איביץ': "אנחנו מייצגים את הכדורגל הישראלי באירופה, מוזר שהמשחק לא הוזז"

ולדימיר איביץ', שרן ייני, דן מורי, יוסי אבוקסיס
ולדימיר איביץ', שרן ייני, דן מורי, יוסי אבוקסיס | אריאל שלום

מאמן מכבי תל אביב תקף במסיבת העיתונאים לקראת "אלוף האלופים" נגד בני יהודה: "צריך יותר משלושה ימים להתכונן". ייני: "לכל אחד יש אינטרס שונה". אבוקסיס: "מצב הזוי שאנחנו משחקים לפני תחילת מחנה האימונים"

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

עונת 2019/20 תיפתח בארץ באופן רשמי כבר בשבת הקרובה (20:25, שידור ישיר בספורט1), עם משחק "אלוף האלופים" שיפגיש בין האלופה מכבי תל אביב למחזיקת הגביע בני יהודה. המפגש מתפקד גם כרבע גמר גביע הטוטו, כשהמנצחת תפגוש את המנצחת בין מכבי חיפה להפועל באר שבע ב"משחק האירופאיות". לקראת המשחק ערכו היום (חמישי) הקבוצות מסיבת עיתונאים רשמית בהשתתפות המאמנים והקפטנים.

מאמן מכבי תל אביב ולדימיר איביץ' היה הראשון לדבר: "אנחנו פותחים את העונה עם המשחק הזה נגד בני יהודה", אמר הסרבי, "עשינו את ההכנות שלנו ויש לנו עוד יומיים כדי להתכונן למשחק הזה ולנסות לנצח את המשחק, כי אנחנו רוצים את הגביע הזה".

עיתוי המשחק הלא נוח, שלושה ימים לפני קלוז': "ביקשנו לפני חודש להזיז את המשחק, אמרנו שאנחנו צריכים יותר משלושה ימים. אנחנו הקבוצה שמייצגת את הכדורגל הישראלי באירופה, זה נורמלי לחלוטין לבקש להזיז את המשחק, אבל ההתאחדות סירבה. זה מוזר אבל בסדר גמור".

גביע אלוף האלופים.
גביע אלוף האלופים. "רוצים את התואר הזה" (אריאל שלום)

המשחק הקודם נגד בני יהודה הסתיים בהפסד: "אני לא מסתכל על משחקים בדרך כזו. הם ניצחו אותנו במפגש הקודם ומגיע להם כל הכבוד, אבל זה קורה לפעמים. ניצחנו אותם כמה פעמים אחרות, זה משחק חדש. אנחנו רוצים לנצח בשביל לנצח, אני חושב שנהיה הקבוצה הטובה יותר וננצח".

האם ייתן לשחקנים לנוח לקראת קלוז': "אני אשחק עם ה11 הטובים ביותר שיש לי, כי כמובן שאני רוצה לנצח במשחק הזה".

הרכש החדש: "חתמנו עם אנדראס יאניוטיס לפני שלושה חודשים. הבאנו את השוער הכי טוב ביוון, אין מה להוסיף על היכולת שלו. הוא לא שיחק בחצי השנה האחרונה מסיבות שונות, אבל הוא מצוין ומתאים לנו. ניק בלקמן החליט לעזוב לספרד למרות שרציתי שיישאר אחרי שהוא שיחק כאן לפני שנתיים, הוא שחקן מצוין וסקורר טוב, הוא יעזור לנו מאוד. אני מאמין שהוא יהיה כשיר לשחק כבר בשבת".

איביץ'.
איביץ'. "לא מחפשים יותר חלוץ, מצאנו את בלקמן" (אריאל שלום)

"אנחנו צריכים לרכוש שחקנים לכל העונה, לא רק לחלק הראשון שלה. מה שקרה בעונה שעברה קרה, מכבי של השנה היא לא מכבי של העונה. אני אחראי לזה. אני החלטתי להישאר, אנחנו צריכים לשכוח את העבר. השחקנים שלי יודעים לעשות את ההפרדה".

החיפוש אחר חלוץ: "אנחנו לא מחפשים יותר חלוץ, יש לנו את ניק בלקמן. מצאנו אותו. סבוריט פצוע אבל הוא אצל אחד הרופאים הטובים בספרד, אני מקווה שהוא יחזור ולעבוד איתנו בימים הקרובים. אני הייתי הראשון לשמור על השחקנים שלי בקבוצה, ועשיתי את מירב המאמצים, אבל חיכינו הרבה. מי שרוצה להישאר יישאר, מי שלא רוצה, אני לא יכול לעשות מעבר לזה. אנחנו צריכים להשאיר את זה ככה ולהילחם במקומות שאנחנו יכולים לנצח, נעשה את המיטב שלנו. אני בטוח שניצור משהו מהקבוצה שיש לנו".

הצעירים שמיועדים להשאלה: "כל השחקנים הצעירים עבדו איתנו הקיץ וכולם הראו לי שמגיעה להם הזדמנות להישאר. כולם עובדים קשה, הם נלחמים על המקום שלהם בקבוצה. בשבועיים הקרובים נחליט מי נשאר ומי עוזב. אנחנו לא רוצים להגיד להם שלושה ימים לפני סגירת החלון שהם צריכים לעזוב. הם צריכים להיות מוכנים ואנחנו נגיד להם שלושה שבועות לפני סיום התקופה. יהיה להם זמן למצוא מועדון חדש".

איביץ' וייני.
איביץ' וייני. "הצוות ודאג לנו מבחינה גופנית" (אריאל שלום)

הקפטן שרן ייני אמר: "למדתי מהניסיון שלי שמחנות אימונים לא אומרים יותר מדי מבחינת היכולת. היו מחנות שניצחנו והעונות היו פחות טובות ולהפך, ככה שזה לא אומר יותר מדי. אנחנו עובדים על הכושר, וזה הזמן של המאמנים להעביר לנו את כל המשימות וטקטיקה ואיך הם רוצים שניראה. עכשיו מגיעים המשחקים החשובים שכל תוצאה היא חשובה, נצטרך להיראות 'פרשים' לתחילת העונה, הצוות שלנו דואג לנו מבחינה גופנית, שנגיע בכושר טוב ואני בטוח שיהיה בסדר גמור".

תזמון המשחק: "לגיטימי שקבוצה תרצה הרבה זמן להתכונן, בטח קבוצה שמייצגת את ישראל בליגת האלופות. לכל אחד יש את האינטרס שלו, אני לא יודע מי מקבל את ההחלטה, כמובן שתמיד נרצה יותר ימים להתכונן למשחק".

את מי היו מעדיפים כיריבה, אסטנה או קלוז': "כל קבוצה יש לה את היתרונות והחסרונות שלה, לשחקנים אחרים היו העדפות אבל לי לא כי אני יודע שזה לא משנה בסופו של דבר. נגד אסטנה שיחקנו, היה לנו שם קשה, אבל אנחנו צריכים להתרכז ביריבה שתהיה לנו ובמשחק שיהיה".

המאמנים והקפטנים עם הגביע.
המאמנים והקפטנים עם הגביע. "יש לנו מוטיביציה ואני מניח שהיא הדדית" (אריאל שלום)

העזיבה של דסה וטיבי: "בקבוצת כדורגל יש תחלופות, תמיד יש את השחקן שיילך וכולם אומרים שהוא יחסר לקבוצה, אבל אנחנו מועדון חזק. הייתי רוצה את כל החברים שלי בקבוצה וכל אחד מקבל את ההחלטות שלו, ואני לא יכול לצפות אם זה יעשה אותנו טובים יותר או פחות. נעשה את המיטב. גם דסה וגם טיבי חשובים מאוד לקבוצה, אבל שניהם לא יהיו פה".

היריבה: "אנחנו נותנים הרבה כבוד לבני יהודה, יש לנו הרבה מוטיביציה ואני מניח שהיא הדדית, כל אחד רוצה להוכיח שהוא טוב יותר".

מאמן בני יהודה יוסי אבוקסיס סיפר: "אנחנו בהתחלת בניית הסגל, כמעט ולא צירפנו שחקנים אלא להפך, עזבו אותנו הרבה שחקנים משמעותיים. זה מה שקורה כל שנה, ואנחנו צריכים לבנות את הקבוצה מחדש. כמה שלמכבי המשחק תקוע בזמן לא טוב, לנו עוד יותר, כי מעולם לא שיחקה קבוצה את אלוף האלופים לפני מחנה האימונים. תבינו באיזה מצב אנחנו".

אבוקסיס.
אבוקסיס ומורי. "כמה שלמכבי המשחק תקוע, לנו עוד יותר" (אריאל שלום)

"עד תחילת הליגה נצרף לפחות ארבע או חמישה שחקנים, מבחינתנו המשחק הזה הוא עוד משחק הכנה לפני מחנה האימונים. אבל נעשה את המקסימום כמו בכל משחק כדי לנצח".

הציפיות ממנו ששוב יוציא משהו מהקבוצה: "הכי גרוע לחשוב שבכל שנה נצליח לייצר שחקנים. מצד אחד אנחנו רואים בזה משהו טוב, כי אם היינו יורדים ליגה אף אחד לא היה רוצה את השחקנים שלנו. אם קבוצה גדולה רוצה שחקן שלנו אנחנו לא יכולים לעמוד בסכומים שמציעים לו, כל שנה זה אתגר חדש, נכון שזה קשה מאוד ולא בכל שנה נצליח, אבל זה מה שיש לנו וננסה להביא שחקנים רעבים. יהיה קשה אבל כל עונה זה אתגר חדש".

השחקנים שעוזבים: "בני יהודה לא יכולה להתמודד עם שחקנים שבעוד שנה מסיימים חוזה ובינואר יהיו חופשיים, ופתאום קבוצה תציע עליהם פי חמש ופי שש שזה לא הגיוני. היום הכדורגל עובד ככה, ואם השחקנים שלנו עשו התקדמות זה מה שקורה. הלוואי שהיינו יכולים לשמור על כל הסגל, אבל אני יודע שזה לא המצב ואני לא יכול לעשות את זה".

אבוקסיס.
אבוקסיס. "למכבי ת"א יש סגל מוכשר, הייתי שמח לצרף אלינו כמה" (אראיל שלום)

יביאו מושאלים ממכבי ת"א: "לפני שנתיים היו לנו המון מושאלים שבסיום העונה עשו התקדמות, והיום הם שחקני הרכב במכבי ת"א. אנחנו נהנינו נקודתית. בשנה שעברה היה לנו רק שחקן מושאל אחד. אנחנו משתדלים שיהיו כמה שפחות מושאלים, אבל אם לא תהיה לנו ברירה כן ננסה להביא. למכבי תל אביב יש סגל מוכשר שהייתי רוצה לצרף אלינו כמה מתוכו, נראה מה יהיה".

היריבות נגד הצהובים שהפכה לפעמים ללוהטת: "מערכת היחסים בין בני יהודה למכבי תל אביב טובה, המלחמות והפייטים זה בלהט המשחק ובאמוציות של הכדורגל, יש משהו שגורם לאנשים להשתגע. אבל יש בינינו תחרות ספורטיבית בריאה".

מצב הקבוצה: "אנחנו לפני מחנה אימונים, זה שלב של משחקי אימון בארץ ורק אחרי המחנה נתחיל לגבש הרכב ושחקנים. זה מדאיג אותי שלא משחקים טוב, לא משנה באיזה הרכב, בכל משחקי האימון היינו עם נבחנים, אז כרגע זו לא קבוצה אמיתית".

מסיבת העיתונאים.
מסיבת העיתונאים. "מערכת היחסים בין הקבוצות היא תחרות ספורטיבית בריאה" (אריאל שלום)

דן מורי חתם את מסיבת העיתונאים: "מכבי ת"א פייבוריטית, אבל בשבילנו זה משחק הכנה ונגיע הכי טוב שאנחנו יכולים בקונסטלציה הנוכחית. בשביל חלק מהשחקנים זה לחוות את ליגת העל בפעם הראשונה. אנחנו נילחם על התואר ונעשה את הכי טוב שאפשר גם בפרק הזמן שהמשחק הזה נמצא. נקשיב להוראות של יוסי ונקווה לטוב".

הסגל: "יש לנו שני בלמים צעירים אבל מוכחים, מבחינת הקטע הזה אנחנו פחות דואגים. מרגיש שיש לי טיפה יותר אחריות, אנחנו לא בסגל בנוי עד הסוף ונעשה את הכי טוב שאפשר. שוב, נקווה לטוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי