רוטנשטיינר: "דאבור וחזיזה יחזרו חזקים יותר לנבחרת"

וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

מאמן הנבחרת נערך למשחק הידידות נגד מונטנגרו בשבת: "גאה בשחקנים שדחו ניתוחים, באו אחרי סיטואציות קשות ואחרי שזכו בתארים". על המצב בארץ: "הכדורגל יכול לבנות גשרים". נאתכו על דאבור: "הוא במצב לא פשוט"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל תקיים השבוע שני משחקי ידידות, שיהוו מבחינתה הכנה לקראת המשך קמפיין מוקדמות מונדיאל 2022. מחר (שבת, 21:45), הנבחרת תפגוש בחוץ את מקבילתה ממונטנגרו, ולאחר מכן תצא לליסבון, שם תפגוש ברביעי את אלופת אירופה המכהנת, פורטוגל. המאמן וילי רוטנשטיינר והקפטן ביברס נאתכו כינסו מסיבת עיתונאים בה התייחסו לחלון הנבחרות הקרוב, לנבחרת המקומית ולהיעדרות מהסגל של מונאס דאבור ודולב חזיזה.

וילי רוטנשטיינר פתח ואמר: "כבוד עבורי להיות כאן במונטנגרו, זו מדינת כדורגל נהדרת. אני שמח שהצלחנו לארגן את המשחק כאן. אני מודה להתאחדות המקומית ולדעתי זה צעד גדול גם מצידנו לארגן כאן את המשחק כל כך מהר".

חשיבות המשחקים והכרת תודה לשחקנים: "אנו מתייחסים ברצינות ורוצים לעשות צעדים. לשחק נגד מונטנגרו ופורטוגל זה מיוחד. אני גאה בשחקנים שלי והם רוצים להראות דוגמא. אם ביבראס נאתכו אומר שהוא ידחה משחקי ניתוח לאחרי משחקי הידידות, זה אומר הרבה. אם ערן זהבי אתנו אחרי הסיטואציה הקשה שעברה על משפחתו (השוד בבית בהולנד), אני מאוד גאה בו על זה. אין טיבי בלי חוזה ומצטרף. שחקני מכבי חיפה זכו באליפות ומיד הגיעו לנבחרת. השחקנים של מכבי תל אביב זכו בגביע והגיעו יום אחרי להכנה. אני גאה לאמן אותם וזה מראה את חשיבות הנבחרת לשחקנים".

וילי רוטנשטיינר | שלומי גבאי

מה ייחשב הצלחה בחלון הנוכחי: "יש הרבה פצועים ושחקנים שלא באו אחרי עונה ארוכה. יש לנו שחקנים חדשים להכין לקראת חלון ספטמבר. ניסינו לפתח משהו באימונים ואם נראה את זה במגרש אני אשמח. ההכנה היא חשובה למשחקים שיהיו בספטמבר. כששחקנים צעירים לוקחים את ההזדמנות הם מאפשרים לי להרחיב את הסגל".

ציפיות מהיריבה: "זה יהיה משחק קשה. אני מכיר את הכדורגל וראיתי את המשחק נגד בוסניה, שהיה ברמה גבוהה. אני יודע שיש אצלם כמה שחקנים שלא הגיעו, אבל כך גם אצלנו. מקווה שיהיה משחק מעניין והוגן, ושעבור המאמנים יהיו חדשות מהמשחק הזה".

ההיעדרות של מונאס דאבור ודולב חזיזה: "בכל סיטואציה, כל שחקני הנבחרת הם מודלים. זה צריך להיות ברור להם שיש אחריות גבוהה כשלובשים את מדי הנבחרת. ברור לכולם שהייתה טעות והתנצלות, לדעתי ייתכן ששניהם יחזרו חזקים יותר בפעם הבאה. הדלת לא סגורה. חזיזה התנצל פומבית ועשה את הצעד הראשון בדרך חזרה לנבחרת. ההבדלים במקרים ביניהם? דיברנו על כך בנבחרת כי היה צריך לדבר על זה. שחקנים צריכים להביע את דעתם ואני מעריך את האישיות שלהם. זו הייתה שיחה טובה אבל בסוף זו החלטה של ההתאחדות ושלי".

דולב חזיזה | ההתאחדות לכדורגל

הכוח של הנבחרת להביא לאחדות: "אני נמצא שלוש שנים בארץ ואני מכיר את מבנה האוכלוסייה והחברה. אמרתי לשחקנים שלכדורגל יש כוח עצום ואני חושב שבשביל לאחד את המדינה אנחנו יכולים לעשות הרבה. כדורגל יכול לבנות גשרים. המדינה הזו היא מקום בשביל שכל האנשים יחיו ביחד. אנחנו מנסים להראות את האחדות בנבחרת".

לאחר מכן, הגיע למסיבת העיתונאים הקפטן ביברס נאתכו, שהתייחס תחילה לתקופה הקשה שמתרחשת לאחרונה, ומשלבת בין סיום של עונה ארוכה לבין מצב מתוח מבחינה פוליטית בישראל: "זו תקופה מאתרגת גם מבחינת תזמון המשחק. זה לא פשוט בסוף העונה. זה לא פשוט גם לאור מה שהיה בתקופה האחרונה בארץ. מנסים כמה שיותר לא להכניס את זה לחדר ההלבשה, אבל אנחנו חיים בארץ, גם אם לא אנחנו פיזית, אז המשפחות שלנו. אנחנו מדברים על זה, מכבדים את הדעות של כל אחד ובצורה מכובדת יצא לנו לדבר על מה שהיה".

להיות קפטן בתקופה כזו: "דווקא בתקופה הזו, אחרי הרבה שנים בנבחרת, אני יכול להגיד שאני יותר מגאה להיות הקפטן של הנבחרת, של קבוצת השחקנים הזו, עם צוות מאמנים כזה ועם התאחדות שנותנת את כל הגב – לנסות מצד אחד לתת שקט ומצד שני לטפל במקרים כשצריך. זה לא פשוט אבל בינתיים אנחנו עובדים בצורה יפה מאוד".

ביברס נאתכו | ההתאחדות לכדורגל

דאבור לא הסכים להגיע למפגש של ההתאחדות: "לא אכנס לפרטי פרטים לגבי מה שהיה עם מונאס. הוא במצב לא פשוט, ואני אישית רציתי שיגיע לנבחרת כדי שלפחות נשב ונדבר כולם ביחד. זה לא קרה, זו החלטה של הנבחרת של מונאס ושל ההתאחדות ואני לא נכנס לזה. יש מי שצריך לקבל החלטות ואנחנו סומכים עליהם בעיניים עצומות. הנבחרת מטפלת בכל מקרה לגופו. מצד אחד קל לזרוק את כולם או מצד שני לעצום עיניים. זה מצב רגיש, בטח כשנכנס עניין פוליטי. אני מאוד מרוצה מהדרך בה אנחנו מתנהלים ומאיך שדברים נפתרים בסופו של דבר".

ההכנות וחבריו לקבוצה מסגל היריבה: "הצוות שלנו עשה את ההתאמות והבדיקות כדי שנגיע הכי מוכנים שאפשר. אנחנו יודעים שהנבחרת שלהם מגיעה עם שחקנים אחרים מהמשחקים האחרונים. התכוננו, אנחנו יודעים את השיטה והדרך, אבל בעיקר מתרכזים בעצמנו ורוצים לעשות את המשחק שלנו ואת הדברים שלנו. יש שני שחקני נבחרת, שכרגע רק אחד מהם מגיע, שמשחקים איתי בפרטיזן בלגרד. אחד מהם הוא פצוע וחבל שהוא לא משחק מחר, אבל יש לי עוד חבר שאני צריך לנצח אותו מחר ואני מקווה לעשות את זה. יש להם נבחרת מוכשרת מאוד עם כמה שחקנים ששיחקו בארץ".

מואנס דאבור | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי