גיל כהן: "היינו חייבים את הנקודות נגד לטביה, אבל אין זמן לבכות"

play
הנבחרת צריכה להרים את עצמה. גיל כהן | קובי אליהו
גיל כהן שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל 01:35

בנבחרת הצעירה נערכים לסן מרינו (שלישי, 19:00), גיא לוזון: "היה לא פשוט להרים את השחקנים, שמח שהשחקנים שעלו לבוגרת השפיעו ולא הלכו לשווא". אלמקייס שוחרר מהסגל ופונה לבית חולים

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל הצעירה נערכת למשחק האחרון בשלב הבתים של קמפיין יורו 2023 עד גיל 21, ואחרי ההפסד המאכזב ללטביה במשחק הקודם, היא חייבת לנצח מחר (שלישי, 19:00) את סן מרינו כדי לשמור על סיכוי לסיים במקום השני ולהשיג את הכרטיס לפלייאוף.

מי שייעדר מההתמודדות הוא הקשר עילאיי אלמקייס. קשרה של אדמירה האוסטרית בעונה החולפת שוחרר מהסגל בעקבות דלקת בתוספתן, שגרמה לפינויו לבית חולים שם הוא צפוי לעבור ניתוח.

גיא לוזון מאמן הנבחרת הצעירה של ישראל
רוצה להתאושש אחרי ההפסד הצורב. לוזון | קובי אליהו

המאמן גיא לוזון אמר לקראת המשחק: "ההפסד מול לטביה צורב וכואב. בסופו של דבר, מי שמנצחת היא לא הנבחרת שמניעה יותר טוב את הכדור ומסכנת את השער, אלא מי שכובשת. לטביה הבקיעה באחת מהפעמים הבודדות שהייתה מול השער שלנו וניצחה. זה מה יש, לא רלוונטי מה היה במשחק וזה לא מנחם אותנו".

"היה לא פשוט להרים את השחקנים. במשחק כזה, כשאתה רוב הזמן בשליטה ועם הכדור מול יריבה שלא מסכנת אותך ואתה מפסיד, אז זה כואב שבעתיים. בלי קשר למה שהיה שם, חייבים לנצח את סן מרינו כדי להשאיר לנו סיכוי לעלות לפלייאוף".

על היעדרותו של אוסקר גלוך מאליפות אירופה לנוער בעקבות שילובו בנבחרת הצעירה: "ברגע ששחקן מנבחרת צעירה נמצא בהרכב של נבחרת בוגרת יותר, הוא נשאר בנבחרת הבוגרת יותר. השחקנים שעברו מהנבחרת הצעירה לבוגרת? שמח שהם שיחקו ועזרו לנבחרת. ליאל עבדה כבש ודורון ליידנר בישל. הם לא הלכו לשווא, אלא נטלו חלק והשפיעו, אנחנו נסתדר עם מה שיש".

גיל כהן שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל
הנבחרת צריכה להרים את עצמה. גיל כהן | קובי אליהו

שחקן הנבחרת גיל כהן הוסיף: "היינו מאוד מבואסים מההפסד ללטביה, היינו חייבים את הנקודות האלה. היה מאוד לא נוח אבל אין זמן לבכות, צריכים להרים את עצמנו ולנצח". בכל פעם שמאמן חדש מגיע אז יש שינוי, כל מאמן מביא אנרגיות חדשות".

כהן נשאל אם לדעתו הנבחרת הצעירה הייתה משיגה את המקום השני אם אלון חזן היה נשאר בתפקידו: "יכול להיות, יכול להיות גם שלא, אבל אין לדעת. אני מאחל לו הצלחה בבוגרת, אני רואה שהוא עושה המון שינויים לטובה, מקווה שיוביל אותם לגבהים חדשים. אנחנו נבוא לנצח ונקווה שפולין יאבדו נקודות נגד גרמניה".

כזכור, ההפסד ללטביה הוביל לכך שהנבחרת הצעירה איבדה את המקום השני לפולין, מחזור אחד בלבד לסיום שלב הבתים. אם ישראל אכן תעשה את המוטל עליה ותנצח את סן מרינו, היא תצטרך שהפולנים לא ינצחו את גרמניה שכבר העפילה כדי להשיג את המקום השני שמוביל לפלייאוף.