נאתכו לקראת פורטוגל: "התחלנו תהליך של הצערת הנבחרת, מוכנים למשחק"

ביברס נאתכו | צילום מסך

רגע לפני שהוא פוגש את אלופת אירופה, קפטן נבחרת ישראל הבהיר: "הצעירים צריכים לקחת את ההזדמנויות ולהראות שהם ראויים לשחק". רוטנשטיינר: "לאור המצב בישראל, בחירת הסגל הייתה לא קלה. לא יהיה טוב אם נובס"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל גברה 1:3 על מונטנגרו במשחקה האחרון וכעת היא נערכת למפגש מסקרן במיוחד נגד אלופת אירופה פורטוגל, שייערך מחר (רביעי, 21:45) בליסבון. לפני ההתמודדות מול כריסטיאנו רונאלדו וחבריו במשחק ההכנה, הקפטן ביברס נאתכו והמאמן וילי רוטנשטיינר התייצבו למסיבת העיתונאים.

"אני כשיר ויכול לשחק מחר" אמר נאתכו בפתח דבריו והתייחס לכך שהגיע ל-75 הופעות במדים הלאומיים והמשחק הראשון: "בוודאי שאני זוכר את המשחק הראשון שלי בנבחרת, יש דברים שאי אפשר לשכוח. אלי אוחנה אימן אותנו ברומניה, זה היה מרגש. גם אתמול זו הייתה הרגשה מדהימה, כל האהבה שקיבלתי מהשחקנים והצוות".

השתלבות הצעירים לקצב משחק מול נבחרת חזקה כמו פורטוגל: "יש לנו סוג של תהליך שהתחלנו לפני הרבה זמן. שחקנים צעירים שנכנסים, וגם גיל הביניים (בני 26-27) שכל הזמן מקבלים יותר דקות ויותר הזדמנויות. ככה זה אמור להיות, זה תהליך טבעי שקורה בכל נבחרת. כל אחד יודע את תפקידו. בתור ותיקים אנחנו מנסים לעזור ולשמש דוגמא. הצעירים צריכים לקחת הזדמנות ולהראות שהם ראויים".

נאתכו. "הצעירים צריכים לקחת הזדמנות ולהראות שהם ראויים" | ההתאחדות לכדורגל

"זה יהיה משחק לא קל, נגד אחת הנבחרות הטובות ביבשת, אבל רוצים להפיק את המקסימום, להראות מה אנחנו יכולים לעשות ולדחוף את עצמנו קדימה". לאחר 75 הופעות ובעקבות המצב במדינה, כיצד זה מרגיש לו להיות הקפטן: "לפעמים אנשים שלא נמצאים בתוך הנבחרת אומרים ורואים דברים אחרת. אני יכול להגיד שמהרגע שהגענו הייתה לנו שיחה אחת של כל השחקנים עם הצוות, שאמרנו שנשב ונדבר, וזה משהו שסיכמנו בינינו הרבה לפני המפגש".

"שמח שעשינו את זה, ידענו לכבד אחד את השני, כל אחד אמר מה שהוא חושב ומה שהוא רואה, ושם זה נגמר. אחרי השיחה הזאת הלכנו קדימה. אתמול בשבילי, גם לקבל גביע על 75 הופעות, וגם דווקא בתקופה הזאת שהגענו אליה לנבחרת, זה היה כל כך יפה ונקי. אמרתי שהלוואי והמדינה תלך בדרך הזאת, שלכולם אינטרס משותף ללא הבדלים. בסופו של דבר כולנו בני אדם ויש לפעמים בעיות ומהמורות. אם נדע להקשיב אחד לשני נוכל להתגבר על הדברים האלה".

על כך ששיחק עם שחקנים פורטוגלים במהלך הקריירה: "יצא לי לשחק עם הרבה שחקנים פורטוגלים בקריירה שלי, בעיקר באולימפיאקוס. גם המאמן שלי היה מפורטוגל. אנחנו יודעים כמה הם כישרוניים וכמה הכדורגל זורם אצלם בדם. הנבחרת היא אחת הטובות ביבשת ואחת המועמדות הבכירות לזכות ביורו. מקווה שיהיה להם בהצלחה אחרי המשחק מחר".

נבחרת פורטוגל. "מקווה שיהיה להם בהצלחה אחרי המשחק מחר" | DIOGO PINTO/POOL/AFP via Getty Images

מיד לאחר מכן, רוטנשטיינר הוסיף על היריבה מחר: "יש מוטיבציה גדולה להיות פה במדינת הכדורגל עם היסטוריה גדולה ולקבל הזדמנות לשחק כאן. אני גם חושב שהמאמן והקבוצה יראו שהם מאוד חזקים, אך מצד שני רציתי לפגוש יריבה חזקה כי מזה נוכל ללמוד ולראות איפה אנחנו עומדים. זה חשוב למוקדמות המונדיאל בספטמבר, אז נפגוש נבחרות חזקות כמו דנמרק ואוסטריה".

שינויים במערך: "בין המשחק מול מונטנגרו והמשחק נגד פורטוגל יש הבדל גדול. כולם מבינים שנצטרך לשחק אחרת. נשאר עם העקרונות והפילוסופיה שלנו ונרצה לראות כמה אנחנו קרובים לטופ של כדורגל הנבחרות". האם הבחירה בפורטוגל כיריבה עלולה לפגוע בביטחון: "שני דברים יכולים לקרות. אם ההפרש יהיה גדול זה לא טוב לנו. אם נתמודד בצורה נכונה נוכל לצאת עם דברים חיוביים".

"אני חושב גם על התוצאה וגם על התהליך, תוך כדי משחק. כשאני רואה את השחקנים שהם באים למשחק ומתכוננים, יש להם הרבה מוטיבציה להשוות את עצמם לשחקנים מהטופ. זה כבוד עבורנו ואתגר גדול". כמה היה מורכב להחליט על הסגל בתקופה הזו עם המצב במדינה: "אני בא מאוסטריה וזה מאוד קשה להבין באמת את המצב. הייתי אומר שהשבועות האחרונים היו מאוד לא שגרתיים אבל גם שבועות לצמיחה כבני אדם. באוסטריה אנחנו לא מורגלים למצבים כמו אלה שיש עם עזה".

רוטנשטיינר: " אם ההפרש יהיה גדול בסוף המשחק, זה לא טוב לנו" | ההתאחדות לכדורגל

"גם את הקונפליקט ברחוב בין היהודים והערבים קשה לי להבין. אני מתרכז בכדורגל ובזה שהנבחרת תהיה מאוחדת. יש לנו אווירה נהדרת, היו החלטות קשות אבל עשיתי את זה בשיתוף פעולה עם יו"ר ההתאחדות. עשינו את זה בישירות ובשקיפות, אבל זה היה קשה". באיזה שחקנים הוא מתמקד בפורטוגל: "אני חושב שזו תהיה טעות כי בכל עמדה יש שלושה או ארבעה שחקנים ברמה עולמית".

"התרכזנו בעבודה שלנו ופחות התמקדתי ביריבות בשני המשחקים האלה. אני מנסה להביא את הנבחרת שלי קדימה עם הפילוסופיה שלנו. זה הכי חשוב לי לקראת ספטמבר. היה לנו משחק טוב במונטנגרו. הייתה לנו פגישה בה דיברנו על פורטוגל. אני מנסה למצוא את החולשות. מבחינתי תוצאה נהדרת זה אם כל שחקן ייתן 100 אחוז ואם כקבוצה נהיה חזקים. התוצאה תראה את המרחק ואת הרמה שלנו ביחס לפורטוגל".

שחקני נבחרת ישראל. "בחירת סגל הייתה קשה" | Filip Filipovic/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי