רואה שש משש: נבחרת ישראל הצעירה ניצחה 1:2 את פולין

שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל, עדן קארצב | לירון מולדובן

החבורה של אלון חזן רשמה ניצחון שני רצוף במוקדמות יורו 2023, שוב בחוץ ואחרי מהפך. פרץ טעה ואפשר למארחת לעלות ליתרון, אך שער עצמי וכדור חופשי של עדן קארצב הבטיחו שלוש נקודות לישראל

(גודל טקסט)

אחרי שהשיגה, ניצחון חוץ מרשים 1:2 על הונגריה לפני חמישה ימים, הנבחרת הצעירה של ישראל אספה הערב (שלישי) עוד שלוש נקודות יקרות במוקדמות יורו 2023, כאשר גברה 1:2 על פולין. ישראל, שנהנתה משער עצמי וקיבלה אחד נוסף מעדן קארצב, התבססה בחלק העליון של טבלת בית ב' עם שש נקודות, בשוויון עם גרמניה שתהיה היריבה הבאה בעוד חודש בדיוק.

המשחק דווקא נפתח לא טוב מבחינת השחקנים של אלון חזן, שתוך שבע דקות בלבד מצאו את עצמם בפיגור אחרי שער אומלל. כארם ג'אבר החזיר לאחור כדור לדניאל פרץ, השוער השתלט עליו לא טוב וקצפר סמולינסקי בלם את ניסיון המסירה שלו ושלח את הכדור פנימה כדי לקבוע 0:1 לפולין. ישראל חזרה למשחק בדקה ה-32, כאשר סוף פודגוראנו הגביה לרחבה והבלם סבסטיאן ואלוקייביץ' כבש לשערו הוא כשניסה להרחיק – 1:1.

עדן קארצב פתח את המחצית השנייה בצורה אידיאלית מבחינת נבחרת ישראל, עם שער בכדור חופשי שהשלים מהפך וקבע 1:2 בדקה ה-49 – תוצאה שנשמרה עד לשריקת הסיום.

עוזר מאמן נבחרת ישראל אלון חזן
ניצחון שני במוקדמות. אלון חזן | עידו שחם

אלון חזן סיכם בסיום: "הניצחון הוא ניצחון של השחקנים שגילו אופי ומנטליות גבוהה עם כדורגל טוב מאוד. אנחנו שמחים על הניצחונות אך שומרים על פרופורציות בכדי להתקדם במשחקים הבאים המחכים לנבחרת".

עדן קארצב הוסיף: "עייפים אך מאושרים, אני שמח על העבודה הקשה שעשינו במהלך שני המשחקים האחרונים.כולם פה גברים, אני בטוח שעוד נפתיע הרבה נבחרות בדרך. אנחנו ממשיכים לעבוד קשה ולהתכונן למשחק הבא, ואני בטוח שאנחנו נגיע לאן שאנחנו רוצים ונעמוד במטרות שלנו. תודה לכולם על התמיכה והעזרה".

הרכב נבחרת ישראל: דניאל פרץ, כרם ג'אבר, אור בלוריאן, גיל כהן, דורון ליידנר, עדן קארצב, עומרי גנדלמן, ארד בר (עידו שחר, 46), סוף פודוגוראנו (מאור לוי, 83), אושר דוידה (יובל שדה, 77), סתיו נחמני (איתי בוגנים, 68).

אליפות אירופה לנבחרות צעירות 2023 תתקיים ברומניה וגאורגיה מה-9 ביוני עד ה-2 ביולי. תשע המנצחות של כל בית מוקדמות, יעלו אוטומטית לטורניר וכך גם הנבחרת הכי טובה בין הסגניות. שמונה הסגניות האחרות ישחקו בפלייאוף על ארבעת הכרטיסים הנותרים.