צפו בתקציר: מכבי ת"א זכתה ב"אלוף האלופים" לאחר 0:1 על בני יהודה

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

הקבוצה של איביץ' לא נראתה טוב, אבל עונת 2019/20 בארץ יצאה לדרך כפי שהקודמת הסתיימה: עם חגיגות בצהוב. חוזז בישל לשוינפלד את שער הניצחון בדקה ה-28, ייני נפצע במחצית הראשונה והוחלף באמאדור

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

תואר אחד לעונת 2019/20 כבר יש לה: מכבי תל אביב ניצחה הערב (שבת) את בני יהודה במשחק "אלוף האלופים" ולא רק שהוסיפה עוד גביע לארון החדש שקנתה ממש לפני פחות מחודשיים, היא גם העפילה לחצי גמר גביע הטוטו. הצהובים, שזה עבורם המשחק הרשמי הראשון לעונה, הזכירו רק במעט את הקבוצה שזכתה באליפות בסוף העונה הקודמת ואיביץ' ייאלץ למצוא פיתרון לפני שיפגשו את קלוז' במוקדמות ליגת האלופות ביום רביעי (21:00, שידור ישיר בספורט1).

למרות היכולת הבינונית, מכבי תל אביב נהתנה מחוסר ריכוז וחוסר דיוק של חלוצי בני יהודה, שבעצמה בכלל עוד לא ערכה מחנה אימונים ורק ביום שני הקרוב תגלה נגד מי תפתח את העונה האירופית. זנטי, ג'אן וסורו ניסו, אבל גם גם בפעמים שהצליחו להגיע למצב בעיטה זה נגמר בהחמצה או בידיים של אנדראס יאניוטיס. השוער היווני, שערך בכורה רשמית במדים הצהובים, היה יותר מכולם זה שהוכיח שמקומו בסגל של איביץ', ושהוא תחליף ראוי לפרדראג ראיקוביץ'. לעומתו, הקישור שכלל את דן גלזר, רוסלן ברסקי ועוד היה אנמי למדי ובקושי סיפק כדורים להתקפה.

בשורה התחתונה מכבי אמנם ניצחה, משער בדקה ה-28 של ארון שוינפלד שקיבל במפתיע את המקום בהרכב על חשבונו של איתי שכטר, אבל כאמור – לאיביץ' יש סיבה לדאגה. וזה לא רק הפציעה של ייני, שהוחלף על ידי אמאדור בדקה ה-23. מכבי ת"א זכתה בתואר, וזה מה שחשוב למאמן, אבל לא בטוח שלאורך זמן זה יספיק.

יאניוטיס. בכורה רשמית במדים הצהובים (דני מרון)
יאניוטיס. בכורה רשמית במדים הצהובים (דני מרון)


הרכבים

מכבי תל אביב: אנדראס יאניוטיס, מאור קנדיל, שרן ייני (ז'איר אמאדור 23), שחר פיבן, מתן בלטקסה (אופיר דוידזאדה), רוסלן ברסקי, דן גלזר, מתן חוזז (אלירן עטר 60), דור מיכה (אבי ריקן 77), יונתן כהן, ארון שוינפלד (איתי שכטר 68).

בני יהודה: אמיליוס זובאס, אבישי כהן (אריאל לזמי 71), פז בן ארי, דן מורי, דניאל פלשר, אמיר רוסתום, איסמעילה סורו, איתן וולבלום (סגס תאמבי 68), שי מזור, עמית זנטי, דור ג'אן (רועי בן שמעון 80).

מהלך המשחק
אף אחת מהקבוצות לא ניסתה לקחת יוזמה בדקות הראשונות, והכדור נשאר סביב קו האמצע – בעיקר ברגליים של שחקני מכבי תל אביב. רק בדקה ה-14 הצליחה בני יהודה לחטוף ולהתקדם לכיוון השער של יאניוטיס, אבל עמית זנטי בחר לזרוק את עצמו בניסיון לזכות בבעיטה חופשית והפך למוצהב הראשון של עונת 2019/20. ההזדמנות העירה מעט את הזהובים, שהחלו לתקוף והגיעו לעוד שתי הזדמנויות ב-10 הדקות הבאות. בין לבין, שרן ייני נפצע בצורה מדאיגה ואיביץ' נאלץ להחליפו בז'איר אמאדור.

שרן ייני. במכבי ת
שרן ייני. במכבי ת"א מקווים שזו לא פציעה חמורה (דני מרון)

אולי החילוף עשה משהו טוב למכבי ת"א, שהחלה סוף סוף לתקוף. בדקה ה-28 מתן חוזז מצא את עצמו ליד כדור הקרן והרים כדור לתוך הרחבה, ההגנה של בני יהודה חלמה וארון שוינפלד הגיע אליו ראשון כדי לקבוע 0:1 צהוב. השער נתן מעט אופטימיות לאיביץ', שנראה שנרגע על הקווים, והוריד את מכבי תל אביב למחצית ביתרון.

המחצית השנייה נפתחה עם לחץ של בני יהודה, אבל זנטי החמיץ ממצב בטוח ובאופן כללי הזהובים נראו חסרי ריכוז. מכבי התרכזה בעיקר בלשמור על היתרון שלה, והחילופים של איביץ' עשו את העבודה שלהם. כשהשריקה נשמעה, אחרי חמש דקות של תוספת זמן, בהן הצהובים היו קרובים ליתרון כפול יותר מאשר בני יהודה היתה קרובה לשוויון, נשמעה השריקה והתואר הלך למכבי תל אביב, שתקווה להוסיף עוד כמה כאלה עד קיץ 2020.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי