מיכאל אוחנה, רוני לוי והעתיד של בית"ר: יוסי בניון בראיון נרחב

בית"ר ירושלים מניפה את גביע הטוטו
בית"ר ירושלים מניפה את גביע הטוטו | דני מרון

המנהל המקצועי של הירושלמים חגג את הזכייה במפעל: "האובדן של אוחנה השפיע, רוני לוי המאמן הישראלי הכי טוב כיום". ורדסקה? "אחד הבלמים הטובים שנחתו פה". וגם: המריבות עם הקהל ומצב הכדורגל הישראלי

(גודל טקסט)

אופוריה בבית"ר ירושלים. הקבוצה מהבירה חגגה זכייה ראשונה במפעל משנת 2010 אחרי שגברה 0:2 על מחזיקת הגביע הקודם והאלופה, מכבי תל אביב, משערים של אנתוני וארן ואורי מגבו שעלו מהספסל.

המנהל המקצועי של הירושלמים ואחד מגדולים הכדורגלנים הישראלים הגדולים בכל הזמנים, יוסי בניון דיבר לאחר המשחק בהתרגשות: "כל תואר תמיד כיפי ומרגש". אמר בפתח דבריו.

תחושת שמחה או הקלה?
"גם וגם, במיוחד אחרי הדרך שבה התחלנו את העונה, ניצחנו בקריית שמונה, הלחץ קצת ירד. בכל זאת, לנצח את מכבי תל אביב בגביע הטוטו או בכל מפעל אחר נותן ביטחון להמשך".

מה דעתך על הסגל?
"אני מאוד מרוצה ממנו. אני באתי מהכדורגל ואני יודע שאי אפשר להחליף את כל הסגל בקיץ ולצפות לתוצאות מיידיות. בינואר נעשה את ההתאמות ונחזק איפה שצריך, ונמשיך לעבוד בקיץ"


בניון: "האובדן של מיכאל אוחנה השפיע" (דני מרון)

האובדן של מיכאל אוחנה השפיע?
"חד משמעית, ברגע שאתה מאבד שחקן כמוהו זה ברור שהקבוצה תושפע. ניסינו למצוא את האיזון הנכון, זה לא הלך במשחקים הראשונים. היום אנחנו נראים יותר טוב, עובדים יותר טוב ואני חושב שזה מה שנתן לנו את הפוש בשני המשחקים האחרונים. זאת הייתה מכה גדולה לאבד את מיכאל וקשה להביא שחקנים ברמתו, אני לא מתכוון להביא שחקנים סתם בשביל להגיד 'הבאנו'".

השילוב של שחקנים צעירים זה אילוץ או מדיניות?
"זאת מדיניות. שלום אדרי, יקיר ארצי, לירון רוטמן אלה שחקנים שעובדים קשה בשביל הזדמנות. אנחנו לא בונים רק על עונה אחת, להצליח בחודש או החודשיים הראשונים, אנחנו בונים קבוצה לטווח ארוך שתהיה טובה לכמה שנים, אני חושב שגם אם לא נסיים את העונה איפה שכולם חולמים, זה יקרה בהמשך"

הספסול של דיוגו ורדסקה:
"לפני שנותנים צ'אנס לכוכבים ולזרים, צריך לתת את המפתחות למי שטוב. אני מאמין שורדסקה זה אחד הבלמים הטובים שנחתו בישראל, זה לוקח זמן ואני בטוח שעוד נראה את זה בהמשך".

מעורבתו בהחלטות מקצועיות:
"אני לא מתערב, רוני לוי שהוא המאמן הישראלי הכי טוב היום קובע הכל ומקבל את כל ההחלטות, תפקידי לבנות את הסגל".


בניון על רוני לוי: "המאמן הישראלי הכי טוב כיום"

האיכות הנמוכה של הכדורגל הישראלי:
"אני חושב שהקבוצה שיחקה טוב מאוד. אין ספק שהכדורגל הישראלי נמצא בנקודה רעה, אין כוכבים ומנהיגים שמרימים אותו. זה לא תהליך של שנתיים-שלוש אלא של כמה שנים וזה מתחיל מלמטה. משה חוגג משקיע הרבה כסף בנוער כדי לשים את האנשים הנכונים, זה לפני הכל. צריך לחנך את הילדים, לאמן אותם נכון, וכמובן שרואים ילדים מוכשרים לתת להם את הכלים הנכונים בתקווה שעוד כמה שנים הכדורגל הישראלי יהנה מהם".

המשחק החוזר נגד מכבי תל אביב בשבת:
"משחק קשה מאוד. זה נותן ביטחון לדעת שאפשר לנצח אותם, אנחנו הקבוצה הראשונה מישראל שהבקיעה נגדה העונה, כשקיבלתי את התפקיד לא יצאתי בהצרות ולא אתחיל עכשיו. אני רוצה לראות דרך, לראות קבוצה שמשחקת כדורגל טוב ושהקהל נהנה לראות אותה. אנחנו צריכים להילחם ורוצים להיות כמה שיותר למעלה, אבל אנחנו מסתכלים קדימה".

המריבות עם הקהל:
"אנחנו רואים שיפור עצום ואת המאמץ האדיר של משה חוגג. אני שמח שהעניינים נרגעו, ראיתם היום את הקהל של בית"ר ירושלים"


בניון על הקהל: "רואים שיפור עצום" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי