יילה חוס: "הבנו כהתאחדות שחייבים לשתף פעולה עם המועדונים"

יילה חוס | VI Images via Getty Images

המנהל הטכני החדש של הנבחרות הצעירות התראיין וסיפר על מטרותיו בתפקיד: "80% מהזמן השחקנים בקבוצות, נשתדל לתת להם כמה שיותר ניסיון בינלאומי". וגם: העבר בנבחרת הולנד, הפגישות שערך וגמר גביע המדינה

(גודל טקסט)

יילה חוס ההולנדי מונה לפני כשלושה חודשים לתפקיד המנהל הטכני של הנבחרות הצעירות ואחראי על פיתוח הכדורגל בשלוש השנים הקרובות. חוס בן ה-51 נהנה מרקורד מקצועי מרשים כמנהל טכני, ומביא עמו ניסיון רב הן בעבודתו בהתאחדויות והן בקבוצות. הוא היה המנהל הטכני של הנבחרות הצעירות בהולנד ואחראי על פיתוח הכשרונות בין השנים 2013-2017, אימן את נבחרת אסטוניה והיה המנהל הטכני באקדמיה של פ.ס.וו. איינדהובן, צסק"א מוסקבה ואנז'י מחצ'קלה.

היום (חמישי) פרסמה ההתאחדות לכדורגל ראיון היכרות עם חוס, בו ההולנדי סיפר כי מרגיש מצוין בישראל ואף חשף מה היה המשחק הראשון שראה מאז ההגעה לישראל: "הגעתי כשהיה את גמר הגביע. הייתה חוויה נהדרת אחרי שנה ללא קהל במגרשים. אחרי זה צפיתי בהרבה משחקי נוער וההתרשמות הראשונית שלי חיובית מאוד".

לגבי הרזומה שלו, הוא סיפר שעד לפני שבועיים הוא היה מנהל האקדמיה באוטרכט, שלטענתו נחשבת ל"אחת משש האקדמיות הטובות בהולנד". על התפקיד בו כיהן בהתאחדות ההולנדית לפני כן הוא סיפר העבודה הייתה דומה מאוד לזו שמצפה לו בישראל – אחריות על נבחרות צעירות והדרכת מאמנים.

יילה חוס | האתר הרשמי של אנז'י מחצ'קלה

המטרות הגדולות בתפקיד והפגישות שערך: "אני כאן כדי לבנות ולייצר פילוסופיית משחק שמתאימה לתרבות הכדורגל בישראל. כמובן שיש לי ניסיון ואשמח לחלוק אותו. פגשתי המון אנשים חיוביים גם בתוך ההתאחדות וגם במהלך משחקי מחלקות הנוער. נפגשתי עם מנהלי אקדמיות ועם בעלי קבוצות. כולם מאוד חיוביים ורוצים לפתח את הכדורגל הישראלי. המחלקה הטכנית בהתאחדות תיצור משהו שמתאים לתרבות הכדורגל בישראל וחשוב שנשתף פעולה עם המועדונים. עלינו להבין ש-80% מהזמן השחקנים מתפתחים במועדון, ומה שאנחנו עושים בנבחרות הצעירות זה לבחור את הטובים ביותר".

התחושות לקראת תחילת התפקיד: "נשתדל לתת כמה שיותר ניסיון בינלאומי לשחקנים. כאשר הטובים ביותר משחקים נגד הטובים ביותר ממדינות אחרות זה תורם לפיתוח שלהם. כהתאחדות הבנו שאנחנו חייבים לשתף פעולה עם המועדונים, זה טוב לפיתוח הכדורגל הישראלי. אנחנו אופטימיים, לכל האנשים שפגשתי יש רעיונות כדי ליצור משהו לשנים הבאות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי