נבחרת ישראל מתאוששת מהתבוסה בדנמרק: "זה היה נראה קל מדי"

שחקן נבחרת דנמרק, אנדראס קורנליוס, כובש מול שחקן נבחרת ישראל, גדי קינדה | רויטרס

בנבחרת אוספים את השברים אחרי ה-5:0: "לא יכולים להתבטל ככה, חייבים להשתפר דרסטית בהגנה". חשש מפציעתו של דגני, בצוות המקצועי מקווים שגולסה ולביא יהיו כשירים לסקוטלנד בחודש הבא. וגם: הדאגה בנוגע להפרש השערים לקראת המשחק בגלאזגו

(גודל טקסט)

תחושות קשות בנבחרת ישראל אחרי התבוסה 5:0 לדנמרק. בנבחרת היו מודעים לכך שהדנים עולים בהרבה עליהם, אך לאורך הימים האחרונים דווקא ניסה המאמן וילי רוטשטיינר לגרום לשחקנים להאמין שאפשר לצאת עם נקודות מהמפגש. אחרי הניצחון מול אוסטריה בנבחרת האמינו שאפשר להוציא נקודה ואפילו יותר. ב-20 הדקות הראשונות יודעים לספר גם שחקנים וגם אנשי צוות שהאמונה שאפשר לעשות משהו אפילו התחזקה אלא שאז אופיר מרציאנו ספג את הראשון והנבחרת התפרקה לחלוטין: "נכון שדנמרק זו נבחרת ברמה הכי גבוהה שיש אבל גם נגדה אסור שיהיה לנו סף שבירה כזה נמוך", העביר ביקורת גורם בנבחרת. "אנחנו לא יכולים להתבטל בצורה כזו. זה היה נראה קל מדי עבורם וזה משהו שאסור שיקרה ולא משנה נגד איזו נבחרת".

בישראל החמיאו כמובן למארחת וציינו שהיא עולה על הנבחרת בכל המובנים: "אני לא אגזים אם אגיד שהיא אחת משמונה הנבחרות הכי טובות בעולם", קבע שחקן בנבחרת. "הם פשוט ברמה אחרת והרגשנו את זה במגרש".

למרות הדברים הללו בנבחרת העבירו שוב ביקורת על משחק ההגנה. מלבד 20 הדקות הראשונות, הנבחרת שוב נותרה חשופה כמעט בכל התקפה והשיא היה כשספגה שלושה שערים במצבים נייחים כששחקני דנמרק נותרו חופשיים לחלוטין. "אם אנחנו רוצים להעפיל לפלייאוף אנחנו חייבים להשתפר דרסטית הגנתית", אמר אותו גורם. "לאורך כל הקמפיין האחרון זו נקודת התורפה שלנו וממש לא מדובר רק על שחקני ההגנה אלא על צורת ההגנה של כל השחקנים".

מלבד התחושות הבעיה היותר קשה מהמשחק אמש היא נושא הפרש השערים. כידוע במוקדמות המונדיאל הפרש השערים הוא זה שקובע במקרה של שיוויון נקודות. החניכים של רוטשטיינר הגיעו למחזור השישי כשהם ביתרון בולט על היריבות לכרטיס לפלייאוף, סקוטלנד ואוסטריה בטבלת הפרש השערים אלא שהתבוסה המוחצת הובילה לכך שסקוטלנד עברה את ישראל גם בפרמטר זה והיא בזכות של ארבעה שערים לעומת זכות של שלושה שערים של ישראל. "אין ספק שבבית כל כך צמוד זה יכול להיות מוכרע על הפרש שערים", אמר שחקן בנבחרת, "ידענו את זה לפני המשחק והבנו שגם אם נפסיד אסור לנו להיות מובסים אבל כשלנו בזה וזה לא הזמן לבכות על זה אלא להתמקד כבר במשחקים שנותרו".

באוקטובר 2020 עלתה נבחרת ישראל למשחק בגלזגו על האפשרות להעפיל למשחק קובע מול סרביה על ההעפלה ליורו. לפני המשחק נעמד ערן זהבי בחדר ההלבשה ואמר לשחקנים: "אני לא מסיים את הקריירה בלי טורניר גדול". הנאום של זהבי זכה כבר לכותרות מאז אלא שעל כר הדשא הנבחרת כשלה והפסידה בפנדלים בסיום אותו משחק. בחודש הבא ישראל תפגוש שוב את סקוטלנד למשחק שעשוי להכריע את הבית כולו. בנבחרת יש לא מעט שחקנים בגילאים מתקדמים כמו זהבי, ביברס נאתכו, איתן טיבי ואחרים שעבורם הפעם ככל הניראה באמת מדובר באפשרות האחרונה להעפיל לטורניר גדול. סקוטלנד ניצחה אמש את אוסטריה והפכה את הערב של הכחולים לבנים למאכזב עוד יותר. בנבחרת קיוו לתיקו או לכל הפחות לנצחון של האוסטרים להם כאמור הפרש שערים גרוע בהרבה מזה של ישראל גם אחרי ההפסד אמש.

איתן טיבי, נבחרת ישראל, מול יוסוף פאולסן, נבחרת דנמרק
הזדמנות אחרונה שלו להעפיל לטורניר גדול? איתן טיבי | רויטרס

כעת זהבי וחבריו חייבים לנצח את הסקוטים במשחק החוץ כדי להשאיר את הסיכוי להעפיל לפלייאוף חי ובועט כשניצחון יבטיח כמעט באופן סופי את העובדה שישראל תהיה מעל אוסטריה בבית ותשאיר את המאבק מול הסקוטים עם יתרון של שתי נקודות והפרש שערים עדיף. הפסד לעומת זאת יחסל כמעט סופית את הסיכוי כשהפער יעמוד על ארבע נקודות ולסקוטלנד משחקים קלים מאשר לישראל. "המשחק נגד סקוטלנד הוא המשחק של הטורניר הזה", קבע שחקן בכיר בנבחרת, "אם ננצח אז סיכויים גבוהים מאוד שנהיה בפלייאוף ובשביל זה נצטרך להתעלות. זה משחקים ששחקן כדורגל רוצה להיות חלק מהם. בפעם הקודמת נכשלנו ואולי עכשיו נסגור מעגל".

הרבה ביקורות נשמעו לאורך כל הקדנציה נגד המאמן וילי רוטנשטיינר. האוסטרי זכה לכינויים מקובע ומאמן לא יצירתי בעיקר על בסיס הזימונים הקבועים שלו וההתעקשות שלו על המערך של שלושת הבלמים. רוטשטיינר שמע את הביקורות מבחוץ ובשיחות סגורות וגם באופן פומבי הסביר האוסטרי שהקיבעון הוא דבר מתוכנן ושברמה של הנבחרת הישראלית הסיכוי היחידי להעפיל לטורניר גדול הוא לייצר קבוצה שתהיה מתואמת ביחד וסך חלקיה יהיה גדול מהשלם. כעת מגיעה ישראל כאמור למשחק מכריע שוב תחת המאמן והתיאורה הזו תעמוד במבחן "עד עכשיו תמיד היינו ליד אבל לא הצלחנו לנצח במשחקי חוץ וזה מה שמנע מאיתנו הצלחה", קבע שחקן בכיר בנבחרת, "בסוף הכל מתנקז לנצח במשחק חוץ יריבה ישירה על ההעפלה, לא עשינו את זה בטורנירים קודמים ואם באמת התקדמנו כמו שאחנו באמת בטוחים שקרה אנחנו צריכים להראות זה בסקוטלנד".

שחקני נבחרת דנמרק, מוחמד דראמי, אנדראס קורנליוס, חוגגים נגד נבחרת ישראל
שחקני נבחרת דנמרק, מוחמד דראמי, אנדראס קורנליוס, חוגגים נגד נבחרת ישראל | רויטרס

גם במשחק בגלזגו אף אחד לא אמור לצפות לזימונים מפתיעים או להדחות מרעישות כאשר בנבחרת יבחנו את כשירותו של אייל גולסה ואם זה יחזור לכושר הוא עשוי להיות מוזמן כמו גם נטע לביא הפצוע. בנבחרת מקווים מאוד שמוחמד אבו פאני יסתדר עם מכבי חיפה ולא יישב ביציע בחודש הקרוב שכן הוא מבסס את מעמדו בסגל הישראלי כשגם אופיר מרציאנו בפיינורד נחשב כעת במעמדו כשוער שני אך בנבחרת מקווים שירשום כמה הופעות ויישאר בכושר טוב.

שוער נבחרת ישראל, אופיר מרציאנו, מול דנמרק
בנבחרת מקווים שיזכה להזדמנויות בפיינורד. אופיר מרציאנו | רויטרס

מלבד ההפסד הכואב בנבחרת נרשמו עוד כמה סיבות לדאגה. בנבחרת חוששים שאוראל דגני סובל מקרע במפשעה מה שככל הניראה יגרום לו להיעדר מהמפגש מול סקוטלנד. דגני ינחת בארץ ויעבור צילום כשאז תתברר סופית חומרת פציעתו. הבלם בכל מקרה לא ישחק במשחק הקרוב של בית"ר ירושלים בשל הרחקה. ההיעדרות של דגני אם אכן תתרחש יוצרת בור בהגנה הישראלית שכן גם חאתם עבד אלחמיד ייעדר מהמשחק בשל צהובים.

גם ללא קשר לצהובים השחקן הדאיג אמש את אנשי הנבחרת כשדיווח על כאבים עזים בברך אותם החל להרגיש בדקות הסיום של המשחק. השחקן עלה למרות פציעה במפשעה וזכה על כך למחמאות וכעת יש חשש כבד בשל הכאבים שחש דווקא בברכו. בנבחרת מקווים שעופרי ארד יחזור לכשירות מלאה כדי שייקח חלק בהתמודדות. גם ניר ביטון שנעדר מהמשחק ייבדק ובנבחרת מקווים שיהיה כשיר בחודש הבא.