נבחרת ישראל הפסידה לאוסטריה 4:2, המקום השלישי בסכנה

play
משחק רע מאוד של ישראל באוסטריה | רויטרס
נבחרת ישראל הובילה פעמיים, אבל הובסה 4:2 על ידי אוסטריה 03:00

הכחולים איבדו יתרון כפול בקלנגפורט. שאוב כבש פעמיים (62 ו-72), ארנאוטוביץ' (51 בפנדל) וזאביצר (84) הוסיפו. ביטון (32) ופרץ (59) הכניעו את בכמן פעמיים, אבל ישראל לא הצליחה לשמור על היתרון וסופרת כבר 19 ספיגות במוקדמות המונדיאל

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל הפסידה הערב (שישי) 4:2 לאוסטריה במחזור ה-9 והלפני אחרון במוקדמות המונדיאל. כ-4.300 צופים בלבד הטריחו את עצמם לאצטדיון בקלגנפורט וראו חגיגת שערים. לואיס שאוב כבש פעמיים (62 ו-72), מרקו ארנאוטוביץ' (51 בפנדל) ומרסל זאביצר (84) הוסיפו. ניר ביטון (32) ודור פרץ (59) הכניעו את דניאל בכמן פעמיים, אבל ישראל לא הצליחה לשמור על היתרון אחרי מחצית שנייה קטסטרופלית.

ישראל עלתה לכר הדשא בידיעה שאבד הסיכוי לסיים במקום השני, אבל זה בוודאי לא מסביר הופעה כל כך רעה, שרק בנס לא הסתיימה עם תבוסה קשה. החבורה של וילי רוטנשטיינר סופרת כבר 19 ספיגות במוקדמות המונדיאל וזה הרבה יותר מדי. רק לשם השוואה – איי פארו ספגה 20 באותו בית ו'.

אוסטריה גילתה עדיפות ברורה לכל אורך המשחק ולמרות שגם הערב היא החמיצה הרבה הזדמנויות, הפעם כמות המצבים העצומה שלה הספיקה גם לארבעה כדורים ברשת. ישראל הגיעה לחצאי מצבים, הצליחה לייצר מהם צמד, אבל הייתה יכולה לרדת מכר הדשא עם 6-7 כדורים ברשת.

מרסל זאביצר סיכן את האורחת ב-20 הדקות הראשונות, אחר כך גם מרקו ארנאוטוביץ' ופלוריאן גריליטש לא היו רחוקים, אבל מי מהם שהצליח לדייק לכיוון המסגרת, נעצר אצל אופיר מרציאנו ששוב הצטיין. בצד השני של המגרש ישראל ניסתה לייצר התקפות מעבר מסוכנות, לא כל כך הצליחה, אבל עלתה ליתרון ממצב נייח של ניר ביטון.

במחצית השנייה הכיוון היה אחד: השער הישראלי. שחקני ההגנה בכחול ביצעו טעויות מביכות, מרציאנו המשיך לרשום הצלות מרהיבות, אבל לא הצליח למנוע ארבע ספיגות – שתיים מהן מרגלו השמאלית של לואיס שאוב הנהדר שנכנס כמחליף. דור פרץ אמנם הספיק לקבוע 1:2 לישראל אחרי קרן, אבל מעבר לכך השחקנים בכחול פשוט לא הופיעו למחצית השנייה. זאביצר הצטרף לחגיגה לקראת הסיום ובישראל בוודאי נשמו לרווחה עם שריקת הסיום.

* במשחק המקביל בבית, דנמרק גברה 1:3 על איי פארו. סקוב אולסן (18), יקוב ברון לארסן (63) ויואקים מיילה (90+3) כבשו לזכות מוליכת הבית, שספגה שער ראשון בקמפיין מרגליו של קלמינט אולסן (89).

מחזור הסיום של בית ו' יכלול שלושה משחקים שיתקיימו ביום שני ב-21:45:

ישראל – איי פארו
סקוטלנד – דנמרק
אוסטריה – מולדובה