"כואב לי. יוסי בניון עושה ההפך ממה שמנהל מקצועי אמור לעשות"

play
יוסי בניון | מאור אלקסלסי
ערן זהבי: "יוסי בניון לא הבין את הדרישה שלי כי הוא לא היה כמוני". צפו 04:47

אי זימון זהבי ("נבחרת ישראל לא תופיע בהרכב הכי חזק שלה בגלל עניינים אישיים") וההזדמנות של דור תורג'מן ("אני הייתי פותח עם עבדה או גלוך בחוד"). אורי אוזן מתכונן למשחק המכריע ברומניה בשבת

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל תתארח מחר (שבת) בבוקרשט אצל נבחרת רומניה ותקווה להשיג תוצאה טובה במחזור החמישי של מוקדמות היורו. חניכיו של אלון חזן ניצבים במקום השלישי בטבלת הבית עם נקודה פחות מאשר לרומנים, כך שהפסד יסבך את המצב, תיקו יעביר את ההכרעה למשחק בארץ וניצחון יעניק תקווה גדולה. אורי אוזן, פרשן ספורט1, עלה לשידור בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס ליחסי הכוחות, לדור תורג'מן שצפוי לפתוח וגם לאי זימונו של ערן זהבי.

האזינו לדברים

אוזן אמר: "אופטימי? אנחנו נבחרת שסופגת כל משחק. קיבלנו הגרלה חלומית, אולי חד פעמית, אבל גם שאר הנבחרות בבית קיבלו הגרלה חלומית. בינתיים, הרומנים עושים תוצאות טיפה יותר טובות מאיתנו, ומבחינתם אם הם מנצחים את המשחק נגדנו הם עם רגל וחצי במקום השני. נגד אנדורה ובלארוס היינו רעים מאוד. אני לא חושב שאנחנו צריכים להיות כאלה גדולים מחר, צריכים להיות בסדר. רומניה נבחרת מאוד אפורה, שמרנית ולא מתוחכמת מקדימה. במחצית הראשונה מול שוויץ הם לא עברו את החצי והבקיעו שני שערים במתפרצות בסוף. יהיה מאוד קשה לנצח, כי נצטרך להבקיע יותר משער אחד".

על כך שערן זהבי נותר מחוץ לסגל הנבחרת בשל פרשת החדר, אמר אוזן: "קצת כואב לי שבגלל עניינים אישיים הנבחרת הזאת לא מופיעה בהרכב הכי חזק שלה. מנהל מקצועי של נבחרת, המטרה שלו היא להעמיד לרשות המאמן את השחקנים הכי טובים והוא עושה בדיוק את ההפך. זה לא רק זהבי. אם זה היה רק זהבי – ניחא, זה גם אצילי, דאבור וסבע, כל אחד מסיבותיו. מדובר אולי בארבעת שחקני ההתקפה הכי טובים שיש לנבחרת ישראל. אני לא נכנס לסיבות, יכול להיות שחלקן מוצדקות, אבל כולם בחוץ".

ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל | ברני ארדוב

על דור תורג'מן שצפוי לפתוח בהרכב בזימון הבכורה שלו לנבחרת הבוגרת: "הוא שחקן מחליף במכבי תל אביב. אלה האלטרנטיבות שיש לנו, זו הייתה בחירה בינו לבין דין דוד שגם לא תמיד משחק במכבי חיפה. תאי בריבו מאז שעבר לפילדלפיה גם הוא לא משחק. אם אני המאמן ערן זהבי בנבחרת. במצב שנוצר, אני הייתי משחק עם אוסקר גלוך או ליאל עבדה בחוד, הייתי משחק עם כל מי שבכושר משחק. לגבי גלוך, אני לא בטוח שהוא יפתח בכלל, אני חושב שהוא ילך על קישור יותר אגרסיבי. אוסקר לא פתח בשני המשחקים הקודמים של הנבחרת, הוא לא שחקן הרכב בנבחרת ואני לא בטוח שהוא יפתח".

ריגש את עם ישראל. דור תורג'מן והמחווה
דור תורג'מן |

על סגנון המשחק של הנבחרת: "אלון חזן תמיד מנסה ללחוץ, לשחק כדורגל יוזם ולצאת קדימה. זו הנבחרת, אלה הכלים. אנחנו לא יכולים להתגונן, לא יכולים לשחק נמוך, אין לנו כלים והגנה. יש לנו שחקנים איכותיים בחלק הקדמי. מנור סולומון היה מצוין במשחק האחרון שלו בטוטנהאם, ליאל עבדה חתם על חוזה חדש בסלטיק ופתח בהרכב. אם מנור יהיה טוב, אי אפשר יהיה לעצור אותו. הם ינסו למנוע מסולומון את הכדור וינסו להביא עזרה.

"הבדלי הרמות בין הנבחרות קטנים, אני אפילו לא בטוח לטובת למי. מבחינת איכות שחקנים לטעמי אנחנו יותר טובים מהם. מנור, עבדה ואוסקר כן משחקים עכשיו והם שלושת השחקנים הכי מוכשרים בנבחרת. תיקו יעביר את ההכרעה לישראל ונצטרך לנצח פה. חזן לא ישחק על תיקו כי הוא יודע שאנחנו שווים שער חובה בכל משחק. בואו נתפלל שדור תורג'מן יתעלה, הוא יופי של שחקן אבל עדיין הא השחקן המחליף של השחקן הכי טוב בליגה שלנו, שלצערנו לא יהיה איתנו בגלל עניינים אישיים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי