גינצבורג: "לא מתביישים לדבר על תהליך", סיני: "נבנה משהו רציני"

בוני גינצבורג, יילה חוס ומשה סיני | ספורט1

המשנה למנהל הטכני ואחראי איתור הכישרונות דיברו לראשונה. חוס נשאל על הבעות של הכדורגל הישראלי: "לקבוצות חובבים בהולנד יש מתקנים טובים יותר, אבל אני מאמין שהנבחרת תוכל בעתיד להעפיל למונדיאל וליורו"

(גודל טקסט)

ההתאחדות לכדורגל כינסה היום (שלישי) מסיבת עיתונאים להצגת כמה מהמינויים החדשים בצוות המקצועי. בוני גינצבורג, שמונה למשנה למנהל הטכני יילה חוסה, ומשה סיני שמונה לאחראי איתור הכישרונות, דיברו לראשונה על תפקידם החדש, כשגם יושב ראש ההתאחדות אורן חסון נשא דברים על השינויים בנבחרות השונות.

חסון פתח את מסיבת העיתונאים ואמר בפתח דבריו: "היום, אחרי שנה וחצי, אני יכול לומר יותר מתמיד שהמדינה היא חלק מהתהליך של ההתאחדות לכדורגל. הצגתי לפני קרוב לחצי שנה את התכניות שלנו להשקעה בנבחרות. זו תוכנית שהוצגה בעבר לממשלה ואני משוכנע שהמשרדים הרלוונטיים מכירים בתוכנית ושאנחנו נזכה להכרה מהמדינה. יחד עם זאת, אי אפשר לחכות עד שנצליח לגייס את המשאבים הנדרשים מהמדינה – ואני חושב שגם בתשתית הקיימת אנחנו צריכים ויכולים לעשות יותר, פועלים לכך ולא רוצים להישאר במקום בו היינו. כמי שמגיע מעולם העסקים אני יודע שכל תכנון דורש זמן, אני לא מכיר שום דרך להגיע להישגים ללא תכנון מוקדם".

"חוס עובד איתנו בשלושת החודשים האחרונים והיום אנחנו שמחים לצרף אליו עוד שני אנשים משמעותיים וזו מבחינתו אמירה מאוד חשובה – בוני גינצבורג שיהיה יד ימינו ונבנה כדי להיות המנהל הטכני הבא של נבחרות ישראל. חוס הגיע לכאן למספר שנים וחשוב שהידע שהוא מביא איתו ילווה את ההתאחדות במשך שנים. ביחד עם בוני, אנחנו שמחים לצרף גם את משה סיני שיסייע לנו בכל מה שקשור בפיתוח השחקנים הצעירים, החל מסקאוטינג ודרך אנליזה. זו זכות גדולה לצרף שני שחקנים ותיקים, מאמן עם ניסיון ואנשים שחיים את הכדורגל ואני בטוח שיחד עם הצוות שיש לנו, כמו אלון חזן, גדי ברומר ועוד רבים וטובים, הם העתיד של הכדורגל הישראלי. זו תשתית חזקה שתלווה אותנו במשך שנים ואנחנו רוצים להגיע בעתיד למקומות שכולם מאמינים שישראל יכולה להגיע אליהם בעולם ובאירופה, להיות רלוונטית בטורנירים כמו המונדיאל והיורו ולשם כך צריך לעבוד מלמטה – אולי זה לא פופולרי, אבל זו הדרך בה אני מאמין", הוסיף יו"ר ההתאחדות לכדורגל.

יילה חוס, אורן חסון ויוסי שרעבי | ספורט1

יילה חוס, המנהל הטכני החדש של נבחרות ישראל, פתח ואמר: "אני שמח להיות כאן בשנים הקרובות ולסייע לבנות את הכדורגל הישראלי. לפני שהסכמתי להצעה שוחחתי עם מספר קולגות שעבדו בישראל ואני יודע שהשחקן הישראלי הוא טכני, אוהב לתקוף, רוצה להשיג דברים על המגרש וליהנות. אלו דברים שמתחברים עם הכדורגל ההולנדי וגם עם הדרך שבה אני ואנחנו בהתאחדות רוצים לראות את הכדורגל הישראלי מתקדם בשנים הבאות. זו הסיבה שאני כבר מצפה להתחיל לעבוד עם הכדורגלנים בישראל.

"עם זאת, כולנו יודעים שכדי להגיע להישגים עלינו לעבוד ביחד ולעבוד קשה", המשיך חוס, "אני מאמין באנשים שעובדים קשה על המגרש ובשיתוף פעולה מלא בין ההתאחדות למועדונים. כדי לקדם את הכדורגל הישראלי, אנחנו צריכים לעבוד קשה. כדי ליצור שחקנים צעירים טובים, צריך ליצור ליגות תחרותית ראויות לשחקנים צעירים, להשקיע במאמנים, באימונים ובשתיות. אחד הדברים הכי חשובים כדי לקדם את הכדורגל הישראלי מתחיל במאמנים טובים, בהתוויית פילוסופיה ובהשקעה במתקנים. אני מאמין בכדורגל הישראלי, גם ביקרתי בלא מעט מועדונים בשבועות האחרונים ואני וגם מתכנן להוסיף אלמנטים חדשים בניסיון לבנות נבחרת שבעתיד תוכל להעפיל לטורנירים הגדולים, ליורו ולמונדיאל. אני גם יכול לספר ששוחחתי עם אלי דסה ועם ערן זהבי, הם שיתפו אותי בדעותיהם וכולנו יודעים שעלינו לעבוד קשה, אבל אני אופטימי באשר לאפשרות שלנו להפעיל לטורניר גדול בעתיד".

היכן הוא רואה את הכדורגל הישראלי בעוד מספר שנים: "הכדורגלן הישראלי מאוד טכני ויצירתי, ואני מקווה שנוכל להעלות את הרמה בליגות הצעירות – כי אם הרמה שם תעלה, הנבחרות הצעירות ישתפרו, ישחקו עם השחקנים הטובים ביותר וכך נקדם אותם בתקווה שיהיו שחקנים משמעותיים בליגת העל ויוכלו לעבור לשחק בקבוצות טובות באירופה, כי כולנו יודעים שככל שייצאו יותר שחקנים לליגות בכירות וישחקו ברמות הגבוהות, זה ישפיע גם על הרמה של נבחרת ישראל. אני מקווה שכמה שיותר שחקנים ישחקו מעבר לים".

הבעיות של הכדורגל הישראלי: "אני לא רוצה לדבר על בעיות ביום כזה. אני יודע שלפנינו אתגרים וגם עליי להיזהר כי אני רק בתחילת הדרך, אבל אחד הדברים שחשוב שנעשה זה לאבחן מי הם שחקני העתיד של הכדורגל הישראלי. יש אקדמיות מצוינות בישראל, אבל אנחנו צריכים למצוא את הדרך לזהות את השחקנים של המחר ולפתח אותם. לראות מה עושים איתם באימונים, לעבוד איתם בצורה נכונה ולאבחן מה כל שחקן ספציפי זקוק לו. אלו דברים שנשוחח עליהם עם המועדונים. אם להיות כן, גם יש מתקנים פשוטים מדי, למועדוני חובבנים בהולנד יש מתקנים טובים יותר מלמועדונים בישראל, ואני מקווה שבעתיד נזכה לסיוע מהממשלה ונוכל לבנות מתקנים שיסייעו לנו – כמו שכולם יודעים, באיסלנד חיים מאות אלפי תושבים ובזכות השקעה רבת שנים הם הגיעו להישגים גדולים".

משה סיני |

לאחר מכן בוני גינצבורג הנרגש אמר: "אני רוצה להודות לאנשים שחשבו שאני מספיק מתאים לתפקיד הזה. שואלים אותי למה הסכמתי לתפקיד ומה שדיבר אליי זה האתגר הגדול. כשאנחנו מדברים על חזון, צורך וידע, אז למקום הזה אני מתחבר. הייתי שחקן נבחרת ישראל מהנוער וכאחד שבא מהכדורגל שלנו, וזה נכון שאצלנו מבינים ויודעים כדורגל, אבל גם צריך לדעת לשאוב מידע מאחרים. זה כבוד גדול בשבילי לעבוד לצד יילה, אדם עם ידע רב, ואני רוצה כעת להחזיר למקום שגידל אותי וחינך אותי. ההתאחדות לכדורגל מבינה שצריך להסתכל קדימה ולא מתביישת לדבר על תהליך – בעיני זו בשלות, בגרות והסתכלות למציאות בעיניים. כולנו התרגשנו לראות את הישגי הספורטאים הישראלים ואנחנו רוצים להיות שם גם כן, אבל לעשות את הדברים ביסודיות. יילה חוס אומר כל הזמן 'אנחנו', וברגע שיש מחשבה לגייס אנשים שקודם כל רוצים להצליח ויש להם את היכולות ללמוד ולהתפתח, זה דבר מבורך וזו זכות גדולה עבורי להיות חלק מהדבר הזה".

סיני הוסיף: "אני חושב שמה שקיבלנו בגילאים הצעירים לא היה מספיק טוב. בשיחה הראשונה שלי עם יילה הוא שאל אותי על כך ואמרתי לו שכולנו, כל השחקנים הגדולים של אותם ימים, התקשנו מאוד מול נבחרות אחרות בגלל בסיס לקוי. כשאני הייתי בנבחרות הצעירות אף אחד לא ספר אותי ואנחנו רוצים בימים אלו להיות מספיק מקצועיים ולדעת לאתר את השחקנים, לא רק ממכבי תל אביב ממכבי חיפה, אלא להסתובב בפריפריות ולמצוא את השחקנים. כשראיתי שיש כאן אנשים שרוצים לבנות משהו רציני, זה עניין אותי".

במסיבת העיתונאים נכח גם יוסי שרעבי, מי שכיהן כמנכ"ל משרד התרבות והספורט וסיפר: "כשהייתי מנכ"ל משרד התרבות והספורט, הושקעו כספים גדולים בספורטאים. כל ההצלחה היא שלהם, אבל המדינה עמדה מאחוריהם, השקיעה וראינו את התוצאות. גם בהקשר של ההתאחדות לכדורגל צריך תוכנית ארוכת טווח וזה מה שאנחנו עושים היום. לכל מי שאומר שישראל לא יכולה להיות מעצמת כדורגל ולהגיע להישגים גדולים כמו בענפי הג'ודו וההתעמלות – ברגע שיש מדינה תומכת, תשתיות ומאמנים מצוינים, ישראל יכולה להיות בפסגה. גם בכדורגל. להתאחדות יש תפיסת עולם מאוד מגובשת ואחרי הצירופים של יילה חוס, משה סיני ובוני גינצבורג יהיו עוד מהלכים. ישראל יכולה להיות מעצמת כדורגל, יש לנו מחשבות כיצד אנחנו יכולים לקחת את היתרונות של מדינת ישראל ואני גם רוצה לומר לכם שיש ציפיות מאיתנו להגיע למקומות האלה. המדינה מבינה שזה ענף שללא השקעה בתשתיות יהיה קשה להצליח בו".

משה סיני ובוני גינצבורג, היום במסיבת העיתונאים | ספורט1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי