עידן חדש בכרמל: 0:1 למכבי חיפה על ק"ש בבכורה של בכר

שחקני מכבי חיפה שחקני מכבי חיפה | שלומי טובה
ברק בכר ברק בכר | שלומי טובה
עופרי ארד עופרי ארד | שלומי טובה

המאמן יכול לסמן וי על המבחן הראשון שלו עם הירוקים בגביע הטוטו. ארד (9) כבש בנגיחה אחורית, הקבוצה מהכרמל שלטה לגמרי במחצית הראשונה ואז נחלשה. שועה שותף מהספסל, כמו גם ווילדסחוט ושרי

(גודל טקסט)

עידן ברק בכר במכבי חיפה נפתח הערב (ראשון) בהצלחה כשהירוקים גברו 0:1 על קריית שמונה במחזור הראשון של גביע הטוטו. עם שק גדול של ציפיות וסגל שכמעט ולא עבר שינויים גדולים, בכר יכול לסמן וי על המבחן הראשון שלו על הקווים בקבוצתו החדשה. עופרי ארד הוא האיש שבוודאי הקפיץ מאוד אלפי אנשים בבית עם נגיחה נהדרת בדקה התשיעית של המשחק, אשר הבטיחה לחיפה שלוש נקודות ראשונות העונה.

צפו בתקציר המשחק

עוד לפני שריקת הפתיחה, ניתן היה לראות הפתעה גדולה בהרכב של מכבי חיפה – ירדן שועה, שתורגל במהלך האימונים האחרונים בהרכב, פתח את המשחק על הספסל. ניקיטה רוקאביצה ומוחמד עוואד קיבלו את הקרדיט בחוד הירוק. יובל אשכנזי חזר לשחק אחרי חמישה חודשים של פציעה, יאניק ווילדסחוט וצ'רון שרי נכנסו למשחק במהלך המחצית השנייה.

מלבד השער שניצח את המשחק בתחילתו, מכבי חיפה הייתה אמורה להבקיע לפחות שלושה שערים נוספים עד ההפסקה, כאשר היא הציגה יכולת טובה לפרקים ארוכים בהתמודדות. רוקאביצה, עוואד ודולב חזיזה רשמו החמצות, שלשמחתם לא עלו לקבוצה שלהם ביוקר.

ברק בכר | שלומי טובה

מנגד, קריית שמונה וקובי רפואה הציגו את מרבית שחקני הרכש החדשים. דור אלו ולוסיו רשמו משחקים ראשונים במדי הצפוניים, אדריאן רוצ'ט, רועי קהת ואופיר מזרחי חזרו למדים איתם הצליחו בעבר. עבדאללה חליחל, שהשאיר את המועדון בליגת העל עם שער קריטי נגד סקציה נס ציונה פתח ב-11 אבל לא הצליח לעזור לקבוצה שלו לאזן את התוצאה. ביום רביעי הקרוב תתארח מכבי חיפה אצל בני סכנין במסגרת המחזור השני של המפעל, קריית שמונה תשחק במקביל נגד הפועל חיפה.

הרכבים

הפועל קריית שמונה: דז'יוגאס ברטקוס, דור אלו (יובל לוין, 74), עידן נחמיאס, אורי דהן, אמיר בן שמעון (ניר דרורי, 66), סמואל בראון, אדריאן רוצ'ט (אופיר מזרחי, 59), רועי קהת, ידין לוגסי (גיא בן לולו, 66), עבדאללה חליחל, לוסיו (רון פרץ, 59).

מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, עאיד חבשי, עופרי ארד, סאן מנחם (יהב גורפינקל, 82), נטע לביא, יובל אשכנזי (צ'רון שרי, 61), מוחמד אבו פאני, דולב חזיזה (סאקו טוראי, 75), מוחמד עוואד (יאניק ווילדסחוט, 61), ניקיטה רוקאביצה (ירדן שועה, 46).

מהלך המשחק

דקה 6, התקפה מסוכנת של מכבי חיפה: מנחם פרץ על האגף השמאלי והרים כדור לעבור של אשכנזי, הקשר ניסה לסיים את המהלך עם בעיטה מהאוויר ופספס את המסגרת.

דקה 9, מכבי חיפה עלתה ל-0:1! עוואד הרים כדור חופשי לעברו של ארד, הבלם ניצל הגנה לקויה כדי לנגוח לרשת של ברטקוס מטווח קצר מאוד.

עופרי ארד | שלומי טובה
שחקני מכבי חיפה | שלומי טובה

דקה 11, מכבי חיפה כמעט כבשה שער שני: התקפה מסוכנת הגיעה לרגלו של עוואד, שהצליח להשתחרר מכל שחקני ההגנה ולבעוט מעל ברטקוס, הכדור טייל על קו השער אבל הורחק ברגע האחרון.

דקה 17, חזיזה בעט לקורה: לביא הוליך את הכדור ממרכז המגרש ומסר לחזיזה, שחקן הכנף הניף את רגלו מכ-20 מטרים ושלח כדור מסוכן לעמוד השער של ק"ש.

דקה 20, מצב כפול למכבי חיפה: רוקאביצה יצא לסללום קטן והשתחרר משחקני ההגנה, אך הבעיטה שלו נעצרה אצל ברטקוס. עוואד בעט את הכדור החוזר ישירות לשחקני ההגנה שעמדו ליד קו השער.

דולב חזיזה | שלומי טובה
דור אלו, דולב חזיזה | שלומי טובה

דקה 40, מצב כפול לרוצ'ט: אחרי דקות רבות בהן מכבי חיפה הייתה הקבוצה הבלעדית במגרש, ק"ש תקפה עם רוצ'ט, שפעמיים היה קרוב להכניע את ג'וש כהן אבל הכדור שלו שרק ליד המשקוף.

דקה 46, שריקת הסיום של המחצית הראשונה: מכבי חיפה יורדת לחדרי ההלבשה עם יתרון 0:1 על קריית שמונה.

אדריאן רוצ'ט | שלומי טובה
ברק בכר | שלומי טובה

מחצית שנייה

דקה 47, מצב מסוכן מאוד לק"ש: עם פתיחת המחצית השנייה ק"ש הייתה יותר מסוכנת, וכדור של בראון הגיע לחליחל ששיגר בעיטה חזקה מהאוויר ישירות לידיים של ג'וש כהן.

דקה 55, איום לשער של עוואד: שועה המחליף התקדם לעבר הרחבה של ברטקוס ומסר לעוואד, שהמשיך עם בעיטה חלשה לידיים של השוער.

דקה 56, ניסיון הקשתה של חזיזה: בתוך דקה הגיעה שוב מכבי חיפה למצב מאיים ברחבה של ק"ש, כשהפעם חזיזה היה חופשי וניסה להקפיץ מעל ברטקוס, אבל בעט חלש מדי והשוער קלט.

ירדן שועה נגד דור אלו. | שלומי טובה
יובל אשכנזי | שלומי טובה

דקה 66, ניסיון הבקעה ראשון לווילדסחוט: ההולנדי עלה מהספסל והגיע מהר מאוד למצב הראשון שלו, כשפרץ מהאגף שלו לעבר מרכז המגרש ושחרר בעיטה חלשה לעבר השער.

דקה 85, שער של ווילדסחוט נפסל: שחקן הכנף כבש לאחר בישול של שועה, אך השופט אביעד שילוח פסל את השער בעקבות עבירה של המבשל על ברטקוס.

דקה 90, שריקת הסיום של המשחק: מכבי חיפה ניצחה 0:1 את קריית שמונה.

שחקני מכבי חיפה | שלומי טובה
שחקני מכבי חיפה, שחקני קריית שמונה | שלומי טובה
קובי רפואה, ברק בכר | שלומי טובה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי