שמרו כוחות לאירופה: בית"ר נכנעה 3:1 לאשדוד

ביתר ב' יורדת מאוכזבת. אף אחד מהמחליפים לא הרשים את בן שמעון
ביתר ב' יורדת מאוכזבת. אף אחד מהמחליפים לא הרשים את בן שמעון | צילום: אודי ציטיאט

העולה החדשה נראיתה טוב. אבוחצירה הבקיע, אבל עזריאל (צמד) ודוד הפכו

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים פתחה את העונה הישראלית שלה ברגל שמאל כשהפסידה 3:1 אצל מ.ס. אשדוד במסגרת המחזור הראשון בגביע הטוטו. רן בן שמעון הציב הרכב שכמעט כולו מחליפים והבשורה שיצאה מהמשחק היא שאף אחד כמעט לא הצליח להרשים את מאמן בית"ר ולהוכיח לו שמקומו בהרכב.

 

בראש ובראשונה ארסניו ואלפורט. החלוץ ההולנדי הצעיר, שהחל כבאנקר בהרכב בתחילת הדרך האירופית של הצהובים שחורים, כלל לא נכלל בסגל במשחק ביום חמישי בחוץ מול ילגבה (1:1) ומול אשדוד הראה ב-90 דקות למה. מינימום מעורבות ומקסימום טעויות. גם מרסל הייסטר, המגן השמאלי הגרמני, אכזב מאוד. בעייתי מבחינה הגנתית? אכן אבל בטח שלא מגן תוקף ברמה נדירה לליגה שלנו. דווקא הנבחן הברזילאי אנדרסון היה החלש פחות אצל הבית"רים, אבל בן שמעון לא באמת צריך מישהו בקישור האחורי והמרכזי, כשיש לו את קלאודמיר ודן איינבינדר וקובי מויאל. בטח לא אחד שייקח משבצת של זר.

 

 

"אנחנו לא אוהבים להפסיד, אבל יש לנו משימה גדולה ביום חמישי והיינו צריכים לשלב בין הדברים", סיכם בן שמעון. "יש לנו עונה ארוכה ונצרף עוד שחקנים לרוטציה כדי לחלק את הכוחות. אני לוקח אחריות על המחליפים והנבחנים, הם עשו את המקסימום. אנחנו עוד נפסיד בגביע הטוטו. קשה לשחק ראשון חמישי, ראשון חמישי. אצילי? אני רוצה מאוד שהוא יישאר, אבל יש דברים שלא בידינו. לעומר אצילי טוב בבית"ר".

 

אשדוד בהחלט הפתיעה לטובה, אבל ספק אם שחקנים כמו גדי קינדה, אור אינברום ומיכאל אוחנה יוכלו ללהטט ולחשוף את הטכניקה שלהם מול קו הגנה אמיתי ולוחץ. אם הם כן יצליחו, אשדוד תוכל להתחרות על מקום בפלייאוף העליון. שני הקרואטים של העולה החדשה, המגן השמאלי קרלו ברוצ'יץ' והבלם נינו גלוביץ' היו סבירים, לא יותר.

 

גם הרכב של מחליפים לא הרתיע את האוהדים של בית"ר (אודי ציטיאט)

 

מהלך המשחק

בדקה ה-16 הדף שוער בית"ר, סתיו שושן, כדור מסוכן מרגלי רועי בקל. בדקה ה-21 עלו הצהובים שחורים ליתרון בניגוד למתרחש על כר הדשא. שמעון אבוחצירה קיבל כדור סמוך לרחבה, חדר אליה ובעט משמאל לפינה הקרובה של השער, 0:1 לבית"ר. דקה אחר כך בריהון שלח כדור עומק מצוין לוואלפורט שהצליח איכשהוא רק לפגוע בג'רפי ולהוציא אותו מחוץ למשחק.

 

אבוחצירה. שער יפה שלא הספיק (אודי ציטיאט)

 

בריהון סימן לבן שמעון שהוא מעוניין בחילוף ויצא בדקה ה-35. אדם ספרשטיין, מגן יהודי-אמריקאי שנבחן גם הוא בקבוצה נכנס במקומו ואבישי כהן הוסט מעמדת המגן לעמדת הכנף. מיד אחר כך התפרק לבן שמעון כל המערך. בדקה ה-36 תעתע אינברום ברחבה והעביר עקב לעבר אוחנה. מורי החלש איחר להגיע והכשיל את חלוץ אשדוד. עזריאל, אקס המנורה, דייק בפנדל וקבע 1:1. כעבור שבע דקות הגיע תורו של אוחנה לתעתע במורי ושות' ברחבה ולהכניס קטנה לעזריאל, הייסטר פספס, והחלוץ דחק פנימה, 1:2 לאשדוד.

 

ניבאלדו תופס גובה, ואלפורט מביט בהשתאות (אודי ציטיאט)

 

בן שמעון הוציא את מורי החלש והכניס במקומו את קלטינס, כשמויאל עבר מהקישור לעמדת הבלם לצדו של כחילה. אנדרסון, הנבחן, פגע בעזריאל וקיבל צהוב. כובש הצמד ירד מדדה לספסל ודין דוד נכנס במקומו. המחצית השנייה לא הזכירה את קודמתה והתנהלה בעצלתיים. אשדוד היתה הראשונה להגיע להזדמנות כשניבאלדו נגח ושושן התעופף והדף לקרן. בדקה ה-70 ספג כחילה צהוב שני ואדום והותיר את בית"ר בעשרה שחקנים. אצילי נכנס ועורר תקווה ביציעים הצהובים למהפך למרות הפיגור המספרי.

 

עזריאל. צמד זה הספק טוב (אודי ציטיאט)

 

אלא שבעשרה שחקנים ובלי בלמים טבעיים היה קשה מאוד לבית"ר לחזור וכך במתפרצת של אשדוד קבע דין דוד את ה-1:3 לאשדוד. 

הרכבים

בית"ר ירושלים: סתיו שושן; אבישי כהן, טל כחילה, דן מורי (דוד קלטינס 46), מרסל הייסטר (עוז ראלי 60); קובי מויאל, אנדרסון דה סילבה, שלומי אביסידריס (לידור כהן 62), יעקב בריהון (אדם ספרסטיין 35), ארסניו ואלפורט, שמעון אבוחצירה.

אשדוד: יואב ג'רפי (רועי משפתי 22); תום בן זקן, נינו גלוביץ', ניבאלדו, קרלו ברוצ'יץ'; גדי קינדה, רועי בקל, אור אינברום; מיכאל אוחנה (בנצי מושל 83) , ניב זריהן, חן עזריאל (דין דוד 58).

 

הפועל חיפה – בני סכנין 2:2

 רמזי ספורי כבש בפנדל לזכות האורחים בדקה השביעית ויובל אבידור הכפיל בדקה ה-18. המארחים הלמו פעמיים בתוך ארבע דקות. תחילה היה זה מקסים פלקושצ'נקו שקבע 2:1 בדקה ה-54, והברזילאי אדילסון השווה ל-2:2 בדקה ה-58.

 

שחקני סכנין חוגגים את היתרון של ספורי (ערן לוף)

הרכבים

הפועל חיפה: פיט פלטהויזן; לירן סרדל, אופק פישלר, ניסו קפילוטו, חיים מגרלשווילי; יוסי דורה, הישאם כיוואן, חנן ממן; אדילסון, מקסים פלקושצ'נקו, שלומי ארבייטמן.

סכנין: מחמוד קנדיל; עלי עותמן, אברהם פאס, ג'ייסון גורסקי, וונדרסון; חאלד חליאלה, סגס תאמבי, ז'אורז'יניו; סראז' נאסר, יובל אבידור, רמזי ספורי.

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי