ישראל ניצחה את אלבניה 1:2 והבטיחה כרטיס לפלייאוף העלייה ליורו

שחקני נבחרת ישראל גבי קניקובסקי, תאי בריבו | ברני ארדוב

הישג גדול לנבחרת ישראל אחרי דרמה בבלומפילד. בריבו שבר שוויון בדקה ה-92, אחרי שוייסמן כבש (46) ואוזוני השווה (88). חזן ושחקניו עלו לדרג א' בליגת האומות ולפלייאוף העלייה ליורו 2024, וגם יוגרלו מהדרג השני במוקדמות

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל השלימה הערב (שבת) הישג גדול כשעלתה לדרג א' בליגת האומות אחרי ניצחון בית דרמטי 1:2 על אלבניה בבלומפילד. תאי בריבו כבש בדקה ה-92 את השער היקר, אחרי שלפני כן שון וייסמן קבע 0:1 (46) ומירטו אוזוני השווה (88). מלבד ההעפלה האוטומטית לדרג א', המקום הראשון בבית הציב את ישראל בקבוצת הדירוג השנייה לקראת הגרלת מוקדמות היורו בעוד כשבועיים וחצי והיא הבטיחה כרטיס לפלייאוף העלייה. עומר אצילי נכנס כמחליף וספג שריקות בוז בכל נגיעה בכדור.

ישראל השתלטה על המשחק די מהר וגילתה עדיפות על פני האלבנים, עם לחץ גבוה ואלי דסה ככלי נשק התקפי, אבל במחצית הראשונה כל האיומים שלה היו עקרים. אלבניה מצדה, נראתה לא מאורגנת והסתפקה בשליחת כדורים ארוכים לארמנדו ברויה המסוכן. חלוץ צ'לסי נראה בודד באזור הרחבה של עומרי גלזר, אבל הצליח להחמיץ שני מצבים – אחד מהם באחד על אחד מול השוער אחרי טעות של שון גולדברג.

עם פתיחת המחצית השנייה אלבניה שינתה מערך מ-4-4-2 ל-3-5-2 ולפני שהשחקנים שלה התרגלו, שון וייסמן קבע 0:1 מוצדק לישראל. בשלב הזה האורחת התחילה לצאת קדימה בכוחות מתוגברים וליזום, וישראל הלכה אחורה. עומרי גלזר הציל עם הופעה בטוחה, אבל בדקה ה-88 כבר לא היה יכול למנוע ספיגה. אלבניה קיבלה תיאבון, הימרה על כל הקופה והפקירה את החלק האחורי, וטעות בהגנה שלה אפשר לבריבו לכבוש שער בכורה בנבחרת ישראל – שער שהוא לא ישכח לעולם.

שחקני נבחרת ישראל חוגגים
חגיגות בבלומפילד | ברני ארדוב

הרכב נבחרת ישראל: עומרי גלזר, אלי דסה, מיגל ויטור, שון גולדברג, דורון ליידנר, נטע לביא, עדן קארצב, גבי קניקובסקי, דולב חזיזה, ליאל עבדה, שון וייסמן.

הרכב נבחרת אלבניה: תומאס סטראקושה, איבן באליו, ארדיאן איסמעילי, ארלינד אייטי, אלסעיד הוסאי, קלאוס ג'אסולה, קאזים לאצ'י, כריסטיאן אסלאני, אמיר אברשי, סוקול ציקאלשי, ארמנדו ברויה.