עלייה קטנה: נבחרת ישראל במקום ה-85 בדירוג פיפ"א

שחקני נבחרת ישראל | ההתאחדות לכדורגל

הארגון העולמי פרסם את דירוג הנבחרות העדכני לאחר פתיחת מוקדמות המונדיאל. הכחולים-לבנים התקדמו מהמקום ה-87 ונותרו מתחת לסוריה ומעל פלסטין. בלגיה בפסגה, צרפת שנייה. דנמרק, יריבתה לבית של ישראל, עשירית

(גודל טקסט)

לאחר חודש גדוש במשחקי נבחרות, שכלל את פתיחת קמפיין מוקדמות המונדיאל באירופה ואת מוקדמות אליפות אפריקה, פיפ"א פרסמה היום (רביעי) את דירוג הנבחרות המעודכן, שכלל שינויים רבים בעקבות ריבוי המשחקים. נבחרת ישראל, שהשיגה ארבע נקודות מתשע אפשריות בפתיחת הקמפיין, רשמה עלייה של שתי מקומות והיא נמצאת כעת במקום ה-85, בין נבחרות אוגנדה ואוזבקיסטן.

בחמישייה הראשונה לא נרשמו שינויים כלל, כשנבחרת בלגיה ממשיכה להוביל את הדירוג העולמי. אלופת העולם צרפת מאיישת את המקום השני, כאשר אחריה ברזיל, אנגליה ופורטוגל בסדר הזה. נבחרת ספרד נשארה במקום השישי ונבחרת איטליה עלתה למקום השביעי לאחר קפיצה של שלוש מקומות. בדרך לשם, היא עקפה את ארגנטינה, אורוגוואי ומקסיקו, שיצאה מהעשירייה והיא כעת מדורגת במקום ה-11.

הנבחרת שמובילה את הבית הישראלי, דנמרק, עלתה למקום העשירי לאחר שלושה ניצחונות בהם כבשה 14 שערים ושמרה על רשת נקייה בכל המשחקים. הנבחרת הבאה בדירוג מהבית הישראלי היא אוסטריה, המדורגת במקום ה-23. סקוטלנד גם היא ממוקמת במקום גבוה בהרבה מישראל (44), בעוד שתי הנבחרות החלשות בבית, איי פארו ומולדובה, נמצאות הרחק מאחור, במקומות ה-113 ו-177 בהתאמה.

כריסטיאן אריקסן | Gaston Szermann/DeFodi Images via Getty Images

אמנם הנבחרת שעשתה את הקפיצה הכי גבוהה היא גינאה ביסאו מאפריקה, שעלתה 11 מקומות וכעת מדורגת 108, אך הנבחרת שצברה הכי הרבה נקודות מכולן היא ארמניה, שעלתה למקום ה-90 לאחר שפתחה את הקמפיין עם מאזן מושלם של שלושה ניצחונות משלושה משחקים, כולל נגד איסלנד ורומניה המדורגות עשרות מקומות מעליה.

מבין שכנותינו, הנבחרת המדורגת במקום הכי גבוה היא כמובן מצרים של מוחמד סלאח, המדורגת 46. השכנה מצפון, סוריה, נמצאת מעלינו במקום ה-79, אך השכנות האחרות, לבנון, ירדן ופלסטין, נמצאות מתחתינו במקומות ה-93, 95 ו-104 בהתאמה.

קווין דה בריינה וטובי אלדרווירלד. בלגיה עדיין ראשונה | Sylvain Lefevre/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי