בעקבות סערת הפוסט: דאבור ביקש להשתחרר מסגל נבחרת ישראל

מואנס דאבור | דוברות ההתאחדות לכדורגל

אחרי מבצע "שומר החומות" והימים הסוערים שעבר, החלוץ לא ייכלל בסגל למשחקים מול מונטנגרו ופורטוגל. "לא מתכוון לפרוש, זקוק לפסק זמן", הבהיר. רוטנשטיינר: "לא נותרה אפשרות אחרת מלבד גריעתו"

(גודל טקסט)

לאחר "סערת הפוסט" שכזכור פורסם עם תחילת מבצע "שומר החומות" ועורר הדים, מואנס דאבור ביקש להשתחרר מסגל נבחרת ישראל לקראת שני משחקי הידידות הקרובים מול מונטנגרו ופורטוגל ונענה בחיוב. מההתאחדות לכדורגל נמסר הבוקר (שישי) כי "דאבור לקח חלק בכל אימוני הנבחרת השבוע בבית הנבחרות בשפיים, אבל לא יהיה חלק מהסגל למשחקי הידידות מול מונטנגרו ופורטוגל. מאמן הנבחרת ווילי רוטנשטיינר שוחח עם דאבור במהלך כל שבוע האימונים וגם בסיום אימון הבוקר היום, והחליט כי בסיטואציה הנוכחית השחקן אינו יכול לתרום לנבחרת כפי שמצופה מכל שחקן שנמנה על הסגל. דאבור הבהיר כי אירועי התקופה האחרונה לא מאפשרים לו להתרכז במאת האחוזים באתגרים המקצועיים של הנבחרת וכמי שמחויב לנבחרת תמיד במאת האחוזים ראוי שאת מקומו ימלאו הפעם שחקנים אחרים".

דאבור עצמו אמר: "אין לי שום כוונה לפרוש מנבחרת ישראל והבהרתי זאת בשיחות הכנות שהיו לי עם המאמן ועם יו"ר ההתאחדות. כל מה שאני זקוק לו עכשיו, ואולי לא רק אני, זה פסק זמן כדי לתת לרוחות להירגע, בתקווה ובאמונה שהזמן יאפשר לכולנו לחזור לעסוק בכדורגל, לטובת הנבחרת ולטובת הדו קיום. אני חלק מנבחת ישראל ואמשיך להיות שחקן נבחרת ישראל. ניסיתי להסביר פוסט שבא מהלב ולא היתה בו כל כוונה לפגוע באף אחד, אבל הנסיבות הפכו את ההקשבה וההבנה לבלתי אפשריות. תמיד האמנתי בדו קיום, תמיד פעלתי לטובת אחדות ושותפות, וכך אמשיך לעשות.

"אני כבר 8 שנים משחק בחו"ל והבאתי כבוד רב למדינה. נבחרת ישראל צריכה עכשיו שחקנים שמסוגלים להתרכז רק במשחקים הקרובים, גם אם אלה משחקי ידידות, והמצב שלי שונה. גם בתקופה המורכבת הזאת זכיתי ללא מעט תמיכה ממי שהיו מוכנים להקשיב, להבין ולפעול לחיזוק הדו קיום והשותפות, ואני רוצה להודות להם. אני מודה לווילי על שהבין אותי וליו"ר ההתאחדות על ההקשבה והאמונה שהנבחרת הזאת חייבת להיות של כולם. החברים שלי לנבחרת חשובים לי וכך ימשיכו להיות, אחזיק להם אצבעות גם הפעם. יחד נמצא את הדרך לשמור על הדו קיום על מנת לממש את השליחות של כולנו".

מואנס דאבור | Guenther Iby/SEPA.Media /Getty Images

יו"ר ההתאחדות אורן חסון מסר: "נפגשתי ארוכות עם מואנס דאבור, לשיחה כנה מלב אל לב ואני מעריך את המחויבות שלו לנבחרת ישראל והזכות לייצג אותה ואת המדינה. התקופה האחרונה היתה מורכבת עבור כולנו וברור לי כי לא ניתן ולא נכון להתעלם ממנה. שחקני נבחרת, אולי יותר מכל ספורטאי, חייבים לקחת בחשבון את ההשלכות האפשריות של כל התבטאות יזומה על ידם. דאבור היה אמיץ מספיק להסביר את הדברים מיד לאחר פרסומם. נבחרת ישראל מורכבת לאורך עשרות שנים מפסיפס של שחקנים בני דתות שונות ומשקפת את החברה ואת המדינה אותה היא מייצגת. החובה של כולנו, ובראש ובראשונה שלי, היא לוודא כי כך ימשיך להיות. כל משבר הוא הזדמנות לצאת מחוזקים יותר, מאוחדים יותר, סובלניים יותר".

וילי רוטנשטיינר, מאמן הנבחרת, הוסיף: "דאבור הבהיר כי אינו יכול להתרכז במאת האחוזים בעת הנוכחית במטרות של הנבחרת. כמקצוען אמיתי, שתרם רבות לנבחרת הוא יודע מה נדרש משחקן נבחרת, ומרגע שהגיע למסקנה כנה כי אינו פנוי לגמרי עבור הנבחרת, לא נותרה אפשרות אחרת מלבד גריעתו מהסגל".

מואנס דאבור, סימון קייאר | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי