וילי רוטנשטיינר: "כעסתי בדנמרק. מקווה שבעתיד יניחו לדאבור"

יש גרף התקדמות. וילי רוטנשטיינר | ברני ארדוב

התבוסה בקופנהגן ("אלה לא פערי הרמות"), הבוז בחיפה ("ניקינו את הדברים"), הביקורות כלפיו ("אין לי השפעה על מי שרוצה לשלוח אותי הביתה") והמבחן מול סקוטלנד ("יש לנו בעיות"). מאמן הנבחרת מסכם שלושה משחקים מבלבלים ומעביר מסר: "אמשיך לעשות את העבודה שלי". ריאיון

(גודל טקסט)

וילי רוטנשטיינר היה עייף אתמול (רביעי), אבל כתמיד היה מספיק מנומס כדי לשגר קודם צרור ברכות בעברית לחג שהיה עדיין בעיצומו ולשנה החדשה שבפתח. הוא נחת עם הנבחרת מדנמרק אחרי טיסת לילה שהשפיעה על כולם, טיסה שהייתה במצב רוח שונה לחלוטין מזה שהיה בנבחרת בהמראה לדנמרק אחרי הניצחון הנהדר על אוסטריה.

אתה בטח ברגשות מעורבים לגמרי אחרי שלושת המשחקים האלה.

"ברור שהייתי מרוצה אחרי שני המשחקים מול איי פארו ואוסטריה, אבל הייתי אפילו יותר מרוצה מכך שאיחדנו שוב את הנבחרת בכל מה שקשור למונס. זה היה חשוב לי שנתחיל את ההכנות למשחקים אחרי שננקה את השולחן בין השחקנים וזה קרה. יצאנו לדרך כמו שצריך".

ואז סיימתם עם חמישייה מדנמרק.

"חששתי מאוד מהמשחק כי היינו צריכים לטוס לדנמרק אחרי חמישה ימים מעייפים שכללו טיסות ומשחקים ומנגד מאמן דנמרק נתן מנוחה למרבית שחקניו מול איי פארו והם הגיעו מאוד רעננים למשחק מולנו".

אבל קיבלנו גולים נוראיים.

"הייתי מאוד עצוב מהאופן שבו קיבלנו את השערים ובמיוחד שלושת השערים ממצבים נייחים. זה ממש אכזב אותי. אנחנו צריכים לנתח היטב את השערים האלה, לעבוד עליהם באימונים ולא לתת לזה לחזור".

מאמן נבחרת ישראל, וילי רוטנשטיינר
צריך לבדוק עם עצמו למה ההגנה נראתה ככה. רוטנשטיינר | ברני ארדוב

מצבים נייחים היו תמיד המחלה של הכדורגל הישראלי ואתה גם לא מצליח להתמודד איתם.

"אני חושב שזה מאוד קשור לרמה של השחקנים שתוקפים אותך. אני משוכנע שהשחקנים עושים הכל כדי להתמודד עם השחקנים מהרמה הזו כמו של דנמרק, אבל זה לא פשוט. יש פערים. מול נבחרות פחות חזקות הצלחנו יותר".

נפגעת כששכחו מיד את המשחק מול אוסטריה וישר סימנו אותך כבעיה של הנבחרת אחרי דנמרק?

"תראה, אני עושה את העבודה שלי הכי טוב שאני יכול. ביקורות תמיד יהיו. אני יודע מה טיב יחסיי עם אורן חסון ועם המנכ"ל יוסי שרעבי. אם יש אנשים במעגל יותר רחוק שמבקרים או רוצים לשלוח אותי הביתה, אין לי השפעה על זה. אני אמשיך לעשות את העבודה שלי. אורן טס איתנו לאיי פארו והיה איתי לפני המשחק מול אוסטריה. הוא נתן לנו הרבה תמיכה. יוסי שרעבי סימס לי מילים נהדרות אחרי המשחק מול דנמרק וזה היה מאוד מכובד".

למה לא עשית יותר שינויים בהרכב מול דנמרק? אולי שחקנים יותר רעננים היו מייצרים תוצאה יותר טובה.

"אגיד כך, ערן זהבי היה עייף במשחק הזה. זה נכון וזה הורגש. האם הייתי צריך להחליף אותו ולא לתת לו לפתוח? אני חושב שלא. מדברים על שינויים ועל זה שהייתי צריך להחליף שחקנים. במחצית השנייה עשיתי שינויים, האם שיחקנו יותר טוב? במחצית השנייה הם היו יותר טובים. הרי פתחנו עם 28 דקות טובות מולם. בדקות האלה השחקנים שלנו לא היו עייפים? צריך לקבל את זה שדנמרק טובה מישראל ואכן הסיטואציה של הטיסות והמעברים מול דנמרק שנתנה מנוחה במשחק השני שלה, הייתה משהו בלתי נמנע".

שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי, נגד דנמרק
שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי, נגד דנמרק | רויטרס

זה הפער בינינו לבין דנמרק? חמישה שערים?

"אני לא חושב. אני מאמין שיכולנו להגן הרבה יותר טוב במצבים הנייחים ולחטוף פחות שערים. הייתי ממש כעוס בשערים האלה שספגנו. זה היה קל מדי".

טיפלת במשבר מונס דאבור כמו שצריך? בטח לא הרגשת נוח עם שריקות הבוז בחיפה.

"שריקות הבוז בחיפה היו נוראיות. הרגשתי לא טוב עם זה. דיברתי על זה עם מונס ואמרנו שהוא עלול לחטוף את שריקות הבוז האלה. הוא אמר שהוא יכול להתמודד עם זה והוא התמודד טוב. אני מאוד מקווה שבעתיד יניחו למונס. מה שחשוב שבתוך הנבחרת פתחנו את זה בשיחה שניהלתי איתם באיי פארו. אני מרגיש שניקינו את הדברים. דיברתי מאוד פתוח עם השחקנים. אני גם נותן להם לדבר. זו הגישה שלי. אני מבקש מהשחקנים תמיד להביע את הדעה שלהם ובסוף אני מחליט".

עדיין מדברים בטח באוסטריה על הניצחון שלנו.

"זה בהחלט עשה הרבה בלגאן שם. הנקודות שלקחנו מולם היו מאוד חשובות להמשך".

איך זה שאנחנו כל כך טובים מול אוסטריה כאן בארץ עם תוצאות כאלה מרשימות?

"יש לאוסטרים תמיד בעיות לשחק כאן. אני חושב שבמשחק האחרון מיצינו את ההכנה מולם בצורה יוצאת דופן. כבשנו שערים טובים. היו לנו בעיות בהגנה גם מולם וצריך לחשוב מה לעשות עם זה".

מונס דאבור נבחרת ישראל בכדורגל, חוגג את הניצחון על אוסטריה
הנבחרת שמה את הפרשה מאחור? דאבור | ברני ארדוב

והנה שוב סקוטלנד בחודש הבא. הזדמנות מצויינת לנצח שם.

"זה יהיה נהדר אם ננצח בזמן הזה, אבל יש לנו בעיות כי חאתם מוצהב וכרגע ניר ביטון ודור פרץ פצועים. אני מקווה שהם יהיו כשירים ונוכל לשחק עם מרבית השחקנים הטובים שלנו. אם נצליח לנצח אותם בגלזגו בחודש הבא, זה יהיה מושלם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי