת האומות, ישראל ניצחה, ולמעשה, מתוך חמישה מפגשים שהיו במסגרת הזו, כולל פלייאוף היורו, נוצחה הנבחרת רק פעם אחת. גם העובדה כי הסקוטים ויתרו על אימון בבלומפילד (בו הם לא שיחקו מעולם, כולל בגרסתו העתיקה), ויגיעו לארץ רק הלילה בסביבות 22:30, נותנת לשחקנים תקווה כי יצליחו לתקן את הרושם מהמשחק הראשון.

בנבחרת העידו כי העובדה שהמאמן, וילי רוטנשטיינר, בחר לבקר את שחקני ההגנה באסיפה שקיים אמש, לאחר הקידוש והארוחה, ביקורת שבה אף הגביר את קולו, מצביעה על כך שהוא ימשיך לשחק עם הרכב הגנתי כמעט זהה, למעט החלפתו של ג'ואל אבו חנא. מי יחליף אותו – עופרי ארד, לואי טאהא או בכלל דור פרץ – תישאר פתוחה עד מחר וספק אם גם באימון אחר הצהריים ניתן יהיה לראות על מה יילך רוטנשטיינר. התפקוד המשובח של פרץ כבלם הכניס את רוטנשטיינר לדילמה.

איתן טיבי עם דור פרץ. הקשר שוב יוסט למרכז ההגנה? | דני מרון

זימונו של בירם כיאל מעיד במידת מה על כך שהמאמן האוסטרי מחפש מחליף לפרץ בקישור, ולעומת זאת, גם על אופציה לחזור לשלישיית הקישור שתפקדה טוב מול הסקוטים במסגרת ליגת האומות ב-2018 עם ביברס נאתכו, דור פרץ ובירם כיאל. "לא מזמינים שחקן בגיל של בירם לבדיקת קורונה ואחר כך מנתקים אותו ממשפחתו בסוף שבוע, כדי לשבת על הספסל", אמר אחד השחקנים. ובכל זאת, שיפור היכולת של הנבחרת עם כניסתו של נטע לביא לקישור, נותנת לו את העדיפות לפתוח מחר, כשפרץ יוצב בהגנה.

מה יקרה עם מנור סולומון במקרה שרוטנשטיינר יפתח את שני גרזנים לצד נאתכו? גורם בנבחרת אמר אתמול כי הצוות המקצועי מאוכזב מחוסר היכולת של שון וייסמן לפרוץ בנבחרת, והאיתות של מואנס דאבור שטען כי הוא מרגיש טוב יותר (יערוך אימון היום ואז יוחלט לגביו), מעלים גם אופציה שלישית – הצבתו של סולומון לצידו של ערן זהבי בהתקפה, קרוב לשער ולא רחוק ממנו, כדי שינצל את היכולות שלו, אם כי הסיכוי לכך קלוש שהאוסטרי יעדיף עוד שחקן יצירתי לצד שני חלוצים וייתכן כי ייתן הפעם את הצ'אנס מפתיחת המשחק לווייסמן.   

אתמול זכו השחקנים לביקורי משפחות לאחר הקידוש אותו ניהל שון וייסמן שצפוי לעשות זאת גם הערב בליל הסדר, אבל הפעם ללא משפחות.

בירם כיאל
בירם כיאל | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי