מכבי חיפה זכתה בגביע הטוטו אחרי 6:7 בפנדלים מול הפועל באר שבע

נטע לביא קפטן מכבי חיפה | ברני ארדוב

האלופה ניצחה אחרי 1:1 ב-90 דקות וזכתה בתואר השני שלה לעונת 2021/22. דור מיכה החמיץ את הפנדל השמיני, רז מאיר דייק וסידר לקבוצה שלו את הזכייה

(גודל טקסט)

מכבי חיפה זכתה הערב (רביעי) בתואר השני שלה לעונת 2021/22. הירוקים זכו בגביע הטוטו אחרי 6:7 מול הפועל באר שבע בדו קרב פנדלים ו-1:1 ב-90 הדקות שקדמו לכך. רז מאיר כבש את הפנדל השמיני והמכריע למרות בעיטה שלא ממש התלבשה לו על הרגל וניצל את ההחמצה של דור מיכה, שבעט לשמיים, כדי להפוך לגיבור של קבוצתו. במשחק עצמו מריאנו באריירו סידר לבאר שבע יתרון בדקה ה-45, דין דוד איזן בדקה ה-85 אחרי בישול יפה של דולב חזיזה וכפה את הדו קרב. עבור מכבי חיפה זהו כבר תואר שני העונה אחרי שזכתה גם באלוף האלופים, שם ניצחה 0:2 את מכבי תל אביב. הגיבור הטראגי של הערב הוא ללא ספק דור מיכה, שנכנס כמחליף והחמיץ את הפנדל הגורלי. בסיום הוא לא הצליח לעצור את הדמעות ומירר בבכי במשך דקות ארוכות.

ברק בכר החליט להעניק מנוחה לשחקני מפתח רבים שלו והשאיר בין השאר את עומר אצילי ודולב חזיזה על הספסל. הסבלנות שלו פקעה במחצית והוא הכניס את השניים ואת רז מאיר במחצית כשטאלב טואטחה, שפתח במפתיע בהרכב, מוחלף. אחרי זה מכבי חיפה התחילה לשחק כדורגל טוב יותר, יזמה והגיעה למצבים, אבל גם הייתה חשופה מאחור ובמזל לא ספגה את השני מאחת המתפרצות של באר שבע כשרועי גורדנה רושם החמצה גדולה אחרי מהלך יפה של יוג'ין אנסה. בסופו של דבר בישול גדול של חזיזה לדין דוד, שנגח מקרוב פנימה, סידר לירוקים את השוויון ואת דו קרב הפנדלים, שם הם ניצלו החמצות של מריאנו באריירו ודור מיכה כדי לזכות.

מנגד, גם רוני לוי העניק מנוחה למספר שחקני מפתח ושילב אותם לאחר מכן. אחד מהם, דור מיכה, גם הפך כאמור לדמות הטראגית של המשחק. למרות החולשה של מכבי חיפה במחצית הראשונה באר שבע לא הבריקה וגם שיחקה בסך הכול כדורגל בינוני מאוד, אבל הייתה יכולה לכבוש שערים נוספים כשרותם חטואל רושם החמצה גדולה ונוגח מכמה מטרים החוצה. במחצית השנייה הקבוצה של רוני לוי נראתה קצת יותר מסוכנת למרות השליטה של מכבי חיפה והייתה יכולה לכבוש. ניקיטה רוקאביציה נכנס כמחליף ואין ספק שיש לו הרבה מה לתרום לחוד והוא עוד יכול להביא ללוי הרבה ברכה לצד יוג'ין אנסה, שהיום דווקא לא היה טוב במיוחד. מי שעשה כמה פעולות יפות היה דנילו אספרייה וגם מזה לוי יכול להתעודד בסך הכול.

הזוכה במשחק ובתואר הראשון של העונה תעשיר את קופתה ב-900 אלף שקל, בעוד המפסידה תקבל 650 אלף שקל.