למרות ההפסד, נבחרת הנוער של ישראל עלתה לחצי גמר אליפות אירופה

play
הישג נהדר. שחקני הנבחרת | אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל
הישג היסטורי: למרות 1:0 לאנגליה, נבחרת הנוער בחצי גמר היורו 03:00

הכחולים-לבנים נוצחו 1:0 על ידי אנגליה, אבל סרביה הפסידה 3:2 לאוסטריה במשחק המקביל והנבחרת הישראלית עשתה היסטוריה כשעלתה בפעם הראשונה בתולדותיה לארבע הגדולות, שם תפגוש את צרפת ביום שלישי. בנוסף: הנבחרת של אופיר חיים הבטיחה את מקומה בגביע העולם

(גודל טקסט)

נבחרת הנוער של ישראל אמנם הפסידה הערב (שבת) 1:0 לאנגליה, אבל גם כך השלימה הישג פנטסטי כשעלתה לחצי גמר אליפות אירופה בסלובקיה. הנבחרת של אופיר חיים סיימה את שלב הבתים עם ארבע נקודות מתשע אפשריות ועלתה גם בזכות העובדה שסרביה, שהייתה היחידה שהייתה יכולה לעקוף אותה, הפסידה 3:2 במשחק המקביל לאוסטריה, שסיימה במקום השלישי.

ישראל, ששיחקה בבית ב', הבטיחה גם את המקום באליפות העולם עד גיל 20 שתיערך באינדונזיה בקיץ 2023. עוד לפני כן והרבה יותר חשוב כרגע: ישראל תפגוש בחצי הגמר ביום שלישי את צרפת (21:00, ספורט1), שסיימה במקום הראשון בבית א' עם מאזן מושלם ונחשבת אולי לנבחרת האיכותית ביותר בטורניר. ישראל פתחה את המשחקים שלה בטורניר עם 2:2 מול סרביה, לאחר מכן ניצחה 2:4 את אוסטריה (ניצחון שבסופו של דבר העלה אותה אל השלב הבא) והערב ההפסד לא עלה ביוקר.

זה ההישג הכי גדול של נבחרת צעירה של ישראל מאז שנבחרת הנערים סיימה במקום השלישי באליפות אירופה ב-1996. ישראל תתמודד לראשונה באליפות העולם עד גיל 20, בגרסה ה-23 של הטורניר, שנערך מאז 2007 בגרסה הנוכחית (מונדיאליטו עד גיל 20).

נבחרת הנוער של ישראל חוגגת עלייה לחצי גמר היורו
הישג נהדר. שחקני הנבחרת | אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

מהלך המשחק

דקה 6: שער! תומר צרפתי בעט כדור שוער לא טוב. זה הגיע אל אלפי דווין, שהכניס לליאם דלאפ, שדהר פנימה ובעט למרכז השער ופנימה, 0:1 לאנגליה

דקה 64: האנגלים בשליטה מוחלטת במשחק, אבל לא מגיעים ליותר מדי מצבים. גם ישראל לא מסכנת בכלל את השער האנגלי ומתקשה להחזיק בכדור.

הרכב ישראל: תומר צרפתי, עילאי תומר, סתיו למקין, שון עדרי, אל ים קנצ'פולסקי, אילי מדמון, דור תורג'מן (אחמד סלמן, 56), אוסקר גלוך (רוי נאווי, 75), אריאל לוגסי (אוראל באיה, 75), רוי רביבו, תאי עבד (עילי פיינגולד, 56).

הרכב אנגליה: טדי שרמן לואו, רוני אדווארדס (קאלום דויל, 46), ג'ארל קוונסה (ברוק נורטון קאפי, 46), אלפי דווין, קרני צ'וקוומקה (ארון ראמזי, 75), דניאל אויגוקה, אלכס סקוט, לוק צ'יימברס, בשיר המפריס, סמואל אילינג ג'וניור, ליאם דלאפ (דניאל ג'ביסון, 75).