"אם אתה רוצה את השחקנים הכי טובים בנבחרת, זהבי צריך להיות בפנים"

play
ערן זהבי חוגג עוד שער | דני מרון
ערן זהבי: "יוסי בניון לא הבין את הדרישה שלי כי הוא לא היה כמוני". צפו 04:47

אלישע לוי, מאמן נבחרת ישראל לשעבר, דיבר בתוכנית הספורט של 103FM לקראת המשחק החשוב מול רומניה ואי זימונו של כוכב מכבי תל אביב: "ערן בכושר הטוב ביותר שלו. המערך מתאים לו והניסיון חשוב"

(גודל טקסט)

לקראת המשחק החשוב בשבת ברומניה במסגרת המחזור החמישי של מוקדמות היורו, מאמן נבחרת ישראל לשעבר, אלישע לוי, דיבר בתוכנית הספורט של 103FM. אלישע ניתח את הסיכויים של המאמן אלון חזן וחניכיו והתייחס גם לאי זימונו של הכוכב הכי גדול, ערן זהבי.

על זהבי שכידוע נותר מחוץ לסגל בשל פרשת החדר, אמר אלישע: "זה מאוד מצער. אם אתה שואל אותי, כמאמן נבחרת יש לך מטרות, זו לא קבוצה. בתקופתי רק שחקנים שהיו בכושר שיחקו, כי אתה מאוד משימתי בנבחרת וכל כינוס אתה לא מוצא את השחקנים באותה סיטואציה. גם שון וייסמן וגם תאי בריבו שהם שחקנים טובים, הם לא במצב שהם משחקים. אם אנחנו מדברים על זהבי, אז הוא נמצא בכושר הטוב ביותר שלו, מה שלא היה לפני חודשיים-שלושה. אם אתה רוצה את הכי טובים, זהבי צריך להיות בפנים – בטח בסוג כזה של משחק, עם כל הניסיון, והמערך שמאוד מתאים לו.

"אנחנו רואים בנבחרת אגפים מאוד טובים ומהירים עם שחקנים כמו מנור סולומון וליאל עבדה, וחסר את ה-9 האולטימטיבי. הם (יוסי בניון ואלון חזן) לקחו החלטה ואני מניח שהעניין הוא לא מי הכי טוב. צריך לכבד את הדרך והמדיניות שלהם, אבל אתה צריך להחליט מה אתה רוצה – אם המטרה היא להביא את הכי טובים ולעבור את רומניה, אז ביניהם היה צריך להיות זהבי".

מסוגלים לשים את האגו בצד? ערן זהבי מול יוסי בניון | עיבוד תמונה, ברני ארדוב, דני מרון

על התחושות לקראת המשחק החשוב: "אני לא זוכר מתי היינו בסיטואציה כזו שאנחנו לפני משחק שאם ננצח בו אז יש לנו סיכוי מאוד גבוה לעלות לטורניר גדול. בשביל לעשות טורניר גדול, צריך לדעת לנצח סוג כזה של משחק שהוא באמת שונה וגדול. רומניה זו משוכה לא קלה, בטח בבוקרשט כי זו נבחרת שבבית היא הרבה יותר טובה. זה לא יהיה קל אבל אם אנחנו רוצים לעלות אנחנו צריכים לדעת לנצח".

לוי המשיך: "יש לנו סיכוי גבוה מאוד והזדמנות בלתי רגילה. אין קל בכדורגל אבל יש סיכוי. הנבחרת משחקת בשביל לנצח בכל המשחקים שראיתי, וזה לזכותה. אני מאוד מאוד מקווה שנעבור את הרומנים. אפשר לראות שהנבחרת יותר צעירה, מלוכדת, ממושמעת, פיזית ויודעת לחזור מפיגור. מנגד, אין לה שטף משחק עדיין והיא מאוד מתקשה לכבוש ופחות יצירתית. אנחנו מצטיינים במעברים ולא כל כך דומיננטיים".

האזינו לדברים

מה עובר בבטן כשיש משחק של נבחרת ישראל: "כאחד שלקח אליפויות והיה בליגת האלופות, אין זכות גדולה כמו לשמוע את ההמנון של המדינה שלך ולעמוד על הקווים כשיש משחק של נבחרת ישראל – שום דבר לא משתווה לזה".

אלישע לוי | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי