מכבי ביקשה לדחות את גמר גביע הטוטו. אבו יונס: הם לא מנהלים את הכדורגל

ניק בלקמן חוגג עם שחקני מכבי תל אביב | דני מרון

האלופה במכתב ליו"ר ארז כלפון: "נבקש לקיים בדיקות קורונה לקבוצת בני סכנין וכן להעתיק את מיקום המשחק מדוחא". הערכה: המנהלת תסרב. יו"ר הקבוצה מהמגזר: "מבחינתנו, יש משחק בשבת"

(גודל טקסט)

לפני שתארח הערב (רביעי החל מ-19:45 ,ישיר בספורט1) את ריגה בסיבוב המוקדמות הראשון של ליגת האלופות, מכבי תל אביב שלחה הבוקר מכתב ליו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון וביקשה לדחות את גמר גביע הטוטו מול בסכנין שאמור להיערך ביום שבת. הסיבה: שניים משחקני הקבוצה מהמגזר סובלים מקורונה. במועדון הצהוב סבורים כי ההתמודדות אינה משפיעה על דבר ולכן דחייה אינה אמורה להוות בעיה.

כרגע, על פי הערכות, מנהלת הליגות לא תאשר את הבקשה. גורם במנהלת הסביר כי מספר סיבות מונעות את דחיית הגמר בשלב הזה. הראשונה היא העובדה ששני החולים היו פצועים והתאמנו בנפרד. בנוסף, טוען אותו גורם, מכבי תל אביב תשחק כבר הערב מול ריגה, קבוצה זרה שנוחתת בישראל ללא צורך בבידוד, כך שגם במקרה הזה ישנו סיכון מסוים. במשרד הבריאות אישרו מתווה מסוים לגבי עניין הבידוד ודחיית המשחק אינה עומדת בקנה אחד עם ההוראה של משרד הבריאות ועשויה לשנות את המתווה לגבי העונה כולה.

מוחמד אבו יונס, יו"ר בני סכנין, אמר לספורט1 בתגובה: "אנחנו פועלים על פי החוקים של המנהלת, שלא פנתה אלינו בנוגע לדחיית גמר גביע הטוטו. עם כל הכבוד למכבי תל אביב, היא לא מנהלת את הכדורגל הישראלי, אלא מנהלת הליגות. מבחינתנו, המשחק יתקיים כמתוכנן ביום שבת באצטדיון דוחא שבסכנין".

המכתב המלא שנשלח ממכבי ת"א לארז כלפון

"אני פונה אליך בקשר לגמר גביע הטוטו אשר צפוי להתקיים ביום שבת 22.8.2020 באצטדיון דוחא בסכנין. לידינו הגיע מידע מדאיג  אשר גם פורסם בהרחבה באמצעי התקשורת השונים לפיו מספר שחקנים (שניים לכל הפחות) מקבוצת בני סכנין, אובחנו כחולי קורונה מאומתים וזאת בנוסף לשחקנים נוספים שנעדרו ממשחק גביע הטוטו של קבוצת בני סכנין מיום 16.8.2020.

"בנוסף, נודע לנו כי איקוום אוטין, שחקנה של סכנין אשר נמצא חיובי לבדיקת קורונה, נכח בזמן המשחק באצטדיון בקריית שמונה, שהה בחדר ההלבשה של קבוצתו ואף קיים אימון. בראיון רדיו שהתקיים ביום 17.8.2020 אישר יושב ראש בני סכנין, מוחמד אבו יונס, את הפרטים המפורטים לעיל.

איקוום אוטין
איקוום אוטין | בני סכנין

"המועדון מברך על כך שהליגות המקצועניות משוחקת במתכונת מלאה בנסיבות הקיימות ותומך בנהלי המנהלת ומשרד הבריאות אשר מאפשרים את המשך התחרויות הספורטיביות תוך כדי מזעור הסכנה הבריאותית של השחקנים, הצוות והמשפחות.

"במקביל, מתמודד מועדון הכדורגל מכבי תל אביב, במסגרת אירופאית המחייבת אותו במתווה של אופ"א הכולל בדיקות קורונה לכל שחקני הקבוצה ואנשי הצוות השונים. בדיקה שכזו, נעשתה בתחילת השבוע על ידי מעבדה מוסמכת מטעם אופ"א וכל שחקני הקבוצה ללא יוצא מן הכלל נמצאו שליליים לנגיף.

"מתווה זה של אופ"א כמו גם לא מעט ליגות אחרות וענפי ספורט אחרים (כגון NBA ועוד) מתבסס על בדיקות קורונה כאמצעי למזעור נזקים, אמצעי בו נוקטת גם מדינת ישראל בהתאם להנחיות משרד הבריאות במקרים מסוימים.

"בנסיבות אלו, אנו מודאגים מההחלטה שלא לבצע בדיקות קורנה לשחקני בני סכנין עקב חקירה אפידמיולוגית של יו"ר בני סכנין בלבד, וסבורים כי זהו מקרה בו יש לשקול ביצוע בדיקות קורונה לכלל שחקני בני סכנין בטרם משחקם נגד כל קבוצה אחרת.

"אנו סבורים ומבקשים לבחון בזהירות רבה מהי המדיניות הראויה ביותר לפיה יש לנהוג במקרה של קבוצה בה נמצאים מספר חולים מאומתים אשר באו במגע עם שחקנים ואנשי צוות נוספים כמו גם בחינה של קיום משחקים בערים המוגדרות 'כתומות' או 'אדומות' (יצוין כי סכנין מוגדרת על פי משרד הבריאות כעיר 'כתומה').

"בנוסף לחשיבות השמירה על בריאותם של השחקנים, הצוות ומשפחותיהם, מכבי תל אביב צפויה לשחק במסגרת מוקדמות ליגת האלופות של אופ"א מחר, יום רביעי 19.8.2020, ולאחר מכן בשבוע הבא (או בשבוע שלאחריו) – עלינו לעשות כל שביכולתנו על מנת למנוע אפשרות של הדבקה בקבוצה, הדבקה כזו עלולה לפגוע, לא רק במכבי ת"א, אלא בקבוצות אחרות ובכדורגל הישראלי והאירופאי כולו.

"טרם מכתבנו זה פנינו בבקשה דחופה למר אבו יונס בבקשה שיבוצעו בדיקות. לצערנו, לא עלה בידי קבוצת בני סכנין לבצע בדיקות אלה.

"בנסיבות אלו, ומתוך ההבנה כי המתווה עליו הוחלט בהמלצת משרד הבריאות אינו כולל בדיקות קורונה, אנו מבקשים לדחות את מועד קיום גמר גביע הטוטו למועד חלופי. לחילופין, ככל שדחיית המשחק אינה מתאפשרת, נבקש לקיים בדיקות קורונה לקבוצת בני סכנין וכן להעתיק את מיקום המשחק מאצטדיון דוחא לאצטדיון חלופי אחר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי