בהליכה: ישראל הפסידה 4:0 לרונאלדו ופורטוגל

בעוד שנבחרת אחת רוצה לשמור על תואר אלופת אירופה ביורו הקרוב, השנייה עוברת תהליך הצערה. ברונו פרננדס (42, 90), כריסטיאנו (44) וקאנסלו (86) הכריעו את המשחק, בו הבדלי הרמות היו ברורים כבר בפתיחה

(גודל טקסט)

בסוף חודש ינואר האחרון נודע לכולם כי נבחרת ישראל תהיה היריבה האחרונה של פורטוגל לפני פתיחת יורו 2020, בו אלופת אירופה של כריסטיאנו רונאלדו תנסה להגן את על התואר שלה. הערב (רביעי) הישראלים התארחו בליסבון, במשחק שהסתיים בניצחון 4:0 של הסלסאו.

על אף התחושות האופטימיות אחרי הניצחון 1:3 במונטנגרו, היה ברור שיש פערי רמות גדולים בין הקבוצה של וילי רוטנשטיינר ליריבתה היום, שעלתה עם רונאלדו, ברונו פרננדס, ברנרדו סילבה, דיוגו ז'וטה ושמות נוספים מהטופ של הכדורגל האירופי.

ישראל כמובן פתחה עם ערן זהבי ומנור סולמון בהתקפה שלה, כאשר השינויים בהרכב היו הצבתם של אופיר מרציאנו, סאן מנחם וגדי קינדה ב-11. למעשה, כבר אחרי חצי דקה של משחק ניתן היה להבין שפורטוגל תתקוף ללא הפסקה והאורחת מהמזרח התיכון תנסה רק להגן כמה שיותר על השער שלה. בפועל, היא גם הצליחה לעשות זאת בהצלחה במשך 40 הדקות הראשונות של המשחק, אך ברונו פרננדס ורונאלדו הצליחו להכניע פעמיים את מרציאנו רגע לפני הירידה להפסקה.

כריסטיאנו רונאלדו חוגג עם שחקני פורטוגל | אודי ציטיאט, ליסבון

הסיפור חזר על עצמו במהלך המחצית השנייה. ישראל מנסה להתמודד עם הלחץ הכבד של פורטוגל ומדי פעם מנסה לצאת קדימה בעזרת המהירות של מנור סולומון. רוטנשטיינר המשיך להעניק הופעות בכורה לשחקנים צעירים כאשר גם אביאל זרגרי, אוסאמה חלאילה ומתן בלטקסה נכנסו למשחק.

,ז'ואאו קאנסלו, מגנה של מנצ'סטר סיטי, היה מהמצטיינים במשחק ונעץ את השלישי בשער הישראלי עם מהלך אישי גדול. בתוך תוספת הזמן, ברונו פרננדס השלים צמד במשחק עם בעיטה מרהיבה מ-16 מטרים ישירות לחיבורים של ישראל וחתם את המשחק.

רובן נבס, ברונו פרננדס, נטע לביא | אודי ציטיאט, ליסבון

הרכבים

נבחרת פורטוגל: רוי סילבה, ז'ואאו קאנסלו, רובן דיאש (דנילו פריירה, 61), פפה, נונו מנדש, רובן נבס (ז'ואאו מוטיניו, 61), וויליאם קראבליו (רנאטו סאנצ'ס, 71), ברונו פרננדס, דיוגו ז'וטה (אנדרה סילבה, 46), ברנרדו סילבה (פדרו גונסאלבש, 71), כריסטיאנו רונאלדו (גונסאלו גדש, 71).

נבחרת ישראל: אופיר מרציאנו, אלי דסה (יונס מלדה, 88), איתן טיבי, אוראל דגני (מתן בלטקסה, 72), עופרי ארד, סאן מנחם (ג'ואל אבו חנא, 46), נטע לביא (אביאל זרגרי, 88), ביברס נאתכו (מוחמד אבו פאני, 61), גדי קינדה (אוסאמה חלאילה, 61), מנור סולומון, ערן זהבי.

