פתיחה חזקה: 2:5 לנתניה על חדרה, 2:4 להפועל ירושלים באשדוד

play
איגור זלאטנוביץ', חלוץ מכבי נתניה חוגג עם פרדי ורגאס | ברני ארדוב
צפו: שלושער לזלאטנוביץ' ובישול נהדר לוורגאס, 2:5 למכבי נתניה על חדרה 04:01

שלב הבתים בגביע הטוטו נפתח בסערה, עם שלושער של זלאטנוביץ' ושערים של קנריק וברנס לזכות היהלומים, אדניי וברסקי השוו זמנית. בי"א כנעאן כבש צמד, אך דהן, דיסטלפלד, רנסום וליש הפכו. 0:1 לטבריה על בני ריינה, 2:2 דרמטי בין הפועל חיפה לסכנין

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב כבר הניפה את גביע "אלוף האלופים", מכבי חיפה חגגה על הפועל באר שבע ב"משחק האירופאיות" והערב (ראשון) יצא לדרך בסערה שלב הבתים של גביע הטוטו.

נראה היה שהשחקנים התגעגעו מאוד למגרשים, כי מכבי נתניה רקדה ב-2:5 על הפועל חדרה והפועל ירושלים ניצחה 2:4 נהדר בי"א את מ.ס. אשדוד במשחקי בית ב' וחגיגה הייתה גם בבית א', שם נרשם 2:2 דרמטי בין הפועל חיפה לבני סכנין והעולה החדשה עירוני טבריה גברה 0:1 על בני ריינה.

אביב קנריק, מכבי נתניה
שער מרהיב של קנריק | ברני ארדוב
ג'יימס אדניי, הפועל חדרה
חדרה חזרה פעמיים, אבל זה לא הספיק | ברני ארדוב
איגור זלאטנוביץ', חלוץ מכבי נתניה חוגג עם פרדי ורגאס
איגור זלאטנוביץ', חלוץ מכבי נתניה חוגג עם פרדי ורגאס | ברני ארדוב

הפועל חדרה – מכבי נתניה 5:2

העונה הקודמת הייתה לא פשוטה מבחינת היהלומים שמצאו את עצמם נאבקים בקרבות תחתית, אבל המטרה להישאר בליגה הושגה בהצלחה ומרקו בלבול קיבל הזדמנות להתחיל עונה עם מכבי נתניה. בקיץ הצליחו הנתנייתים לצרף את פרדי ורגאס מבני ריינה, איגור זלאטנוביץ' נשאר והשניים כיכבו ב-2:5 הגדול על הפועל חדרה. אביב קנריק הצעיר כבש ראשון בביצוע מרהיב, אבל לפני המחצית ג'יימס אדניי איזן. ורגאס את זלאטנוביץ' התעוררו בפתיחת החצי השני והסרבי כבש את הראשון שלו מבין שלושה, ושער שוויון של ברסקי לא החזיק זמן רב כי הסרבי מצא את הרשת עוד פעמיים ועידן ברנס קבע 2:5 בסיום. חיים סילבס זכה לצאת למחנה האימונים עם סגל כמעט מלא ובחדרה קיוו להמשיך את המומנטום מסיום העונה שעברה, אבל בחצי השני הקבוצה התקשתה לעמוד בקצב.

דקה 5: גול! 0:1 למכבי נתניה. קנריק הניף את רגל שמאל מכ-19 מטר ובעט לחיבורים. שער מרהיב.

דקה 45+2: גול! חדרה חזרה. מכבי נתניה תקפה והייתה טובה יותר, אבל מתפרצת יפהפה של חדרה הסתיימה בשער של אדניי.

דקה 53: גול! 1:2 למכבי נתניה. ורגאס במבצע אישי השלים דאבל-פס עם כהן והוציא רוחב לזלאטנוביץ' שגלגל לרשת.

דקה 60: גול! שער גדול גם לחדרה. ברסקי הראה גם כן שהוא יודע לבעוט מחוץ לרחבה ופגש את החיבורים. 2:2.

דקה 84: גול! מכבי נתניה הצליחה לשבור את מלכודת הנבדל, שבירו מסר לזלאטנוביץ' שהשלים צמד והשיב את האורחים ליתרון 2:3.

דקה 87: גול! שלושער לזלאטנוביץ', 2:4 למכבי נתניה. הסרבי עלה גבוה ונגח כדור חזק לרשת העליונה.

דקה 89: גול! עידן ברנס הצעיר גלגל מרחבת החמש את ה-2:5 הגדול של מכבי נתניה.

הרכבים

הפועל חדרה: אוהד לויטה, דיא לבאבידי, עידו לוי, ממאדו אמבוג', ליסב עיסאת, הראל שלום, רוסלן ברסקי, ליאור רוקח, ידין לוגסי, ג'יימס אדניי, איברהים סנגרה.

מכבי נתניה: תומר צרפתי, כרם ג'אבר, יובל שדה, איתי בן שבת, רותם קלר, אביב קנריק, מקסים פלקושצ'נקו, בר כהן, הריברטו טבארש, פרדי ורגאס, איגור זלאטנוביץ'.

אוהדי הפועל ירושלים אחרי האסון במג'דל שמס
"ילדים נועדו לשחק ולא למות במלחמות!". אוהדי הפועל ירושלים | דני מרון
מוחמד כנעאן, מ.ס. אשדוד
שער מהיר גם בי"א | דני מרון
ינאי דיסטלפלד, הפועל ירושלים
דיסטלפלד הפך בבכורה שלו | דני מרון
איבה רנסום, הפועל ירושלים
הרוש שגה, רנסום כבש לראשונה במדי הפועל ירושלים | דני מרון

מ.ס אשדוד – הפועל ירושלים 4:2

אלי לוי הצליח להשאיר את הקבוצה בליגה בקושי רב, זכה לאמון מג'קי בן זקן ונשאר בתפקיד מאמן מ.ס. אשדוד. בינתיים התחזקה הקבוצה בליאב פרדה שהרשים במבחנים, במתן בית יעקב ובשלומי אזולאי, אולם עזבו שחקנים רבים ובהם ג'ורדן בוטאקה, אזקיאל הנטי, קלארק רוברטסון, שלומי אזולאי (הקשר), מיכאל אוחנה, יעקב בריהון וגיל כהן שנמכר לבית"ר ירושלים.

ההתחלה של המקומיים עוד הייתה חיובית עם פנדל של מוחמד כנעאן, אך עד המחצית האורחים הפכו הודות לעידן דהן וינאי דיסטלפלד בבכורה שלו בקבוצה. כנעאן שוב כבש ואיזן זמנית, אך טעות קשה של אריאל הרוש סידרה לאיבה רנסום את ה-2:3 ויונתן ליש קבע בתוספת הזמן את תוצאת הסיום. פתיחה טובה לעונה מצד הקבוצה של זיו אריה.

דקה 8: גול! מ.ס. אשדוד ביתרון. זמיר ביצע עבירה ברחבה, כנעאן ניגש לבעוט פנדל, דייק והעלה את המקומיים ל-0:1.

דקה 36: גול! 1:1 בי"א. עידן דהן בעט מקצה הרחבה כדור אלכסוני לפינה הרחוקה והשווה.

דקה 45: גול! בהופעת הבכורה שלו, דיסטלפלד בעט לקורה ופנימה והשלים מהפך. 1:2 להפועל ירושלים לפני המחצית.

דקה 48: גול! שוב כנעאן, הפעם בבעיטה חדה אחרי מסירה חכמה מנחמני, אשדוד התאוששה במהרה מהמהפך וחזרה ל-2:2.

דקה 53: גול! שגיאה קשה מאוד של הרוש סידרה לאיבה רנסום המחליף את שער הבכורה בהפועל ירושלים. 2:3.

דקה 90+2: גול! יונתן ליש נגח ממרכז הרחבה וסגר עניין. 2:4 להפועל ירושלים

הרכבים

מ.ס. אשדוד: אריאל הרוש, טום בן זקן, אלכס אמקה, עומרי בן הרוש, ז'ורדן סבן, שלו הרוש, מוחמד כנעאן, רועי לוי, אילי טמם, שלומי אזולאי, סתיו נחמני.

הפועל ירושלים: נדב זמיר, אילוז' יאו, שחר פיבן, עמית גלזר, אופק נדיר, אווקה אשטה, אוהד אלמגור, ליאל צ'אנה, ינאי דיסטלפלד, עידן דהן, ילה דאון.

שחקני הפועל חיפה עם דגל הדרוזים לצד דגל ישראל
מבורך. שחקני הפועל חיפה עם דגל הדרוזים ודגל ישראל | מאור אלקסלסי
בני סכנין חוגגת
מתפרצת נפלאה של סכנין | מאור אלקסלסי
גיא מלמד, הפועל חיפה
גיא מלמד בשלו | מאור אלקסלסי

הפועל חיפה – בני סכנין 2:2

בהפועל חיפה כמעט אף פעם לא שקט, גם לא אחרי עונה מוצלחת שכמעט הסתיימה בכרטיס לאירופה. בקבוצה התלוננו על הכנה לקויה לעונה עם תנאים בעייתיים, סגל קצר והרבה תסכול גם בקרב הכוכבים. גיא מלמד שזוכה לביקוש, לפחות בינתיים נשאר בקבוצה ומנקודת הפנדל השלים מהפך אחרי שדמיטרי אנטילבסקי מחק יתרון שקבע מתנאל טדסה, אך המילה האחרונה הייתה של בסיל חורי שקבע 2:2 דרמטי בתוספת הזמן ולא איפשר להפועל חיפה לפתוח את 2024/25 ברגל ימין.

ועולה בהרכב של רוני לוי. באשר לבני סכנין, גם אותה עזבו מספר שחקני מפתח וביניהם חסן חילו, מוחמד שכר ודור חוגי, אולם בין המצטרפים הקיץ היו איאד אבו עביד שהגיע מהפועל באר שבע.

דקה 20: גול! 0:1 לסכנין. פורת עיאש יצא למתפרצת בזמן שדיבה נפגע והיה שרוע על הדשא, ג'רפי עוד מנע ממנו להבקיע באחד על אחד, אבל לא יכול היה לעצור גם את הכדור החוזר שטדסה מקרוב גלגל לרשת.

דקה 36: גול! הפועל חיפה השוותה ל-1:1. ביטון פרץ לבדו על קו שמאל, הוציא רוחב למלמד שהוריד בנגיעה לאנטילבסקי שבעט כדור ששינה כיוון בדרך וחדר פנימה.

דקה 71: גול! מהפך בחיפה. נגיעת יד ברחבה הובילה לפנדל, גיא מלמד הפך.

דקה 90+1: גול! חורי נותר לבדו מול ג'רפי, גלגל לפינה הקרובה ופנימה. 2:2 דרמטי.

הרכבים

הפועל חיפה: יואב ג'רפי, אורן ביטון, ג'ורג' דיבה, פרנן מאיימבו, ינון אליהו, נאור סבג, דמיטרי אנטילבסקי, איתמר נוי, יונתן פרבר, דור חוגי, גיא מלמד.

בני סכנין: מוחמד אבו ניל, נפתלי בלאי, קונסטנטינוס סוטיריו, מארון גנטוס, איאד אבו עביד, סטפן אומאונגה, עומר אבוהב, מתנאל טדסה, דניאל אונימוכארה, אניס פורת עיאש, עבדאללה חליחל.

אוהדי עירוני טבריה
ברוך הבא. אוהדי עירוני טבריה | קובי אליהו
דניאל טננבאום, שוער עירוני טבריה
טננבום במשחקו הראשון בישראל מחוץ למכבי תל אביב | קובי אליהו
והיב חביבאללה, עירוני טבריה
חביבאללה כבש וטבריה ביתרון | קובי אליהו

עירוני טבריה – מכבי בני ריינה 0:1

העולה החדשה הצליחה לבצע החתמות מפתיעות עם הגעתם של אונדז'יי באצ'ו, סטניסלב בילנקי, פיראס אבו עקל, דניאל טננבאום והצירוף הטרי של ג'ורדן בוטאקה והעונה הראשונה שלה בליגת העל התחילה מול הקבוצה הכי מפתיעה בעונה שעברה. והיב חביבאללה, הכוכב הגדול של טבריה בעונה החולפת, היה גם מי שהכריע את ההתמודדות היום כשדייק בפנדל אחרי שאיהאב גנאים הותיר את ריינה בעשרה שחקנים. ריינה הגיעה לראשונה ללא פרדי ורגאס שכאמור עבר למכבי נתניה והיא זקוקה לעוד זמן להתחבר מחדש אחרי ששיחקו בקבוצה לראשונה הלגיונריםסער חדידה וגיא חדידה.

דקה 49: גול! 0:1 לטבריה. גנאים ספג כרטיס אדום והורחק, חביבאללה ניצב מול עמוס לבעיטת עונשין ומ-11 הבקיע את השער הראשון של טבריה מאז העלייה.

הרכבים

עירוני טבריה: דניאל טננבאום, שי קונסטנטין, הארון שפסו, אונדז'יי באצ'ו, אלי בלילתי, יניב בריק, פיראס אבו עקל, פרנק מסורק, והיב וחביבאללה, מנסור באדג'י, סטניסלב בילנקי.

בני ריינה: גד עמוס, נאעל חוטבא, מור ברמי, סמביניה, עבדאללה ג'אבר, איהאב גנאים, רועי שוקרני, גיא חדידה, סער פדידה, מוחמד שכר, קייס גאנם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי