עידו שחר הבקיע בדקה ה-89, הנבחרת הצעירה ניצחה 1:2 את לטביה

שחקני נבחרת ישראל הצעירה | GettyImages, Christof Koepsel

לאחר ההפסד המתסכל בגרמניה, הפעם שחקניו של אלון חזן השיגו שלוש נקודות יקרות רגע לפני תוספת הזמן ושמרו על המקום השני במוקדמות היורו עד גיל 21. איתי בוגנים (8) כבש שער בכורה וקשר מכבי ת"א, שעלה מהספסל, הכריע את ההתמודדות

(גודל טקסט)

הנבחרת הצעירה של ישראל הוליכה בשבוע שעבר בגרמניה בדקה ה-88, אבל בסופו של דבר נכנעה 3:2 כואב במיוחד ואיבדה את המאזן המושלם במוקדמות יורו 2023 עד גיל 21. הערב (שלישי) אלון חזן ושחקניו זכו לחגוג שער ניצחון דרמטי, כאשר עידו שחר, קשר מכבי תל אביב שעלה מהספסל בפתיחת המחצית השנייה, מצא את הרשת בדקה ה-89 והעניק לכחולים-לבנים 1:2 חשוב במיוחד על לטביה.

בנבחרת הודו שלא היה פשוט להתאושש מ-90 הדקות הכואבות בגרמניה, אבל פתיחת המשחק הערב בפתח תקוה הייתה טובה וכבר בדקה השמינית הצליח איתי בוגנים למצוא את הרשת, שערו הראשון במדי הנבחרת הצעירה. עם זאת, כעבור שמונה דקות בלבד הבלם הלטבי רוברטס וייפס קבע שוויון.

מי שבלט בנבחרת ישראל מאז שער השוויון היה דווקא השוער עומר ניראון, שמנע מהאורחת השלמת מהפך כשהדף מספר הזדמנויות טובות, וכאמור היה זה שחר שבסופו של דבר הכריע את המפגש והעניק לישראל את הניצחון החשוב בקרב על המקום השני במוקדמות.

במשחקים הנוספים שנערכו היום בבית, פולין גברה 0:3 על סן מרינו וגרמניה ניצחה 1:5 בהונגריה. המשמעות היא שהנבחרת של חזן נותרה במקום השני עם 9 נקודות, שתיים יותר מפולין שבמקום השלישי כשנותרו שישה משחקים לסיום הקמפיין. גרמניה עם מאזן מושלם ו-12 נקודות אחרי ארבעה משחקים, הונגריה רביעית עם ארבע נקודות, לטביה חמישית עם שלוש נקודות ואחרונה סן מרינו שהפסידה את כל משחקיה.

הרכב נבחרת ישראל: עומר ניראון, כרם ג'אבר, גיל כהן, אור בלוריאן, דורון ליידנר (תומר מכלוף, 75), עילאי אלמקייס (יובל שדה, 75), עומרי גנדלמן, מאור לוי (איתן אזולאי, 65), עוז בילו (אושר דוידה, 59), איתי בוגנים, סתיו נחמני (עידו שחר, 46).

מהלך משחק

כבר בדקה החמישית עוז בילו ניסה למצוא את החיבורים הרחוקים של לטביה, אך בעיטה שלו מכ-16 מטר חלפה סנטימטרים ליד הקורה ויצאה החוצה. שלוש דקות אחר כך עלתה הנבחרת ליתרון ראשון, אחרי שג'אבר הרים מימין, השוער הלטבי הדף כדור רע למרכז הרחבה ואיתי בוגנים ניצל זאת כדי לבעוט לקורה ופנימה. 0:1 לישראל.

למרות הפתיחה הטובה, הלטבים הצליחו להשוות במהרה. כדור קרן מצד שמאל נחת על ראשו של החלוץ אדוארדס דאשקביץ, שהוריד לבלם רוברטס וייפס שמקרוב הכניע את ניראון וקבע 1:1. לשחקניו של חזן לקח זמן להתעשת משער השוויון ורק בדקה ה-37 הגיעה ההזדמנות הבאה, כאשר מסירה בנגיעה של לוי הציבה את נחמני באחד על אחד מול השוער הלטבי, אבל הוא בעט החוצה.

עומר ניראון שוער הנבחרת הצעירה של ישראל
מנע מהפך לטבי. עומר ניראון | מערכת וואלה!, אודי ציטיאט

דקה אחרי שעלה מהספסל במקומו של נחמני, שחר איים על השער הלטבי ופספס את המסגרת. בדקה ה-47 האורחת יצאה להתקפה משלה וכמעט השלימה מהפך, אבל ניראון היה עירני והדף לקרן. הזדמנות טובה נוספת של הלטבים הגיעה בדקה ה-60, אז ג'אבר התערב ברגע האחרון ומנע מהאורחים מהפך. שחר המשיך לנסות לאיים על השער ממרחק, הפעם אחרי פריצה יפה ועקב מבוגנים, אבל לא מצא את המסגרת גם כשבעט בדקה ה-66.

חזן ביצע את כל חמשת החילופים שלו עד הדקה ה-75 והלחץ על השער הלטבי הלך וגבר ככל שנקפו הדקות, אבל האורחים הצטופפו והצליחו להגן על השער מההתקפה הישראלית. בדקה ה-89, אחרי לא מספר ניסיונות, עידו שחר כבר מצא את המסגרת וקבע את תוצאת הסיום: הוא דהר לעבר הרחבה, התקדם באין מפתיע, נכנס ל-16 והניף את רגל מימין. הכדור טס לפינה הקרובה והפתיע את השוער כל הדרך לרשת, 1:2 לישראל בסיום.