התעוררה בזמן: מכבי חיפה בגמר גביע הטוטו אחרי 0:2 על הפועל תל אביב

הפנים לאירופה. צ'ארון שרי עם מוחמד אבו פאני | מאור אלקסלסי

אחרי עצירות רבות של שטקוס, החמצות גדולות של הירוקים ופנדל שלא נשרק, אבו פאני בעט פנימה (88) בעזרת הסטה של טראורה ועשה צדק. דין דוד הכפיל מבישול של אצילי (90+2) והאלופה תפגוש בגמר את הפועל באר שבע

(גודל טקסט)

מאז 2007/08 לא זכתה מכבי חיפה בגביע הטוטו וכעת היא נמצאת מרחק ניצחון אחד מתואר שני לעונת 2021/22, אחרי שהניפה כבר את אלוף האלופים. הירוקים ניצחו הערב (ראשון) 0:2 את הפועל תל אביב בזכות שני שערים מאוחרים בחצי הגמר ויפגשו בקרב על התואר את הפועל באר שבע, לגמר היסטורי בין הקבוצות במפעל השלישי בחשיבותו.

הפועל תל אביב, שהפסידה בדרבי בגמר גביע המדינה, קיוותה לנצל את ההרכב החלקי של המארחת כדי להתקרב לתואר ראשון מאז 2012, אבל החזיקה מעמד עד לדקות הסיום בעיקר בזכות ארנסטס שטקוס, שסיפק סדרת הצלות במחצית הראשונה ותסכל את מאור לוי, יובל אשכנזי ובן שהר. החלוץ הכין מצבים רבים, סחט הצלה כפולה מהשוער הליטאי במחצית השנייה וגם היה זכאי לפנדל, אבל גל לייבוביץ' משום מה לא שרק למרות עבירה ברורה של אדי גוטליב.

לקראת הסיום הבדלי האיכויות בלטו אף יותר, לאחר שברק בכר הכניס את עומר אצילי, צ'ארון שרי ודין דוד. הלחץ גבר ובסופו של דבר מוחמד אבו פאני כבש בדקה ה-88 בעזרתו של מוחמד קליל טראורה, שנכנס בשלהי המחצית הראשונה בעקבות פציעתו של סיאנדה קולו. הבלם הצעיר הרחיק לא טוב גם בתוספת הזמן וראה את אצילי מבשל לדוד וקובע דייט לגמר עם הפועל באר שבע. מכבי חיפה תגיע במומנטום חיובי לגומלין מול נפטצ'י באקו בפלייאוף הקונפרנס ליג, וגם יכולה להיות מעודדת משער נקי סוף סוף, בעוד הפועל תל אביב תתמקד במ.ס. אשדוד בליגה.

הרכבים

מכבי חיפה: ג'וש כהן, רז מאיר (ריאן סטריין, 46), אורי דהן, רמי גרשון, שון גולדברג, מוחמד אבו פאני, עלי מוחמד, מחמוד ג'אבר (עומר אצילי, 61), יובל אשכנזי (צ'ארון שרי, 61), מאור לוי (דין דוד, 61), בן שהר (חוסה רודריגס, 81).

הפועל תל אביב: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, סיאנדה קולו (מוחמד קליל טראורה, 44), אדי גוטליב, דורון ליידנר, יואב הופמייסטר (אופק ביטון, 46), דן איינבינדר, שי אליאס, עידן ורד (שלומי אזולאי החלוץ, 60), פארליי רוזה (אושר דוידה, 60), לוסיו (שלומי אזולאי הקשר, 73).

ארנסטס שטקוס שוער הפועל תל אביב
החזיק את הפועל תל אביב במשחק. ארנסטס שטקוס | מאור אלקסלסי

מהלך המשחק

דקה 1: השופט גל לייבוביץ' הוציא את חצי הגמר לדרך.

דקה 9: שהר השאיר למאור לוי שסובב בשמאל מקצה הרחבה, אבל הכדור היה חלש מדי ושטקוס לא התקשה לקלוט.

דקה 25: אחרי דקות בשליטה של הפועל תל אביב, מכבי חיפה יצאה להתקפה טובה ושהר הכניס למאור לוי, שממצב קורץ בעט למרכז וסחט הדיפה משטקוס.

דקה 31: שהר שוב עם עבודה נהדרת בתוך הרחבה, השאיר כדור לאשכנזי שירה לעבר החיבורים, אבל שטקוס התעופף והדף לקרן.

דקה 36: מאור לוי מסר ימינה למאיר החופשי, שהפציץ מזווית אלכסונית ונעצר גם הוא אצל שטקוס.

דקה 39: רוזה ברח למאיר וירה מ-20 מטרים, ג'וש כהן הדף לקרן.

דקה 44: קולו נפצע לאחר התנגשות ראשים עם שהר ונאלץ לצאת, טראורה נכנס במקומו למרכז ההגנה של הפועל תל אביב.

בן שהר שחקן מכבי חיפה מוכשל על ידי אדי גוטליב שחקן הפועל תל אביב
השריקה לא הגיעה. בן שהר מוכשל על ידי אדי גוטליב | מאור אלקסלסי

דקה 47: איזו החמצה של סטריין. שהר השאיר ברחבה למגן האוסטרלי שרק נכנס, אבל הוא בעט מחמישה מטרים מעל השער וגרם גם לבכר לתפוס את הראש.

דקה 50: אבו פאני הרים כדור חופשי לרחבה, דהן נגח מקרוב החוצה.

דקה 66: אבו פאני השתחרר ובעט כדור חד מחוץ לרחבה, אבל היה רחוק מהמסגרת.

דקה 67: שהר הוכשל בבירור ברחבה על ידי גוטליב, אבל משום מה לייבוביץ' לא שרק לפנדל. ואין VAR בגביע הטוטו, אז מכבי חיפה קופחה.

דקה 74: דוד שוב פרץ מצד שמאל והוציא כדור רוחב טוב לעבר שהר, שהסיט החוצה מול שטקוס.

דקה 80: הצלה כפולה של שטקוס, או אם תרצו החמצה כפולה של שהר, שתחילה הבעיטה שלו נעצרה ואז גם הנגיחה מקרוב.

דקה 83: לא מעט צהובים במשחק הזה, אבל זה של גרשון היה יוצא הדופן מכולם, כשהבלם הפיל את שני השלומי אזולאי בגליץ' אחד.

דקה 86: דוד נשלח לרחבה, גרם לשטקוס לצאת מהשער ומסר לשרי, אך ההולנדי הפציץ מעל המשקוף במקום לבעוט פנימה.

דקה 87: דוד שוב קיבל כדור עומק והפעם בעט בקלילות אל הרשת, אבל הוא היה בנבדל והשער נפסל בצדק.

דקה 88: גול! אחרי הלחץ הכבד, הצדק נעשה. רודריגס ניסה להכניס כדור לרחבה, טראורה הרחיק רע לעבר אבו פאני, שבעט חזק מ-16 מטרים וראה את הכדור פוגע בטראורה ומטעה את שטקוס בדרכו לרשת. 0:1 למכבי חיפה.

דקה 90+2: גול! טראורה הרחיק שוב לא מספיק טוב והירוקים יצאו להתקפה של שלושה על שניים, בה אצילי הכניס כדור עומק לדוד שהרשית ללא קושי. 0:2 למכבי חיפה.