מהלך המשחק

דקה 1, איום ראשון במשחק: בתוך כשלושים שניות של משחק, רונאלדו הצליח לגבור על טיבי בדרך לשער של מרציאנו, אך בעט חלש והכדור התגלגל לידיים של השוער הישראלי.

דקה 10, פורטוגל מתקרבת לשער: מנחם איבד את הכדור לברנרדו, שחדר לרחבה ומצא את ז'וטה בעמדה נוחה אבל החלוץ בעט חזק והכדור טס מעל המשקוף.

דקה 15, מצב נוסף לפורטוגל: קאנסלו הצליח להרים כדור לא פשוט לעבר מרכז הרחבה, ז'וטה הקדים את דסה ונגח מקרוב, אבל הכדור החמיץ את המסגרת בסנטימטרים.

הצוות המקצועי של ישראל בזמן השמעת ההמנון | אודי ציטיאט, ליסבון
רונאלדו מול טיבי בפתיחה | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images

דקה 16, הלחץ הפורטוגלי נמשך: ברונו פרננדס קיבל כדור עומק ברחבה ובעט מהאוויר, מרציאנו הצליח להדוף בזינוק טוב.

דקה 23, רונאלדו נבלם שוב: הכוכב הגדול שוב הגיע למצב נהדר, אך גלישה של ארד ברגע האחרון מנעה מרונאלדו לבעוט לעבר השער.

דקה 36, הצלה גדולה של מרציאנו! ברונו פרננדס הרים כדור נהדר לרונאלדו שבעט מהאוויר מקרוב, מרציאנו הדף עם הרגל ברגע האחרון.

כריסטיאנו רונאלדו, איתן טיבי | Gualter Fatia/Getty Images
רונאלדו. מתוסכל מההחמצות שלו | Pedro Fiúza/NurPhoto via Getty Images

דקה 42, 0:1 לפורטוגל! אחרי רצף התקפות מאכזבות, המקומיים חגגו לאחר שקאנסלו העביר כדור רוחב מדוד לעברו של ברונו פרננדס, שחדר לרחבה וכבש בנגיעה.

דקה 44, 0:2 לפורטוגל! בתוך שתי דקות בלבד מהשער של פרננדס, הקשר הפעם מצא את רונאלדו ברחבה והכוכב ניצל את השטח שנתנה לו ההגנה הישראלית, התקדם לעבר מרציאנו והכניע אותו מקרוב.

דקה 45, שריקת הסיום של המחצית הראשונה: פורטוגל ירדה לחדרי ההלבשה ביתרון 0:2 נגד ישראל.

אכזבה בנבחרת ישראל | אודי ציטיאט, ליסבון
אחרי 40 דקות, זה השתחרר. רונאלדו חוגג נגד ישראל | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images
איתן טיבי | אודי ציטיאט, ליסבון
פורטוגל סגרה את המחצית הראשונה עם שני שערים | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images

דקה 59, כמעט 0:3 לפורטוגל! במזל גדול, ישראל לא ספגה שער שלישי במשחק. ברנרדו נותר חופשי ברחבה והתקדם כל הדרך לעבר מרציאנו, ברגע האחרון ניסה קשרה של מנצ'סטר סיטי להקפיץ את הכדור, אך השוער הציל.

דקה 86, 0:3 לפורטוגל! קאנסלו, מהמצטיינים במשחק, השתחרר מהשמירה של אבו חנא המחליף ובעט חד ומדויק לפינה של מרציאנו.

דקה 90+1, 0:4 לפורטוגל! ברונו פרננדס השלים צמד במשחק, כשהפעם הוא קיבל את הכדור על סף קו ה-16 וסובב אותו באומנות לחיבורים של מרציאנו.

דקה 90+3, שריקת הסיום של המשחק: פורטוגל ניצחה 0:4 את נבחרת ישראל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי