איביץ' יערוך רוטציה בדרבי: "הסגל הרחב שלנו מאפשר זאת"

דן גלזר, ארון שוינפלד
דן גלזר, ארון שוינפלד | אודי ציטיאט

מכבי תל אביב תפתח שבוע עמוס שיכלול מפגש מול הפועל ת"א, משחק בנורבגיה במסגרת הליגה האירופית וקרב מול מכבי חיפה בפתיחת הליגה. שכטר זכה למחמאות על הופעתו מול פיוניק: "בקרוב יהפוך לחלק מרכזי"

(גודל טקסט)
שער הניצחון ביום חמישי של אלירן עטר נגד פיוניק (1:2) וההעפלה לשלב הפליאוף בליגה האירופית שחרר את מכבי תל אביב להכנה שקטה ומקצועית למשחק מחר (ראשון, 21:00) בנתניה כמארחת הדרבי נגד הפועל תל אביב בשלב חצי גמר גביע הטוטו. שחקנים וגם עובדים במועדון סיפרו כי הדרבי הגדול חסר להם בעונה שעברה והמפגש הראשון בין הצהובים לאדומים יהיה מרענן לא רק עבור אוהדי שתי הקבוצות. מעל 200 אוהדים הגיעו לאימון הפתיחה, נכנסו לכר הדשא ועודדו את השחקנים.


למעלה מעשרת אלפים אוהדים בצהוב יהיו הרוב ביציעים מול 1300 אוהדי הפועל תל אביב, שזכו להקצאה מינימלית בתור האורחים. מכבי תל אביב תעשה הפרדה בעומס המשחקים ותאפשר לשחקנים מהסגל הרחב לחלק את הדקות ועל כך אמר גורם בקבוצה: "שיחקנו ביום חמישי נגד פיוניק, ביום ראשון נפגוש את הפועל תל אביב ולאחר מכן טיסה לנורבגיה וביום חמישי משחק נגד סארפסבורג בפליאוף האירופי ומיד לאחר מכן נפתחת הליגה. זה מצריך חלוקת כוחות והסגל רחב ומאפשר זאת".


מסתמן כי שרן ייני, אבי ריקן, איל גולסה וארון שוינפלד שלא שיחקו כלל נגד פיוניק אמורים להיות בהרכב מחר ואליהם יצטרפו החלוץ איתי שכטר שהביא את השינוי כשנכנס כמחליף נגד הארמנים בפתיחת המחצית השנייה וכמוהו דן גלזר שנכנס לדקות הסיום. במועדון החמיאו לשכטר ומקורב לקבוצה סיפר: "עד עכשיו הוא אולי נע בין הספסל ליציע, אבל בקרוב הוא יהפוך לחלק מרכזי ללא כל קשר למכירה אפשרית של קיארטנסון".



ייני (משמאל) על הספסל בארמניה. צפוי לזכות למקום ב-11 (אודי ציטיאט)


המאמן ולאדן איביץ' עשוי לאפשר לדור פרץ ולאלירן עטר המשך התאוששות מהפציעה בכתף ובברך, גם מיכה זקוק להתרעננות ובוודאי אלי דסה כך שמאור קנדיל עשוי לערוך הופעת בכורה. הקשר אבי ריקן התאושש מהמחלה ועל פי המאמן איביץ' אפשר שגם צ'יקו אופואדו הניגרי שכשיר בשמונים אחוז יבחר להיות בסגל למשחק מחר, בו יש אפשרות לבצע חמישה חילופים. וידאר קיארטנסון נמצא עדיין במעקב של מספר מועדונים באירופה וגם בשל העובדה שהוחלף במחצית בחמישי האחרון הוא עשוי לזכות לדקות משמעותיות.


הנושא המרכזי שהמאמן ולאדן איביץ' ועוזריו מודעים לו הוא המשחק האיטי במעבר מההגנה להתקפה, נושא מקצועי שבמועדון מבינים כי רק החתמת שני שחקנים חדשים זרים בעמדות הבלם והקשר היצירתי יובילו לשדרוגו כדי שיהיה אפשר להתמודד ביחסי כוחות שווים מול קבוצות איכות טובות יותר מאשר רדניצ'קי ניש ופיוניק ירבאן, כשגם סארפסבורג הנורבגית היא מסוג המועדונים שמכבי אמורה להדיח בדרך להופעה נוספת בשלב הבתים האירופי, רביעית ברציפות. 


 

דן גלזר אמר לקראת המשחק: "יש דרבי אחרי שנה וזה חשוב לנו ולקהל. מרגישים את האווירה באימונים ורוצים להרגיש את עוצמה של האוהדים. שיחקתי בדרבים בקריית שלום, וולפסבון וברמלה – הגיע הזמן שאשחק בו גם פנ בנתניה. גביע הטוטו זה תואר חשוב לנו. אנחנו רוצים לנצח ולעלות לגמר".


הרכב משוער: פרדראג ראיקוביץ', מאור קנדיל, שחר פיבן, איתן טיבי, אנריק סבוריט, דן גלזר, אבי ריקן, אייל גולסה, מתן חוזז, איתי שכטר, ארון שוינפלד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי