רמז לבאות? שלושער של וידאר קיארטנסון סידר 0:3 למכבי ת"א על מכבי פתח תקווה‎

מכבי תל אביב
מכבי תל אביב | עדי אבישי

הצהובים מחכים לעטר, אבל בינתיים האיסלנדי להט מול המלאבסים בשיוט קליל והעלה אותם לרבע גמר גביע הטוטו. סושיץ' ערך בכורה אצל קרויף, מיכה פתח לראשונה העונה ובישל. רפואה יצטרך לעשות שיעורי בית

(גודל טקסט)

בעונה הקודמת היוותה מכבי פתח תקווה יריב למכבי תל אביב אך זה נראה כמו זיכרון רחוק. הצהובים בראשות קיארטנסון לא ריחמו על הבחורים של קובי רפואה והביסו אותם 0:3 באצטדיון המושבה, במסגרת הסיבוב הרביעי בבית ב של גביע הטוטו.


החלוץ האיסלנדי רשם שלושער מרשים ('10, '17, '56) במינימום מאמץ, והוכיח שהוא בא מוכן לעונת 2017/2018. שחקני המארחת לא נראו אפילו קרובים לעצור את מספר תשע היעיל, שהעלה במו רגליו את מכבי לרבע גמר גביע הטוטו.




סגנית האלופה הציגה משחק מצוין, מהיר ותכליתי, ונראתה מחוברת יחסית לשלב הזה של העונה. בנוסף, זכו הצופים לחזות בהופעת הבכורה של הרכש הבוסני טינו-סוון סושיץ' שעלה בדקה ה-61 במקומו של דור מיכה. מיכה עצמו פתח לראשונה העונה בהרכב ובישל את השער השלישי של הצהובים.


דור מיכה. חוזר לכושר
דור מיכה. חוזר לכושר


מכבי פתח תקווה סבלה גם מפציעה של הקפטן נאור פסר, שהוחלף בדקה ה-33 על ידי עידן אדהנני הצעיר. הקבוצה שסיימה רביעית בעונה החולפת תצטרך לעבוד קשה כדי לשחזר את ההישג.


הרכבים
מכבי פתח תקווה: צחי גיגי, נאור פסר (עידן אדנהנני '33), עומר דנינו, תומאש סיבוק, ז'והאן מרסיאל, רואמריו פירס, יובל שבתאי, רישאר סומא, מנור סולומון (גל לוי '87), תאי בריבו (לידור כהן '60), יובל אבידור (דוס סנטוס '61).


מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', יובל שפונגין, איגור פיליפנקה, שרן ייני (שון גולדברג '73), אופיר דוידזאדה, אייל גולסה (דור פרץ '46), אבי ריקן, כריסטיאן באטוקיו, דור מיכה (טינו-סוון סושיץ' '61), עומר אצילי (שגיב יחזקאל '74), וידאר קיארטנסון (ארון שוינפלד '61).


מהלך המשחק
דקה 10: 0:1 למכבי ת"א. 
שפונגין העלה כדור מאגף ימין שמצא את אצילי בתוך הרחבה. האחרון הסתבך, והכדור ניתז מפסר לקיארטנסון ששלח בקלילות לרשת את הראשון הרשמי שלו בישראל העונה.


דקה 11: המארחת עוד לא הספיקה להתרגל לפיגור, וכבר ריקן השתלט על כדור והפציץ מחוץ לרחבה כדור ששרק קרוב למסגרת.


דקה 13: פריצה מסחררת של אבידור הובילה למצב של אחד על האחד בין החלוץ לראיקוביץ', אך אבידור בעט כדור שהלך ליציע.


גולסה מול שבתאי
גולסה מול שבתאי (עדי אבישי)


דקה 17: 0:2! תרגיל מתוחכם בבעיטה חופשית הוביל לשני של האיסלנדי. קיארטנסון העמיד פנים כהולך לבעוט ורץ לכיוון השוער, שהדף רע את הכדורשל אצילי  היישר לרגליו של החלוץ.


דקה 30:
שתי הקבוצות יצאו להפסקת שתיה.


דקה 33:
נאור פסר נפצע והוחלף על ידי עידן אדהנני הצעיר. סרט הקפטן עבר לצחי גיגי.


דקה 44: באטוקיו קיבל כדור על הקו וניסה להרים. הכדור פגע באחד בשחקן פתח תקווה והלך לכיוון השער. גיגי הדף לקרן.


סושיץ'. בכורה במדים הצהובים
סושיץ'. בכורה במדים הצהובים (עדי אבישי)


דקה 56: 0:3! זה כבר לא כוחות. מהלך קבוצתי נפלא של הצהובים החל אצל שפונגין, שהעביר לאצילי וזה המשיך בנגיעה למיכה. האחרון לא התמהמה ושלח לקיארטנסון שבנגיעה השלים שלושער קליל.


דקה 66: הזדמנות נדירה למארחת. כדור גובה פתח תקוואי מצא את יובל שבתאי ששלח לידיים של ראיקוביץ'.


דקה 89: אחרי דקות ארוכות ללא התקפות מסוכנות, נסיון מעניין של סושיץ' מחוץ לרחבה חלף גבוה מעל המשקוף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי