נוסף על כל הצרות: בית"ר ירושלים תועמד לדין על קריאות ונהמות גזעניות

אלי אוחנה
אלי אוחנה | דני מרון

בית הדין של ההתאחדות החליט לבחון את האירועים בהפסד אתמול למכבי תל אביב ואולי אף להעניש את הקבוצה על התנהגות אוהדיה כלפי אלי דסה. במקביל, בבירה מיואשים מהבעלים: "טביב מחזיק את בית"ר בשבי"

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים, שנמצאת במשבר כלכלי גדול ותחת אי וודאות בנוגע לעתיד המועדון, רשמה אמש (ראשון) רגעי שפל חדשים כאשר התייצבה למשחק גביע הטוטו נגד מכבי תל אביב ללא שחקני רכש, ללא המאמן גיא לוזון ואנשי צוותו ועם סגל שהכיל בעיקר שחקני נוער אלמוניים וכל זאת בשל העובדה שתקציב המועדון טרם אושר בבקרת התקציבים. ההפסד 1:0 וההדחה מגביע הטוטו היו הדבר האחרון שהטריד בסיום את אנשי המועדון.

מאמן קבוצת הנוער סמי מלכה היה זה שחילק הוראות מהקווים, כשלוזון עצמו יושב יחד עם עוזרו דויד מרטן מעל הספסל. בנוסף להפסד עצמו, שוב הוכיחו אוהדי הקבוצה שהם לא יירגעו ולא ישתקו עד שהבעלים אלי טביב יעזוב את המועדון. מתחילת הערב ועד סיומו, לא חדלו אלף האוהדים שהגיעו לקלל את טביב, לשיר שירי נאצה כלפיו ואף הוסיפו שירים גזעניים ונהמות מכוערות כלפי מגן מכבי ת"א אלי דסה. מאוחר יותר היום הודיע דובר ההתאחדות כי בכוונת בית הדין להעמיד את הקבוצה לדין משמעתי בגין קריאות גזעניות. הדיון ייערך ביום רביעי הקרוב, ובית"ר צפויה לספוג עונש כספי, מה שרק יגדיל את הבעיות של אוחנה ואנשיו.

בשל ההדחה מגביע הטוטו, המשחק הרשמי הבא יהיה בעצם רק במחזור פתיחת ליגת העל, נגד מכבי פתח תקוה, ב-25 באוגוסט וזה למעשה מקנה לאנשי המועדון עוד קצת זמן להתארגן מחדש.

אוהדי בית
אוהדי בית"ר. פוגעים במועדון בכוונה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (דני מרון)

טביב עצמו ממשיך בסירובו להעביר כסף ולהשקיע במועדון, וללא הזרמה מיידית של כשישה עד שבעה מיליון ש"ח בית"ר לא תוכל לפתוח את העונה. מחזיק זכויות הניהול אלי אוחנה ממשיך להיות בנתק מוחלט עם טביב והשניים לא מדברים כלל. הקשר נעשה דרך החשב חיים נבון, ולכולם ברור שהמועדון לא יכול להמשיך ולהתנהל בצורה כזו. ההערכות בבית וגן מדברות על כך שבימים הקרובים לא צפוי לקרות שום דבר ודברים יזוזו רק לקראת פקיעת המועד להגשת התקציב לבקרת התקציבים, כאשר אז עשוי טביב להתעורר ולהבין שללא הזרמה מיידית של כסף הוא עשוי לאבד את הקבוצה שיכולה לרדת ליגה או גרוע מכך, לעבור לידיים של מפרק.

בעניינו של הקשר עידן ורד אין כרגע כל חדש. ורד, שנעדר מהמשחק אתמול בשל פציעה, כבר הביע את רצונו לעזוב אך אלי אוחנה שב וטען אמש בשיחות סגורות שלא התקבלה כל הצעה רשמית עבור הקשר. אלי טביב העביר מסר דרך החשב חיים נבון שהוא היה מעוניין במכירת ורד, אבל בבית"ר אומרים מנגד שגם מכירה של הקשר לא תספיק כדי להעמיד תקציב ולכן מכירה כזו תהיה המוצא האחרון ואם תתבצע, זה יהיה רק במצב שלא תהיה שום ברירה חלופית אחרת.

אוחנה. הקבוצה עלולה לעבור לידיים של מפרק (דני מרון)
אוחנה. הקבוצה עלולה לעבור לידיים של מפרק (דני מרון)

"זו בושה גדולה שמועדון כמו בית"ר ירושלים לא מצליח להעביר בבקרה חוזים של שלושה-ארבעה שחקני רכש ומגיע למשחק רשמי ללא המאמן על הקווים", אמר גורם במועדון. "אפשר להרגיש את אווירת הנכאים ששוררת כאן. כולם בדיכאון ולא יודעים מה יהיה בהמשך. נכון לעכשיו המועדון פשוט משותק ולא קורה בו כלום. גם לא יקרה כלום עד שנמצא, אם בכלל, פתרון כלכלי להזרמת כסף למועדון. זה פשוט הזוי שבגלל אדם אחד, יסבלו מאות אלפי אוהדים. טביב פשוט מחזיק את המועדון בשבי ולא משחרר. אף אחד לא יודע מה הוא רוצה ומה הוא יעשה בעתיד. כולם יודעים שהאיש לא צפוי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי