אחרי חגיגות הניצחון בדרבי: הפועל ירושלים החתימה בלם

אונדז'יי באצ'ו, צ'כי בן 25 שרשם הופעות בליגה האירופית, הצטרף לקבוצה של זיו אריה. "ידענו שלא משנה מה יקרה, לא נפסיד בדרבי לבית"ר ירושלים", אמרו בצד האדום של הבירה לאחר ניצחון לו חיכו 21 שנה

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים לא הייתה יכולה לחלום על פתיחת עונה כל כך חלומית. 21 שנה חיכו בצד האדום של הבירה לחזור לליגת העל ולא פחות מכך, לשוב להיות חלק מהדרבי הירושלמי. ובפעם הראשונה שזה קרה, עם יותר מ-10,000 צופים בטדי, חניכיו של זיו אריה ירדו מכר הדשא עם ניצחון 0:1 על בית"ר. אחרי שחגגה את הניצחון, הקבוצה ממשיכה להתחזק והערב (ראשון) החתימה את הבלם הצ'כי אונדז'יי באצ'ו. שחקן ההגנה בן ה-25 שיחק במרבית הקריירה שלו בקבוצת ז'לין מהליגה הצ'כית, עמה זכה בגביע והעפיל לשלב הבתים של הליגה האירופית. בעונה האחרונה שיחק באצ'ו בגז מתאן מהליגה הרומנית הראשונה.

ובחזרה לדרבי הירושלמי. שחקנים בקבוצה אמרו בסיום: "אנחנו עוד לא בכושר מלא, אבל כולם פה נתנו את הלב. כמה שבועות מטריפים אותנו על הדרבי הזה, אי אפשר היה שלא לתת הכל. ידענו שלא משנה מה יקרה – לא נפסיד את המשחק".

באצטדיון הייתה אווירה ראויה לדרבי. וזה מדהים, כי היריבות היא בעיקר נוסטלגית ועכשיו היא תיבנה מחדש. בתקופה של אולימפיאדה ואחרי יורו, הקהל הישראלי עדיין לא הניע, אך הדרבי הירושלמי חזר אתמול בשיא. ההתעניינות לאורך השבוע, העקיצות ברשתות, האווירה מחוץ לאצטדיון, האדום מול הצהוב ביציעים, המתח במהלך המשחק והחגיגות האדומות בסיום. ושוב נזכיר, מדובר בסך הכול בגביע הטוטו.

מעל 3,500 אדומים ליוו את הפועל ירושלים אתמול ויצרו אווירה חמה ביציע המזרחי, אפילו ההקנטות מול אוהדי בית"ר והטראש הדו צדדי היה מצרך חובה לאווירה הזאת. חבל רק על כמה אירועי אלימות שהיו לפני ואחרי המשחק. בהחלט מדובר בבודדי,ם אך תפקידה של המשטרה להיות שם ברגעים האלה או לפחות להגיע לצילומי האירועים כדי שדברים כאלה לא יחזרו.

אוהדי הפועל ירושלים חוגגים | ברני ארדוב

מאמן הקבוצה זיו אריה אמר בסיום: "בשביל המועדון והאוהדים זה משהו שאי אפשר לתאר. ביומיים-שלושה האחרונים, כשראיתי את שי אהרון וכל האנשים במועדון, הרגשתי זכות גדולה שאני לוקח בחלק בזה ואני ומצליח להגשים להם את החלום הזה, זה אדיר".

המאמן הוסיף: "אנחנו צריכים להיות מאוד מאוד צנועים, בית"ר זה מועדון גדול עם עוצמות ושאיפות לתארים, אנחנו צריכים להישאר עם רגליים על הקרקע. השארנו כאן את רוב הסגל, רציתי שזה מה שיקרה, אנחנו מאוד מאמינים שהשחקנים האלה מתאימים לליגת העל והלכנו איתם. בדרך כלל אומרים שקבוצה שעולה ליגה תלויה ברכש שלה, אני אמרתי לכולם שאנחנו תלויים בשחקנים שעלו איתנו, נקום או ניפול עליהם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי