היום לפני 35 שנה: הזכייה של נבחרת הנערים בטורניר בינלאומי בהונגריה

רן בן שמעון עם הגביע כשחקן נבחרת הנערים | אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

הנבחרת של טל בנין ורן בן שמעון הגיעה לטורניר באזור שהיה תחת שליטה רוסית, וגברה בפנדלים בגמר על מזרח גרמניה אחרי שזו לא רצתה לשחק נגדה

(גודל טקסט)

היום לפני 35 שנה, נבחרת הנערים של ישראל בה כיכבו ילדי שנתון 1970-71 זכתה בטורניר בינלאומי היסטורי שנערך בהונגריה, באזור טוקאי שהיה תחת כיבוש ושליטה רוסית. בטורניר השתתפו שמונה נבחרות בעיקר ממזרח אירופה והנבחרת ניצחה בגמר את מזרח גרמניה 2:3 בדו קרב פנדלים לאחר שהמשחק הסתיים ב-0:0. מזרח גרמניה לא רצתה לשחק נגד ישראל והועברה לבית השני, אך לבסוף נאלצה לשחק מולה בגמר והקהל ההונגרי תמך בישראל לכל אורך הטורניר.

רואי חדד עם אסי רחמים בטקס המדליות, 1987
חוגגים זכייה. רואי חדד בטקס חלוקת המדליות | יח"צ – חד פעמי, ההתאחדות לכדורגל

ישראל פתחה את הטורניר עם 1:3 על פינלנד, המשיכה עם 1:2 על הונגריה המארחת וסיימה את שלב הבתים עם 1:2 על נבחרת בוואריה ממערב גרמניה. מבין שחקני הנבחרת, השחקנים שהצליחו לרשום את הקריירה המוצלחת ביותר הם טל בנין ורן בן שמעון, כאשר בנין גם הבקיע את אחד הפנדלים בדו קרב בגמר.

שחקני נבחרת הנערים של ישראל, 1987
עם הגביע. נבחרת הנערים | אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל
ללה סטוצ'ינסקי, טל בנין, פרנץ פושקאש, רואי חדד והעיתונאי בן שלום
עם אגדת כדורגל. פרנץ פושקאש עם טל בנין, ישראל ללה סטוצ'ינסקי ורואי חדד | אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

בהרכב נבחרת ישראל בגמר פתחו מאיר טלבי, דורון פוטשניק, רן בן שמעון, רואי חדד, צחי אלטיט, דרור אהרונוב, טל בנין, אבי בן עזרא, איתן מזרחי, גיל סספורטס (מלך השערים בטורניר), ואורן מוחרר, כאשר יואב שלום שותף כמחליף. הנבחרת, אותה אימן אמנון רז וניהל ישראל "ללה" סטוצ'ינסקי, התקבלה בכבוד גדול בשדה התעופה בארץ. ראוי לציין כי הנבחרת הזו הייתה הראשונה שמשתתפת במסגרת אופ"א והייתה לראשונה שמעפילה לאליפות אירופה לנערים ב-1987.