צפו בתקציר: בית"ר ירושלים זכתה בגביע הטוטו עם 0:2 על מכבי ת"א

בית"ר ירושלים מניפה את גביע הטוטו
בית"ר ירושלים מניפה את גביע הטוטו | דני מרון

במשחק לא גדול באצטדיון נתניה, אנתוני וארן (87) ואורי מגבו (92) עלו כמחליפים וכבשו כמעט מיד, ונתנו לקבוצה מהבירה תואר ראשון מאז עונת 2009/10. טננבאום ספג לראשונה העונה, הצהובים איבדו תואר ראשון העונה

(גודל טקסט)
מאז עונת 2009/10 לא זכתה בית"ר ירושלים בטדי. חצי עונה קודם לכן היא זכתה בגביע שני ברציפות, ואז חתמה את מה שידוע כ"עידן גאידמק" עם גביע הטוטו, אבל משם היא הפכה לקבוצת מרכז טבלה ומטה. עד עכשיו. בית"ר זכתה היום (שלישי) בגביע הטוטו לאחר 0:2 על מכבי תל אביב, והאוהדים שציפו לשינוי מאז בואו של חוגג יכולים להתחיל לשמוח.


על פי הגמר עצמו, אליו הגיעה בית"ר דרך קמפיין מרשים בגביע הטוטו, בהחלט הגיע לה לזכות. אחרי מחצית ראשונה משמימה של שתי הקבוצות, בה נבעטו אולי שלושה כדורים לכיוון שני השערים ביחד, השחקנים של רוני לוי ויוסי בניון עלו למחצית השנייה כשהם נחושים להראות למה הם מסוגלים. הם שלטו במרכז המגרש ולא נתנו לאילון אלמוג ואיתי שכטר להגיע למצב בעיטה, אבל עדיין לא יצרו בעצמם מספיק הזדמנויות לכיבוש.


רוני לוי הבין שהגיע הזמן לחילופים, ושלח פנימה את ליווי גרסיה, אורי מגבו, שי קונסטנטין, שלום אדרי ואנתוני וארן. החילופים האלה, בסופו של דבר, הם מה שהביא לו את הניצחון: אדרי ביצע פעולה נהדרת בדקה ה-87, והכדור שלו שנהדף הגיע אל וארן שבנגיעה הראשונה שלו בכדור כבש את ה-0:1.


שחקני בית
שחקני בית"ר ירושלים חוגגים. לא ויתרו לרגע (דני מרון)


מכבי תל אביב נכנסה להלם, ובית"ר ניצלה זאת שוב. אורי מגבו, עוד מחליף, גבר על ההגנה ודחק מקרוב את ה-0:2, קובע סופית את הניצחון ואת התואר של בית"ר. עד שריקת הסיום האנשים בצהוב-שחור בקושי הצליחו להחזיק את עצמם, אבל כשהיא נשמעה ניתן האות לחגיגות.


בשבת נקבל קרב חוזר של שתי הקבוצות, באצטדיון טדי במסגרת הליגה, ואולי במשחק הזה לא יוענק אף גביע למנצחת אבל המשמעות שלו תהיה קריטית בהרבה: בית"ר תגיע מאמינה בעצמה ועם הרבה כוחות מהניצחון, וכשהיא זקוקה לניצחון בכורה בליגה, ואילו מכבי תל אביב תגיע חוששת לאבד את המקום הראשון יחד עם תואר מחזיקת גביע הטוטו עליו שמרה בשנתיים האחרונות. יהיה מעניין.


הרכבים

בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, אנטואן קונטה, דיוגו ורדסקה, אור זהבי, מקס גרצ'קין, תמיר עדי (אורי מגבו 88), עלי מוחמד (שי קונסטנטין 95), דן איינבינדר, לירן רוטמן (ליווי גארסיה 64), פרדי פלומיין (אנתוני וארן 84), שלומי אזולאי (שלום אדרי 77).

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, שחר פיבן, ז'איר אמאדור, איתן טיבי, אופיר דוידזאדה (אנריק סבוריט 87), אבי ריקן (דור מיכה 58), רוסלן ברסקי (דן גלזר 77), דור פרץ, יונתן כהן, אילון אלמוג (אלירן עטר 80), איתי שכטר (צ'יקו אופואדו 68).


מהלך המשחק
בית"ר פתחה טוב יותר ושלטה בדקות הראשונות, אבל לא הגיעה למצב בעיטה לשער. מכבי ת"א, לעומת זאת, היתה הראשונה לסכן את השער עם בעיטה חופשית ממרחק 30 מ' – שניצן קלט בלי בעיה. ההזדמנות הראשונה של בית"ר הגיעה רק בדקה ה-30, כשפלומיין עשה פעולה נהדרת והגיע לאחד על אחד מול טננבאום, אבל בעט חלש לידיים של השוער. המשחק לא התעלה לרמה גבוהה, והתרכז בעיקר סביב קו האמצע. שלומי אזולאי היה קרוב לכבוש אבל הכדור שלו נהדף, ופלומיין שהגיע אל הריבאונד היה בנבדל. בצד השני, דור פרץ ניסה ליזום כמה התקפות שלא עברו את ההגנה הירושלמית.


גרצ'קין מול כהן. מחצית ראשונה בינונית (דני מרון)
גרצ'קין מול כהן. מחצית ראשונה בינונית (דני מרון)


המצב לא השתפר עם פתיחת המחצית השנייה. פלומיין שוב קיבל כדורים טובים מהקשרים של בית"ר, אבל או שלא הצליח להכניס אותם לאזולאי או שניסה לבעוט והחמיץ בקילומטרים. בית"ר ניצלה את האנמיות של מכבי ת"א ובדקה ה-68 הגיעה לשתי הזדמנויות, של אנטואן קונטה ושלומי אזולאי, אך שניהם בעטו חלש מדי.


רוני לוי החליט לערוך שינויים במערך שלו, והכניס תחילה את ליווי גארסיה ואז את שלום אדרי. השניים הוסיפו מהירות להתקפה של בית"ר ובהחלט שיפרו את המשחק שלה, אבל משהו היה חסר, והפנדלים התקרבו. אז לוי העלה את אנתוני וארן. החלוץ לא חיכה הרבה זמן ובנגיעה הראשונה שלו בכדור, בדקה ה-87, הגיע לריבאונד אחרי מהלך נפלא של אדרי וכבש את השער הראשון שדניאל טננבאום סופג העונה.


משם הורגשה הקלה במשחק של בית"ר, לוי ערך עוד חילוף, מכניס את הרכש אורי מגבו, וגם הוא כבש בנגיעה הראשונה בכדור, גובר על כל ההגנה הצהובה כדי לקבוע 0:2 ולשלוח את משה חוגג, יוסי בניון, רוני לוי וכל הספסל והיציע לחגוג את התואר. זה אולי רק גביע הטוטו, אבל עבור בית"ר ירושלים זה הרבה יותר מזה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי