כדור שינה: 1:4 לפ"ת על הפועל ת"א בפנדלים אחרי 0:0 משמים

רז שלמה מאוכזב | דני מרון

המלאבסים סיימו במקום התשיעי במשחקי הדירוג של גביע הטוטו בזכות כדור עונשין מכריע מ-11 מטרים של אליהו, אך קיבלנו שיעמומון ריק משערים במשך 90 דקות. מזל שזה היה משחק נוקאאוט

(גודל טקסט)

רגע לפני שליגת העל יוצאת לדרך, הפועל תל אביב ומכבי פתח תקווה נפגשו הערב (שני) למשחק האחרון של גביע הטוטו העונה במסגרת משחקי הדירוג. בסופו של דבר המלאבסים סיימן במקום התשיעי במפעל אחרי ניצחון 1:4 בפנדלים, זאת לאחר 90 דקות משמימות בבלומפילד שהסתיימו ב-0:0 מרדים. זה פשוט לא היה כדורגל. זה היה כמובן משחק הכנה אחרון של שתי הקבוצות לפני הפתיחה הרשמית של הליגה. כידוע, הפועל ת"א תתארח בשבת אצל הפועל כפר סבא ואילו מכבי פ"ת תשוב לבלומפילד ביום ראשון למשחק נגד האלופה, מכבי תל אביב.

צפו בתקציר המשחק

שתי הקבוצות שיחקו עם הרכבים חזקים, וזה לא היה נראה מספיק טוב, בעיקר מכיוונה של הפועל ת"א. האדומים קיבלו לראשונה את ארנסטס שטקוס וסיאנדה קולו אחרי שעברו בבקרה, השניים פתחו בהרכב וערכו בכורה יחד עם לבאן קוטאליה ששיחק לראשונה ב-11 – והיכולת הייתה רעה. הקבוצה לא הגיעה למצבים, לא הניעה טוב את הכדור ובעיקר נראתה אפורה וחסרת מעוף.

מנגד, מכבי פ"ת הייתה יותר טובה והגיעה למעט יותר מצבים, אבל גם היא לא הבריקה. אצלה, אסמיר סוליץ' הבוסני ערך בכורה, פתח בהרכב והיה לא רע. אגב, הקשר קיבל באופן קצת מצחיק את הספרה "1". באופן כללי, זה היה משחק פשוט רע. הוא החל בקצב לא רע, כשמכבי פ"ת שלטה והייתה מעט יותר דומיננטית. המלאבסים הגיעו לשני מצבים לא רעים ב-25 הדקות הראשונות, אך לא הצליחו למצוא את הרשת. ואחרי זה? פשוט שיעמומון.

החצי השני היה גרוע אפילו יותר, כלל לא נרשמו מצבים עד שהשופט אוראל גרינפלד שרק לסיום 90 הדקות ושלח את הקבוצות לדו קרב פנדלים. מזל שזה היה משחק נוקאאוט ולפחות ראינו את הרשת קצת זזה. בזמן שהפועל ת"א רז שלמה ושחר הירש החמיצו, ינון אליהו כבש את הפנדל הרביעי והמכריע של פ"ת בדרך לניצחון.

ניר קלינגר | אודי ציטיאט
גיא לוזון | דני מרון

הרכבים

הפועל תל אביב: ארנסטס שטקוס, איאד אבו עביד, רז שלמה, סיאנדה קולו (ניב סרדל, 56), דני גרופר, שי אייזן, ארמנדו קופר (דורון ליידנר, 63), עמנואל בואטנג, איליי טמם (אושר דוידה, 46), עומרי אלטמן (שחר הירש, 82), לבאן קוטאליה (עומאר בראון, 63).

מכבי פתח תקווה: אריק ינקו, ינון אליהו, מרכוס דיניז, אור בלוריאן (דניאל פלשר, 58), מוחמד הינדי, גיא חדידה, ארד בר (אליאור משעלי, 46), אלביס סאקי (עומרי לוזון, 59), אסמיר סוליץ' (מוחמד סרסור, 59), ליאל עבדה, אור אינברום (ירדן כהן, 78).

מהלך המשחק

בדקה השביעית הגיע המצב הראשון במשחק, והוא היה של מכבי פ"ת. כדור חופשי של אור אינברום מהאגף הימני מצא את מרקוס דיניז בתוך הרחבה. הבלם התלבט אם למסור או לבעוט, ולבסוף הוציא כדור רוחב חזק מאוד, ממש "בעט" לעבר גיא חדידה, שלא יכל להמשיך אותו לרשת ממצב מצוין בעקבות המסירה הלא טובה. בדקה ה-17 הפועל ת"א הגיעה להזדמנות הראשונה שלה, כשאיאד אבו עביד העביר כדור רוחב שטוח, לבאן קוטאליה פתח רגליים והשאיר את הכדור לעומרי אלטמן, אך הבעיטה של האחרון הייתה רחוקה מהמסגרת.

ארמנדו קופר | אודי ציטיאט

אסמיר סוליץ', בהופעת הבכורה שלו במכבי פ"ת, היה בולט, פעיל ודומיננטי. בדקה ה-25 הוא הגיע למצב מצוין מתוך הרחבה, אך סיפק סיומת לא מספיק טובה והכדור שלו פספס את המסגרת. עד לסיום המחצית הראשונה מצבים מסוכנים, עד שבדקה ה-56 אור אינברום בעט בעוצמה כדור חופשי מ-30 מטרים לעבר השער של ארנסטס שטקוס, שהדף. השיעמומון נמשך גם לאחר מכן, עד שהשופט אוראל גרינפלד שרק לאחר ארבע דקות של תוספת הזמן לסיום המשחק ושלח את הקבוצות לדו קרב בעיטות עונשין מ-11 מטרים.

עומרי אלטמן | דני מרון

פנדלים

בעיטה ראשונה, מכבי פ"ת: מוחמד הינדי בעט בשקט לפינה הימנית ולרשת. 0:1 לפ"ת.
בעיטה ראשונה, הפועל ת"א: רז שלמה שלח כדור לפינה השמאלית, אריק ינקו זינק והדף. עדיין 0:1 לפ"ת.

בעיטה שנייה, מכבי פ"ת: גיא חדידה שלח כדור אלגנטי אל הפינה השמאלית, 0:2 לפ"ת.
בעיטה שנייה, הפועל ת"א: דני גרופר בעט מצוין לפינה השמאלית ולרשת. 1:2 לפ"ת.

בעיטה שלישית, מכבי פ"ת: מרקוס דיניז בעט לפינה השמאלית, שטקוס זינק לצד השני. 1:3 לפ"ת.
בעיטה שלישית, הפועל ת"א: שחר הירש בעט כדור שטוח לפינה השמאלית, אך החמיץ את המסגרת עדיין 1:3 לפ"ת.

בעיטה רביעית, מכבי פ"ת: ינון אליהו ניגש לבעוט, בעט חזק, כבש והכריע את הדו קרב – 1:4 לפ"ת.

עמנואל בואטנג
עמנואל בואטנג | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי