מטוס סילון: מנור סולומון הוליך את ישראל ל-1:2 באלבניה

| רויטרס

מנור סולומון השכיח את פרשת המטוס וסחף את ישראל לניצחון מרשים 1:2 על אלבניה בטיראנה. שחקן הכנף הבריק עם צמד בדקות 57 ו-73, אחרי שארמנדו ברויה העלה את המקומיים ליתרון בפנדל (45). חזן ושחקניו מוליכים את הבית בליגת האומות

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל השיגה הערב (שישי) ניצחון מרשים 1:2 על אלבניה בחוץ, ועלתה לפסגת בית ב' דרג ב' בליגת האומות. מנור סולומון הבריק וכבונוס הוסיף צמד ראשון במדים הלאומיים (57, 73) שמחק פיגור והניב שלוש נקודות. אלבניה חגגה ראשונה אחרי פנדל של ארמנדו ברויה (45+2), אבל ישראל אספה שלוש נקודות שהגיעו לה אחרי מחצית שנייה מצוינת.

הפתיחה הייתה מאוזנת, כשההזדמנות הראשונה מגיעה אחרי 10 דקות: בעיטה מסוכנת של ליאל עבדה שפספסה את המסגרת. בהמשך אלבניה העלתה הילוך וסיכנה בעיקר דרך ארמנדו ברויה שמאוד הקשה על מיגל ויטור. הבלם הפורטוגלי-ישראלי היה קרוב בעצמו עם נגיחה בצד השני, אבל פספס את המסגרת.

השופט הפורטוגלי טיאגו מרטינס פסק על שני פנדלים לזכות אלבניה במחצית הראשונה. את הראשון ביטל אחרי התערבות של VAR, אבל השני – אחרי עבירה מיותרת של ג'אבר על שחקן אלבני ליד קו החוץ – כבר אושר. ברויה הפך אותו ל-0:1 לפני ההפסקה.

המחצית השנייה כבר הייתה כמעט כולה ישראל. חזן הכניס את רמזי ספורי במקום עדן קארצב וקשר הפועל באר שבע הכניס רוח חדשה והתקפית – אבל מעל כולם היה סולומון. שחקן הכנף אמלל את שחקני אלבניה שלא עמדו בקצב שלו, עשה ככל העולה על רוחו וקינח בצמד. המארחת נעלמה לחלוטין וכשהתעוררה נותרה חסרת תשובות. בסיום 1:2 גדול לישראל, שעלתה לפסגת הבית.

מנור סולומון שחקן נבחרת ישראל
מעל כולם. סולומון | רויטרס

הרכבים

אלבניה: אטריט ברישה, ארדיאן איסמעילי, בראט ג'ימשיטי, פרדי וסלי, איבן באליו, כריסטיאן אסלאני אמיר אברשי, אלסעיד הוסאי, נדים באירמי, מירטו אוזוני, ארמנדו ברויה.

ישראל: אופיר מרציאנו, אלי דסה, מיגל ויטור, שון גולדברג, דורון ליידנר, מחמוד ג'אבר, עדן קארצב, דור פרץ, ליאל עבדה, מנור סולומון, שון וייסמן.

המשחקים שנותרו בבית ב', דרג ב'

13.6, איסלנד – ישראל
24.9, ישראל – אלבניה
27.9, אלבניה – איסלנד