רוטנשטיינר: "הייתה מחשבה לזמן את רפאלוב בשל הפציעה של דאבור"

וילי רוטנשטיינר | שלומי גבאי

מאמן נבחרת ישראל לקראת סקוטלנד (ראשון, 21:45): "הפציעה של מואנס התבררה כלא חמורה. לא ציפיתי שנשלוט בכל 90 הדקות מול דנמרק". נאתכו: "רק בישראל מסתכלים עם שלושה בלמים כשיטה הגנתית". וייסמן בתמונת ההרכב

(גודל טקסט)

ביום חמישי האחרון פתחה נבחרת ישראל את קמפיין מוקדמות מונדיאל 2022 עם הפסד 2:0 מאכזב לדנמרק באצטדיון בלומפילד. בראשון (21:45) ייפגשו השחקנים של וילי רוטנשטיינר יריבה מוכרת בדמותה של סקוטלנד ויקוו להשיג ניצחון ראשון במוקדמות.

לקראת המשחק נגד הסקוטים, המאמן רוטנשטיינר אמר במסיבת העיתונאים: "חושב ששיחקנו טוב נגד דנמרק. השער הראשון שלהם הגיע אחרי טעות, אבל מצד השני, ראיתי המון דברים חיוביים מהשחקנים שלי, במיוחד ב-20 הדקות האחרונות של המשחק, כששלטנו על המגרש".

"לא ציפיתי שנשלוט בכל 90 הדקות של המשחק מול דנמרק, זה לא דבר ריאלי. ננסה להיות חדים יותר מול השער במשחק נגד סקוטלנד. אני מרגיש שאנחנו רוצים להשתפר ולהתקדם עם הנבחרת, אני לא חושב שנכון לנו לחשוב שאנחנו חייבים לנצח כדי לשמור על סיכוי לעלות. כי זה סתם מלחיץ את הנבחרת ואני רוצה להגיע חופשי למשחק. חושב עשינו עבודה טובה. זה יכול לחזק את השחקנים שלי כי שלטנו מול דנמרק ב-25 הדקות האחרונות, למרות שלא הצלחנו להשיג תוצאה טובה".

וילי רוטנשטיינר | שלומי גבאי

על המחשבה לזמן את ליאור רפאלוב לאור הפציעה של מואנס דאבור: "הייתה מחשבה והיה דיון על רפאלוב בגלל הפציעה של דאבור, אבל אחרי שבחנו אותה הבנו שזו לא פציעה רצינית. כרגע זה נראה שהוא יוכל לשחק. לגבי בירם כיאל, ראיתי אותו העונה בסכנין והוא היה נראה מצוין, בנוסף הוא יוסיף לנו הרבה מהניסיון שלו".

על ההיכרות עם סקוטלנד: "סקוטלנד זו יריבה שמכירה אותנו טוב מאוד. זה נכון כלפי שני הצדדים, אבל הכנתי את השחקנים ואמרתי להם שזה מתחיל מלמטה. הדבר החשוב ביותר במשחק הזה הוא לשחק מהר יותר, כי יש לנו את ההתקפה ויש לנו פוטנציאל גדול. האגרסיביות שלנו על הכדור לא הייתה גבוהה מספיק וזה בהחלט הקל על דנמרק. היא הייתה יכולה ככה להראות את האיכויות שלה. אנחנו נתמודד מול נבחרת שמורכבת ברובה משחקני פרמיירליג, אנחנו חייבים לסגור אותם כמה שיותר ולהימנע מטעויות קשות. זה משחק חדש, האתגר שלנו הוא לא לספוג".

העובדה שהנבחרת לא מצליחה לפתוח טוב משחקים: "אני מדבר הרבה עם המאמן המנטלי שלנו על זה. אני חושב שהשחקנים מגיעים מוכנים מבחינה מנטלית למשחקים, אבל אנחנו צריכים להיות על המגרש מתחילת המשחק ולהפעיל לחץ. אי אפשר לשלוט לאורך כל 90 הדקות. אנחנו בתהליך טוב של התקדמות, המטרה היא לשלוט כ-60 דקות מהמשחק. יהיה לנו יותר קל לנצח".

וילי רוטנשטיינר | דני מרון

מלבד המאמן, גם הקפטן ביברס נאתכו התייצב מאחורי המיקרופונים וסיפר: "איך להתאושש מהמשחק מול דנמרק? אנחנו שחקנים מקצוענים. הוא כבר מאחורינו. אפשר לזכור הפסדנו לסקוטלנד באחד המשחקים החשובים ביותר שהיו ואחרי ימים התאוששנו, וזה מה שנעשה גם עכשיו. זה כדורגל. אנחנו מכירים מצוין את הנבחרת הסקוטית, שיחקנו נגדה המון בשנים האחרונות".

"אני חושב כל המשחקים מול סקוטלנד היו שווים – שער לפה או לשם הכריע. אנחנו משחקים בבית שלנו ורוצים לנצח. הסקוטים לא פחות טובים, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו. אני לא מסכים שסקוטלנד פייבוריטית אצלנו בבית כמו שהיה עם דנמרק. אם נמזער את הטעויות שלנו, הסיכוי שלנו לנצח יגדל".

על המערך והשיטה: "קודם כל, אנחנו עולים בכל משחק כדי לתקוף ולהבקיע שערים. זה שאנחנו משחקים עם שלושה בלמים, זה רק בישראל נחשב להגנתי. זה נכון שלא הגענו נגד דנמרק למצבים משמעותיים, אבל היו דברים נכונים במשחק. הגענו לאזורים שרצינו. נגד סקוטלנד נצטרך לעשות את זה יותר, ואם נצליח לשפר את הסיומת ואת המסירה האחרונה, גם נבקיע".

ביברס נאתכו | שלומי גבאי

מבחינת ההכנות המקצועיות, הנבחרת ערכה הערב את האימון המלא הראשון מאז המשחק מול דנמרק, ובשל לוח הזמנים הצפוף, זה היה גם האימון המסכם לקראת המשחק מחר מול הסקוטים. לבעיית הבלמים שצצה כבר לפני המשחק מול דנמרק עם פציעתו של ניר ביטון, התווספה היום בעיה נוספת עם הבלם חאתם עבד אלחמיד, שסובל מרגישות במפשעה. עופרי ארד קיבל את גופיית ההרכב במקומו, אם כי ההחלטה לגבי התפקוד הזה תתברר רק מחר כשיוחלט מה לעשות עם שחקן הפועל באר שבע.

דור פרץ ימשיך לשחק כבלם, כפי שעשה במחצית השנייה מול דנמרק, ואילו את מקומו בקישור ימלא נטע לביא שהועדף על פני בירם כיאל, בעיקר בגלל היכולת הטובה שהציג בכל פעם שנכנס לשחק במשחקים האחרונים, כולל מול דנמרק. מואנס דאבור כשיר, אבל נראה כי רק ישולב במשחק ולא יעלה בהרכב. את מקומו ימלא שון וייסמן. מנור סולומון קיבל תדרוך על הלוח המיוחד שמובא לכל אימון מהמאמן וילי רוטנשטיינר וההערכה היא שבכל פעם שישראל תקבל את הכדור באגף השמאלי, ינוע לשם גם סולומו. וייסמן יזוז ימינה וערן זהבי ינוע לעומק.

ההרכב המשוער: אופיר מרציאנו, אלי דסה, דור פרץ, איתן טיבי, עופרי ארד (חאתם עבד אלחמיד), סאן מנחם; ביברס נאתכו, נטע לביא, מנור סולומון, ערן זהבי, שון וייסמן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי