"נבחרת ישראל הייתה במרחק נגיעה מהשער היפה ביותר במוקדמות היורו"

ברומניה הודו לאלילת המזל אחרי שהשוער יאן זומר הדף את הבעיטה החכמה של דור תורג'מן מחצי מגרש: "המזל הרע שלהם, המזל הטוב שלנו". נשיא ההתאחדות לשעבר "חשף" למה ישראל מארחת בהונגריה

(גודל טקסט)

ברומניה הודו לאלילת המזל לאחר ההצלה המדהימה של יאן זומר מהבעיטה של דור תורג'מן מחצי מגרש, על אף שייתכן כי הכדור של חלוץ מכבי תל אביב היה יוצא בסופו של דבר מחוץ למסגרת. "המזל הרע שלהם, המזל הטוב שלנו", נכתב בתקשורת הרומנית על הניסיון הנועז של בן ה-20, שכמעט תפס את שוער אינטר לא מוכן.

ברומניה העריכו את הבעיטה החכמה של החלוץ: "ישראל הייתה במרחק נגיעה מהשער הכי שנכבש במוקדמות היורו", וכמובן שמחו מכך שהשוער הוותיק הצליח להדוף את הניסיון ולמנוע גול מהסרטים. "ההחמצה שלו מבשרת טובות לנבחרת שלנו, שתמשיך להיאבק עם ישראל ושוויץ על הכרטיסים ליורו".

ניסיון נועז. דור תורג'מן | מסך

ישראל נותרה במקום השלישי בבית ט' – מרחק ארבע נקודות מרומניה המדורגת שנייה וגם משוויץ שניצבת כעת בראש הבית ואמורה להבטיח עלייה במוצ"ש מול קוסובו. כזכור, שתי נבחרות מעפילות אוטומטית מכל בית במוקדמות, כאשר במצב של שוויון נקודות מה שמכריע הוא המאזן הפנימי בין הנבחרות (ולא הפרש השערים, כפי שקורה למשל במוקדמות המונדיאל). כרגע כאמור לרומניה יתרון של ארבע נקודות, מה שמחייב את ישראל לנצח בשני המשחקים הנותרים (מול רומניה "בבית" ואנדורה בחוץ) ולקוות לסיוע מצד שוויץ כאשר תתארח אצל רומניה במחזור האחרון.

תיקו מול ישראל בשבת, במשחק אותו שוב תארח הנבחרת שלנו בהונגריה, יספיק לרומניה כדי להבטיח רשמית את מקומה ביורו, שמונה שנים אחרי ההשתתפות הקודמת. דומיטרו דרגומיר, לשעבר נשיא ההתאחדות הרומנית, היה נחרץ: "אני עם הנבחרת, אשמח אם נעלה ואני בטוח שנעלה. אם איכשהו נאבד את הכרטיס, זה אומר שאנחנו ממש טיפשים. אם חס וחלילה נפסיד לישראל, זו צרה צרורה. אבל אני לא חושב שזה יכול לקרות. ישראל לא יכולה לנצח אותנו. הם בחרו בהונגריה כי יש שם אווירה עוינת כלפינו, אבל גם זה לא יעזור".

נביחרת ישראל | אימג'בנק GettyImages, ATTILA KISBENEDEK/AFP

גבי באלינט, שחקן העבר של נבחרת רומניה, אמר: "נגדנו הם ישחקו עם ההרכב שפתח בקוסובו. ישראל נבחרת דינמית, מהירה וטכנית עם שחקנים בלתי צפויים. יש להם מרווחים בהגנה שאפשר לנצל, אבל זו נבחרת שיודעת לגרום לבעיות כשנותנים לה לשחק. שוויץ? זה משהו לא ייאמן. כמה פעמים הנבחרת הזו מפסיקה לשחק במחצית. הם יוצאים מחדר ההלבשה והולכים לישון".

שוער העבר פלורין פרונאה מצא סיבה מיוחדת להילחץ: "מה שמדאיג אותי הוא החיוך שהיה על פני השחקנים הישראלים בסיום המשחק. לא ראיתי את זה אחרי קוסובו. אם לא ניזהר, זה יהיה קשה. אנחנו חייבים להיות מרוכזים. נבחרת ישראל הראתה אופי אחרי ההפסקה, שלטה במשחק וברור לי שיהיה קשה מאוד מולה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי